Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

grafik komputerowy

Wykonuje za pomocą technik i programów komputerowych prace związane z przygotowaniem do druku publikacji książkowych, artykułów prasowych lub materiałów reklamowych (ulotek, folderów, plakatów, katalogów itp.), wraz z koncepcją edytorską i opracowaniem formy zewnętrznej; obsługuje drukarki laserowe, skanery, urządzenia sterujące i naświetlarki klisz, destylarki i kopioramy do tworzenia odbitek próbnych.

Zadania zawodowe:
  • dobieranie jakości i rodzaju (gramatury) papieru do danej publikacji oraz techniki druku
  • skanowanie slajdów, zdjęć, negatywów przygotowanych przez redaktora technicznego publikacji
  • tworzenie grafiki wektorowej (znaki firm, wykresy, rysunki itp.)
  • dobieranie do tekstu danej publikacji kroju i stopnia czcionki, interlinii, stylów, wielkości wcięć akapitowych, sposobu ustawienia tytułów i śródtytułów publikacji
  • wykonywanie składu komputerowego publikacji (ustalanie formatu, rozmieszczenia zdjęć i materiałów wektorowych, zmniejszanie tekstu oraz jego przełamywanie);,br> - przygotowywanie wydruków czarno-białych lub kolorowych do pierwszych korekt merytorycznych i korekt składu
  • przygotowywanie wyciągów barwnych (diapozytywów lub negatywów) na kliszach przez naświetlanie w czterech podstawowych kolorach lub kolorach specjalnych
  • wykonywanie pomiarów na wyciągach barwnych („krycie”, „kalibracje”)
  • wykonywanie odbitek próbnych służących do korekcji barwnej
  • przedstawianie klientowi odbitek próbnych do akceptacji kolorystycznej
  • posługiwanie się densytometrem (urządzenie do pomiaru gęstości optycznej), wilgotnościomierzem, lupą, mikroskopem, przeglądarką do slajdów, wzornikami kolorów

Przedmioty zawodowe:
historia sztuki i reklamy; techniki fotograficzne; pracownia techniki reklamy; multimedia i grafika komputerowa; podstawy reklamy; fotografia reklamowa; kompozycja

Nauka kierunku w wybranym województwie:

Grafik DOLNOŚLĄSKIE
Grafik KUJAWSKO-POMORSKIE
Grafik LUBELSKIE
Grafik LUBUSKIE
Grafik ŁÓDZKIE
Grafik MAŁOPOLSKIE
Grafik MAZOWIECKIE
Grafik OPOLSKIE
Grafik PODKARPACKIE
Grafik PODLASKIE
Grafik POMORSKIE
Grafik ŚLĄSKIE
Grafik ŚWIĘTOKRZYSKIE
Grafik WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Grafik WIELKOPOLSKIE
Grafik ZACHODNIOPOMORSKIE





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie