Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Żagle Szkoła Podstawowa Stowarzyszenia STERNIK

ul. Lokalna 51, 04-903 Warszawa
tel. (22) 515-11-76, 502 921-136
www:   http://www.zagle.sternik.edu.pl
http://www.sternik.edu.pl
e-mail:   szkola.zagle@sternik.edu.pl
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 27214 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność
Twojej jednostki!)
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
 

"ŻAGLE" SZKOŁA PODSTAWOWA
(KLASY 0-3)

- wykwalifikowana kadra pedagogiczna
- bezpieczna i miła atmosfera
- rozwijanie zdolności i umiejętności dzieci
- funkcjonalne i estetyczne sale zajęć
- partnerska współpraca z rodzicami
- różnorodne programy edukacyjne
- nowatorskie metody nauczania
- nauka języka angielskiego
- szkoła tylko dla chłopców

O NAS

Szkoła "Żagle" to prywatna szkoła podstawowa dla chłopców, prowadzona przez Stowarzyszenie Wspierania Edukacji i Rodziny "Sternik". Szkoła oferuje edukację spersonalizowaną, całościową i spójną, opartą na poszanowaniu wolności i odpowiedzialności osobistej oraz na chrześcijańskiej wizji osoby ludzkiej.

W "Żaglach" dużą wagę przywiązujemy do pracy nad dobrymi nawykami, które rozwijają szacunek dla człowieka. Nauczyciele starają się być dla uczniów wzorem chrześcijańskiego dżentelmena i pomagać im znajdować radość w pracy nad sobą, dzięki której można lepiej służyć innym. Chodzi przede wszystkim o dawanie męskich wzorców młodym mężczyznom.

Ocenianie - w klasach od startowej (0) do trzeciej stosowane jest ocenianie opisowe. Ocenie podlegają nie tylko wiedza i umiejętności ucznia, ale przede wszystkim zaangażowanie w naukę, które jednocześnie wskazuje na potencjalny poziom, który może osiągnąć uczeń. Najważniejsze osiągnięcia ucznia są komentowane przez wychowawcę klasy. W klasie trzeciej dopuszcza się stosowanie oceny wyrażonej cyframi 1-6 według oznaczeń stosowanych w klasach starszych.

Jednym z celów naszej szkoły jest pomoc rodzicom w wychowaniu synów na takich mężczyzn, za których ich córki chciałyby wyjść za mąż.

Chłopcy lubią ruch i sport, dlatego w naszej szkole ważną rolę odgrywa troska o ich właściwy rozwój fizyczny i motoryczny. Cele te realizujemy na zajęciach wychowania fizycznego, dodatkowo uczniowie mogą korzystać z szerokiej oferty zajęć UKS: piłka nożna, judo, szachy.

Nauka przez doświadczenie – dla chłopca duże znaczenie ma nauka przez uczestnictwo i doświadczenie oraz oglądanie efektów swojej pracy; sprzyja temu blokowanie lekcji z jednego przedmiotu, dzięki czemu możliwa staje się nauka w praktyce; m.in. przy szkole istnieje ogródek, przy którego tworzeniu i utrzymaniu pracują uczniowie pod kierunkiem nauczyciela przyrody.

Specjalny nacisk kładziemy na czytanie, które coraz bardziej staje się piętą Achillesową młodzieży, a szczególnie chłopców. W ciągu dnia jedna godzina przeznaczona jest na lekturę osobistą uczniów. Organizowane jest też współzawodnictwo w czytelnictwie książek.

Język angielski w Żaglach to 5 dynamicznych spotkań z językiem w tygodniu. Korzystamy z doświadczeń najlepszych trenerów językowych (Carol Read, Mary Slattery, Scott Thornbury), łącząc nowoczesne techniki i tradycyjne podejście do nauki. Intensywny kurs, podręczniki na wysokim poziomie, lekcje wymagające maksimum zaangażowania ze strony uczniów i nauczycieli sprawiają, że chłopcy szybko rozwijają swoje umiejętności językowe.

W czasie zajęć stosujemy metodę naturalną oraz TPR czyli metodę reagowania całym ciałem. Podczas lekcji wykorzystujemy także metodę komunikacyjną, kładąca nacisk na porozumiewanie się, rozwijając wszystkie podstawowe umiejętności językowe, a więc czytanie, pisanie, mówienie i rozumienie ze słuchu. Nauka angielskiego w Żaglach to również solidna porcja gier, emocji i pozytywnej rywalizacji, gwarantującej motywację na najwyższym poziomie.

Nasza Szkoła pomaga rodzicom w wypełnianiu ich zadań. To oni bowiem są pierwszymi i niezastąpionymi wychowawcami. Podobnie jak w innych placówkach szkoła utrzymuje kontakt z rodzicami szczególnie poprzez opiekuna. Ponadto oferowane są wykłady z zakresu wiedzy o wychowaniu, kursy, konferencje, konsultacje w celu doboru odpowiednich lektur oraz inne środki pomocne w wychowaniu dzieci. Szkoła aktywnie zachęca do nawiązywania wzajemnych relacji między rodzinami i do wymiany doświadczeń wychowawczych.

Bardzo istotną rolę w procesie wychowawczo-edukacyjnym odgrywa opiekun. Ważnym obowiązkiem nauczyciela jest stały kontakt z rodzicami. Dotyczy to przede wszystkim tutora/doradcy, który ma poświęcać czas na wspólną z rodzicami pracę nad uczniem. To od niego rodzice powinni otrzymywać informacje na temat rozwoju dziecka w szkole. W szczególnych sytuacjach tutor/doradca może zaprosić na spotkanie z rodzicami nauczyciela innego przedmiotu, aby rozwiązać jakiś specyficzny problem.

Szkoła aktywnie zachęca Rodziców do nawiązywania wzajemnych relacji między Rodzinami i wymiany doświadczeń wychowawczych.

Mundurek - we wszystkich placówkach prowadzonych przez Stowarzyszenie obowiązuje odpowiedni strój.

Czesne, obok dotacji oświatowej, stanowi główne źródło finansowania działalności placówek Stowarzyszenia. Z czesnego pokrywane są wydatki na bieżące funkcjonowanie szkół jak np. wynagrodzenia nauczycieli, koszty utrzymania i wyposażenia placówek w niezbędne meble, sprzęt komputerowy, materiały dydaktyczne itp. Przewidziane są zniżki dostosowujące łączną opłatę do sytuacji danej rodziny.
Świetlica. Uczniowie dowożeni do szkoły są odprowadzani przez Rodziców do budynku szkoły i zostawiają dziecko pod opieką nauczyciela w świetlicy. Dzieci, które przyjeżdżają transportem szkolnym, są doprowadzane do budynku szkolnego przez opiekuna.

IT/Internet. W "Żaglach" podczas niektórych zajęć lekcyjnych wielokrotnie używamy komputerów oraz Internetu. Używanie nowoczesnych technologii zakłada, że są one tylko narzędziami pomocnymi do zdobywania wiedzy i nowych umiejętności. W czasie zajęć szkolnych jest niedopuszczalne korzystanie z zasobów internetowych lub programów nie mających charakteru edukacyjnego wymaganego przez nauczyciela dla realizowania planowanego materiału.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie