|
Szkoła historyczna
Szkoła historyczna
Paradygmat
badawczy w
ekonomii
i
ekonomii politycznej
, w którym przyjmuje się następujące założenia: Założenia teoretyczne- Ludzkie działanie jest uwarunkowane sytuacją historyczną.
- Ludzkie działanie jest uwarunkowane partycypacją w takich bytach historycznych jak:
Założenia metodologiczne- Działań jednostki nie można badać, można badać wyłącznie działania zbiorowości (
determinizm
)
- Aby zrozumieć działanie zbiorowości należy badać jego historyczny kontekst.
- Aby zrozumieć ludzkie działanie należy badać funkcjonowanie bytów (historycznych), w których dana zbiorowość partycypuje (
organicyzm
)[1].
Historyczne szkoły ekonomiczne
Przypisy- ↑ Wiktor Werner, Historyczność kultury. W poszukiwaniu myślowego fundamentu współczesnej historiografii, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2009, s. 143 - 149
Bibliografia- Geoffrey Martin Hodgson, How Economics Forgot History: The Problem of Historical Specificity in Social Science Economics As Social Theory, London, New York 2001
- Warren J. Samuels, Jeff E. Biddle, John B. Davis [red.], A Companion To The History Of Economic Thought, Oxford 2003
- Wiktor Werner, Historyczność kultury. W poszukiwaniu myślowego fundamentu współczesnej historiografii, Poznań 2009
Inne hasła zawierające informacje o "Szkoła historyczna":
Adwentyzm
...
Wiktor Sukiennicki
...
Kościół jezuitów pw. św. Franciszka Ksawerego w Kownie
...
Wittenberga
...
Jura
...
Tomasz Zan (poeta)
...
Szkoła Rycerska
...
Orlęta Lwowskie
...
Teatr Nasz
...
Język prasłowiański
...
Inne lekcje zawierające informacje o "Szkoła historyczna":
04. Rodzaje środowisk społecznych (plansza 16)
...
201 Rozwój historiografii w okresie międzywojennym (plansza 5)
class="lekcja_boks">
Szkoła „Annales” - francuska Szkoła historyczna
Główną postacią szkoły „Annales” był Marc Bloch. Studiował w Paryżu, Berlinie ...
222 Historiografia po II wojnie światowej (plansza 2)
...
|
|
|
|