Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Rudolf Diesel

Rudolf Diesel

Rudolf Diesel

Urodzony18 marca 1858
Zmarł29 września 1913

Rudolf Diesel (ur. 18 marca 1858 - zm. 29 września 1913 ) - niemiecki konstruktor, twórca silnika wysokoprężnego , nazywanego od jego nazwiska silnikiem Diesla.

Urodził się w Paryżu . Od młodości pragnąc zostać inżynierem, ukończył studia na politechnice w Monachium w 1880 z najlepszym wynikiem w dotychczasowej historii uczelni.

Swój projekt nowego rodzaju silnika ogłosił w lutym 1892 i opatentował 28 lutego 1893 , natomiast pierwszy w pełni udany silnik wysokoprężny zbudował w roku 1897 , pracując w zakładach MAN AG w Augsburgu .

W kwietniu 1900 roku przedstawił na wystawie światowej w Paryżu silnik swojej konstrukcji napędzany olejem arachidowym z orzeszków ziemnych .

Diesel był przekonany o wielkiej przyszłości silnika swojego pomysłu dla przemysłu i komunikacji, dzięki jego pracy na łatwiej dostępnym i tańszym do uzyskania paliwie , niż silnik benzynowy .

Zmarł zanim wprowadził napędzany olejami roślinnymi silnik do produkcji. Należy zauważyć, że przerwanie prac nad projektem spowodowane śmiercią Diesla było na rękę producentom ropy , która wtedy była jedynym paliwem do silników spalinowych , co z pewnością opóźniło wdrażanie jego rozwiązań.

Pierwsze statki motorowe , napędzane silnikiem Diesla, zbudowano w 1903 . W 1908 powstał pierwszy silnik o niewielkich rozmiarach, nadający się do stosowania w ciężarówkach i lokomotywach . W 1936 , już po śmierci Diesla, wprowadzono do produkcji pierwszy samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym ( Mercedes Benz 260D). W dzisiejszych czasach silniki diesla są coraz bardziej ulepszane. Powszechnie kiedyś uważane za mało dynamiczne i nieoszczędne, dziś są równoprawnym konkurentem silników benzynowych.

Rudolf Diesel zaginął podczas podróży promem SS "Dresden" przez kanał La Manche do Anglii 29-30 września 1913. Jego ciało zostało wyłowione następnie przez straż przybrzeżną. Okoliczności jego utonięcia nie zostały ustalone. Sugeruje się wersje, jak samobójstwo lub zabójstwo przez niemieckich agentów w celu niedopuszczenia do sprzedaży licencji na jego silniki za granicę, jednakże brak jest dowodów potwierdzających tę tezę.


Inne hasła zawierające informacje o "Rudolf Diesel":

XVI wiek ...

Wittenberga ...

1408 ...

1398 ...

1411 ...

1362 ...

1361 ...

1884 ...

Boris Blacher ...

1592 ...


Inne lekcje zawierające informacje o "Rudolf Diesel":

214b II Wojna Światowa. Działania zbrojne w latach 1939 - 1941 r. (plansza 8) ...

040 Europa Środkowowschodnia w XI-XIV w. (plansza 16) ...

040 Europa Środkowowschodnia w XI-XIV w. (plansza 7) ...





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie