Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Boeing 757

Boeing 757

Boeing 757
Boeing 757-200 linii lotniczych Delta Air Lines

Boeing 757-200 linii lotniczych Delta Air Lines
Dane podstawowe
Państwo Stany Zjednoczone
Producent Boeing
Typ pasażerski
Załoga2
Historia
Data oblotu 19 lutego 1982
Lata produkcji 1982 - 2004
Egzemplarze1 050
Liczba wypadków
 • w tym katastrof
125
8
Dane techniczne
NapędRolls-Royce RB211,

Pratt & Whitney PW2037,

Pratt & Whitney PW2040,

Pratt & Whitney PW2043

Wymiary
Rozpiętość38,05 m
Długość47,32 - 54,47 m (zależy od wersji)
Długość kadłuba36,09 - 43,21 m (zależy od wersji)
Szerokość kadłuba3,54 m
Wysokość13,56 m
Powierzchnia nośna185,25 m² (wersja -200)
Masa
Własna 58 105 kg (wersja -200)
Startowa 115 680 - 123 600 kg (zależy od wersji)
Paliwa42 680 - 43 490 (zależy od wersji)
Osiągi
Prędkość maks. 0,91 Ma (970 km/h)
Prędkość przelotowa 0,80 Ma (850 km/h)
Pułap 12 800 m
Zasięg5 834 - 7 600 km (zależy od wersji)
Rozbieg 2 911 - 2 926 m
Dane operacyjne
Liczba miejsc
200 - 289 (zależy od wersji)
Boeing 757 w barwach Icelandair

Boeing 757samolot pasażerski, wąskokadłubowy, dalekiego zasięgu, produkowany przez firmę Boeing w USA , wprowadzony do eksploatacji w roku 1983 . Wykorzystywany przede wszystkim na trasach kontynentalnych, rzadziej na trasach transatlantyckich. W modelu 757 zostawiono mechaniczne układy sterowania, wprowadzono jednak kilka monitorów, prezentujących najważniejsze dane. Model 757 zabiera na pokład od 200 do 280 pasażerów na odległość od 4 700 do 7 240 km. Ponieważ samoloty pierwotnie powstały do przelotów transkontynentalnych, nie wymagano wielkiego współczynnika ETOPS, dlatego wszystkie samoloty posiadały ETOPS 120, a od czasu gdy samoloty planowano na trasy transatlantyckie należało ETOPS wydłużyć. Dzięki zabiegom Boeinga w 1990 roku, B-757 otrzymał ETOPS 180, zezwalający na przeloty nad Północnym Atlantykiem. W końcowym okresie produkcji powstała odmiana do przewozu frachtu , ze zmienionym nieco kadłubem, pozbawiona okien pod oznaczeniem 757-200PF.

Został on opracowany prawie równocześnie z modelem Boeing 767 , dlatego szkolenie pilotów latających na tych maszynach jest prawie takie samo.

Do tej pory stracono w użytkowaniu 8 Boeingów 757. Wypadki te nie były spowodowane awariami tych maszyn[1]:

  • 2 egzemplarze rozbito o budynek lub pole podczas zamachu terrorystycznego 11 września 2001 na Nowy Jork/Waszyngton,
  • w 1 stacjonarny egzemplarz wleciał inny samolot na lotnisku w Chinach ,
  • 1 egzemplarz stracono nad Niemcami w kolizji w powietrzu z innym dużym samolotem, z winy szwajcarskiej kontroli lotów i procedur,
  • 2 egzemplarze piloci zatopili w morzu po przeciągnięciu spowodowanym zbyt niską prędkością,
  • 1 rozbito o górę w Kolumbii po ustawieniu błędnej nawigacji przy lądowaniu na instrumentach w nieznanym terenie z mylnie zidentyfikowanymi radiolatarniami,
  • 1 rozbito przy lądowaniu w Gironie gdy nagle zgasły światła pasa startowego w nocy podczas ulewy i zdezorientowany pilot uziemił samolot z impetem o beton, a następnie samolot zboczył z pola wzlotów (bez ofiar).


Przypisy

  1. Spis wszystkich katastrof Boeinga 757, gdzie stracono statek powietrzny , Aviation Safety Network. Link sprawdzony 2008-01-25.

Linki zewnętrzne


Boeing 757 należący do DHL


Inne hasła zawierające informacje o "Boeing 757":

Brno ...

1972 ...

1969 ...

1933 ...

1962 ...

1976 ...

1952 ...

1961 ...

1988 ...

1966 ...


Inne lekcje zawierające informacje o "Boeing 757":

056. Określenie rodzajnika (plansza 19) ...





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie