Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Carskie Siły Powietrzne

Carskie Siły Powietrzne

Императорскiй военно-воздушный флотъ
Carskie Siły Powietrzne
Historia
Sformowanie1910
Rozformowanie1917
Działania zbrojne
I wojna światowa
Organizacja
PodporządkowanieKorpus inżynieryjny (do 1915)
Stawka Naczelnego Dowódcy
Rodzaj sił zbrojnychlotnictwo
Skład30 jednostek liniowych
8 jednostek fortecznych
Bombowiec Carskich Sił Powietrznych - Russkij Vitiaz

Carskie Siły Powietrzne (Императорскiй военно-воздушный флотъ) - część armii carskiej Imperium Rosyjskiego istniejące pomiędzy 1910 a 1917 rokiem.

W 1910 Armia Imperium Rosyjskiego zakupiła kilkanaście francuskich samolotów i rozpoczęła trenowanie pierwszych pilotów wojskowych przez instruktorów francuskich.

W 1913 Igor Sikorski zbudował pierwszy czterosilnikowy dwupłat Russky Vityaz, a zaraz potem pierwszy czterosilnikowy samolot bombowy Ilja Muromiec . W tym samym roku Dmitry Pavlovich Grigorovich zbudował kilka pierwszych wodnosamolotów dla Marynarki Carskiej .

I wojna światowa

W momencie wybuchu wojny Carskie Siły Powietrzne były zaraz po francuskich najlepiej wyposażone i zorganizowane. W pierwszych miesiącach wojny samoloty rosyjskie były poprzedzielane, podobnie jak w innych armiach, do jednostek liniowych. Prowadziły działania rozpoznawcze i naprowadzające ogień własnej artylerii na stanowiska nieprzyjaciela.

W sierpniu 1914 roku flota powietrzna Rosji składała się z około 244 samolotów pogrupowanych w 30 jednostkach liniowych (авиаотряды(AO)) oraz ośmiu jednostek fortecznych. Armia posiadała także 14 statków powietrznych.

Sytuacja zmieniła się w grudniu 1914 roku. Wtedy to została utworzona pierwsza specjalistyczna jednostka bojowa utworzona z samolotów Ilja Muromiec i użyta z powodzeniem na froncie wschodnim w walkach przeciwko Niemcom i Austro-Węgrom.

W 1915 roku Carskie Siły Powietrzne będące dotychczas częścią wojsk inżynieryjnych, zostały wyodrębnione i podporządkowane Stawka kwaterze głównej Naczelnego Dowódcy Armii.

W miarę upływu czasu i załamywaniu się potęgi Imperium nastąpiło zahamowanie rozwoju sił powietrznych. Warto przytoczyć przykład w okresie od początku wojny do 1917 roku w Rosji wyprodukowano około 5000 samolotów, gdy w tym samym czasie w Cesarstwie Niemieckim około 45000.

Wybuch Rewolucji październikowej doprowadził do załamania lotnictwa rosyjskiego. Część samolotów i struktury została przejęta przez Armię Czerwoną , a część walczyła po stronie białych .


Zabudowania Cesarskich Sił Powietrznych w Talinie

Linki zewnętrzne

Patrz też


Inne hasła zawierające informacje o "Carskie Siły Powietrzne":

Mieszko II Lambert ...

Oddychanie komórkowe ...

Kościół jezuitów pw. św. Franciszka Ksawerego w Kownie ...

Nowa Polityka Ekonomiczna ...

Akcja (prawo) ...

Nowa Anglia ...

Rekatolicyzacja ...

Związek organiczny ...

Restauracja Stuartów ...

Orlęta Lwowskie ...


Inne lekcje zawierające informacje o "Carskie Siły Powietrzne":

221. Przemiany powojenne na bliskim i dalekim wschodzie (plansza 20) ...

Idealny rycerz - Roland (plansza 10) ...

144 I wojna światowa. Rewolucja w Rosji (plansza 4) ...





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie