|
Ministerstwo Infrastruktury
Ministerstwo InfrastrukturyMinisterstwo Infrastruktury -
polskie
ministerstwo powstałe
19 października
2001
i istniejące w rządzie
Leszka Millera
i w rządach
Marka Belki
do
31 października
2005
i ponownie ustanowione
16 listopada
2007
w rządzie
Donalda Tuska
. Resort funkcjonował od
1919
pod różnymi nazwami, m.in. jako Ministerstwo Kolei,
Ministerstwo Komunikacji
,
Ministerstwo Transportu
. Zakres działańMinister Infrastruktury w rządzie Donalda Tuska realizuje zadania z działów: budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa, gospodarka morska, łączność, transport. Kierownictwo Gabinet Polityczny Ministra- Marcin Barański – szef Gabinetu Politycznego
Lista ministrów infrastruktury Szefowie resortu Chronologia nazw resortu Podział organizacyjny- Biuro Ministra
- Departament Gospodarki Nieruchomościami
- Departament Gospodarki Przestrzennej
- Departament Rynku Budowlanego i Techniki
- Departament Strategii Budownictwa i Mieszkalnictwa
- Departament Orzecznictwa
- Departament Bezpieczeństwa Żeglugi
- Departament Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej
- Departament Poczty
- Departament Telekomunikacji
- Departament Dróg i Autostrad
- Departament Kolejnictwa
- Departament Lotnictwa
- Departament Polityki Transportowej i Spraw Międzynarodowych
- Departament Transportu Drogowego
- Departament Funduszu Spójności
- Departament Funduszy UE
- Departament Budżetu
- Departament Kontroli
- Departament Prawny
- Departament Spraw Obronnych
- Gabinet Polityczny
- Biuro Ministra
- Biuro Dyrektora Generalnego
- Biuro Audytu Wewnętrznego
- Biuro Administracyjne
- Biuro Finansowe
- Biuro Informacji i Promocji
- Biuro Ochrony Informacji Niejawnych
- Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Podległe urzędy i jednostki SiedzibaW latach
1918
-
1931
siedzibą resortu komunikacji był wybudowany w
1827
budynek mieszczący się na rogu ul.
Nowy Świat
14 i al. 3 Maja (obecnie al. Jerozolimskie), w którym wcześniej - po powstaniu listopadowym - zlokalizowana była Izba Obrachunkowa a następnie w okresie I wojny światowej (
1915
-
1918
) niemiecka Kolej Przewozów Wojskowych, Dyrekcja Generalna Warszawa (Militäreisenbahn – Generaldirektion Warschau). Ciekawostką może być fakt, że w okresie lat
1947
-
1951
w tym miejscu powstała siedziba KC
PZPR
, nazywana też Domem Partii lub Białym Domem, obecnie
Centrum Bankowo-Finansowe
. W
1932
przeniesiono się do wybudowanego w latach
1929
-
1931
dla Ministerstwa Robót Publicznych gmachu wg. projektu
Rudolfa Świerczyńskiego
przy ul. Chałubińskiego 4-6, w którym resort zmieniając niejednokrotnie swoją nazwę i kompetencje mieści się do dnia dzisiejszego, z przerwą na okres II wojny światowej (
1939
-
1945
), w którym budynek stanowił jedno z centrum zarządzania okupacyjnej Dyrekcji Kolei Wschodnich (Ostbahn-Betriebsdirektion) (
1939
-
1940
) a następnie Dyrekcji Rejonowej Kolei Wschodnich (Ostbahn-Bezirksdirektion) (
1940
-
1945
). W latach
1948
-
1950
kompleks gmachów znacznie rozbudowano według projektu
Bohdana Pniewskiego
. Część wysokościową można uznać za pierwszy wieżowiec wybudowany w Warszawie jak i prawdopodobnie w całym kraju po II wojnie światowej. W latach 1951-1956 na trzynastym piętrze budynku stało 12 nadajników zagłuszających fale krótkie. W okresie
1945
-
2000
z tego budynku zarządzano też
Polskimi Kolejami Państwowymi
. Obecnie mieści się tu również: Zobacz też
Gmach Ministerstwa Komunikacji
. Zobacz też Linki zewnętrzne
Inne hasła zawierające informacje o "Ministerstwo Infrastruktury":
Brno
...
Numer kierunkowy
...
Wojna jądrowa
...
Szkoła wyższa
...
Narodowy socjalizm
...
Austro-Węgry
...
Pokolenie "Współczesności"
...
Niezależny Samorządny Związek Zawodowy "Solidarność"
...
Budynek
...
Toruń
...
Inne lekcje zawierające informacje o "Ministerstwo Infrastruktury":
Transport i łączność (plansza 10)
...
18. Organy władzy Rzeczypospolitej Polskiej ? Rada Ministrów (plansza 3)
...
129 Kultura oświecenia w Polsce (plansza 3)
...
|
|
|
|