Fernando Alonso Díaz (ur.
29 lipca
1981
w
Oviedo
) –
hiszpański
kierowca wyścigowy, dwukrotny mistrz
świata
Formuły 1
. Obecnie mieszka w
Lugano
w
Szwajcarii
, posiada również rezydencję w
Vaud
[1]. Żonaty z
Raquel del Rosario Macías
.
Życie prywatne
Alonso jest żonaty z Raquel del Rosario, wokalistką pop, liderką hiszpańskiego zespołu El Sueno de Morfeo. Pobrali się 17 listopada 2006 roku.
Fernando oraz Raquel mieszkali razem w Oxfordzie. Potem przeprowadzili się do Szwajcarii ze względu na podatki. Oboje mają też dom we Włoszech w Lugano nie daleko siedziby Ferrari aby Alonso był blisko swego pracodawcy.
Fernando jest zagorzałym fanem gier w karty. Interesuje się również w innymi dyscyplinami sportowymi, takich jak kolarstwo, piłka nożna i tenis. Alonso zasugerował uruchomienie grupy kolarskiej w 2011 r. na Tour de France, z liderem grupy Alberto Contadorem.
Oprócz języka hiszpańskiego, potrafi jeszcze język angielski, francuski oraz włoski.
Karting
Jako dziecko, Alonso brał udział w zawodach kartingowych w Hiszpanii, popierany przez ojca, zagorzałego fana wyścigów który również był jego mechanikiem. Jego rodzina nie miała środków finansowych do rozwoju kariery w sportach motorowych Fernando, ale jego zwycięstwa przyciągnęły sponsorów i wymagane fundusze. Alonso zdobył cztery mistrzostwa Hiszpanii, back-to-back w kategorii juniorów, w latach 1993 i 1996 zdobył mistrzostwa oraz Puchar Świata Juniorów w 1996 roku. Zdobył hiszpański i włoski tytuł mistrza w 1997 r. i w 1998 r.
Word Series by Nissan
Bolid Alonso z czasów startów w World Series by Nissan
W październiku 1998 roku, Alonso został zaproszony na trzy dniowe testy z zespołem Adriana Camposa w Word Series by Nissan. Lepsze czasy od Marca Gené oznaczały iż Fernando podpisze kontrakt na starty w zespole Camposa. Taki i też się stało. Alonso w swoim pierwszym sezonie startów w World Series by Nissan zdobył mistrzowski tytuł co otwarło mu drogę do Formuły 3000 która była ostatnim krokiem do startów w F1.
Formuła 3000
Hiszpan w Formule 3000 dołączył do zespołu Astromega i był najmłodszym kierowcą startującym w tej serii. Sezon zakończył na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej za Bruną Junqueirą, Nicolasem Minassianem oraz Markiem Webberem.
Formuła 1
Minardi: 2001
Alonso zadebiutował w Formule 1 z zespołem
Minardi
w 2001 roku i został najmłodszym kierowcą F1 w historii tego sportu. Dopiero jego rekord pobił
Jaime Alguersuari
w 2009 roku biorąc udział w
Grand Prix Węgier 2009
. Alonso w ciągu sezonu nie zdobył ani jednego punktu za sprawą słabego bolidu
Minardi PS01
, jednakże w kwalifikacjach zdarzał się być szybszy od innych kierowców z mocniejszym sprzętem. Podczas kwalifikacji do Grand Prix Australii okazał się być szybszym o 2,6 sekundy od swojego partnera zespołowego Tarso Marquesa. Ten sam wyczyn udało mu się powtórzyć podczas kwalifikacji do Grand Prix San Marino. Po sezonie Alonso wpadł w oko szefom mocniejszych zespołów jak Sauber który szukał zastępcy Kimiego Raikkonena czy Jaguar Racing. Miesiąc później zostało potwierdzone że
Felipe Massa
podpisał kontrakt z Sauberem. We wrześniu 2001 roku jego menedżer Flavio Briatore miał w planach zatrudnić do Benettona, Hiszpana. Wszystko pokrzyżowało bankructwo zespołu który został kupiony przez Renault. Ostatecznie Alonso musiał się zadowolić funkcją kierowcy testowego Renault przez sezon 2002.
Renault: 2002 – 2003
Alonso jako tester Renault, przejechał bolidem 1642 okrążenia podczas testów. W Sezonie 2003, Fernando został zatrudniony jako kierowca etatowy Renault, jego partnerem został Jarno Trulli. Podczas Grand Prix Malezji, Fernando zdobył pierwsze w swej karierze Pole Position, wyścig zakończył na trzecim miejscu, tak jak następny w Brazylii. W swoim domowym wyścigu w Hiszpanii zdobył drugie miejsce. Podczas trzynastej rundy sezonu, Grand Prix Węgier, Fernando odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo a także pierwsze dla odrodzonego Renault. Sezon zakończył na szóstym miejscu z dorobkiem 55 punktów i czterema miejscami na podium.
Renault: 2004
Przed sezonem 2004, Renault przedłużyło kontrakt z Hiszpanem do sezonu 2006. Podczas Grand Prix Australii, Niemiec oraz Węgrzech, Alonso zajął trzecie miejsca. W kwalifikacjach do Grand Prix Francji zdobył drugie w swej karierze Pole Position, wyścig zakończył na drugim miejscu. Podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych na zakręcie nr. 13, doszło do wypadku przez przebicie przedniej opony z udziałem Alonso. Flavio Briatore, szef Hiszpana oświadczył z jednym z wywiadów iż nie zamierza przedłużać kontraktu z Trullim który niedługo później podpisał kontrakt z Toyotą. Ostatecznie trzy rundy przed końcem sezonu nowym partnerem zespołowym Alonso został mistrz świata Formuły 1 z sezonu 1997,
Jacques Villeneuve
. Fernando zakończył sezon z dorobkiem 59 punktów na czwartym miejscu.
Renault: 2005
W sezonie 2005 partnerem zespołowym Hiszpana został, Włoch,
Giancarlo Fisichella
. W rozpoczynającym sezon Grand Prix Australii, Alonso stanął na najniższym stopniu podium. W następnych trzech wyścigach czyli Malezji, Bahrajnie oraz San Marino, odniósł zwycięstwa. Nowy główny rywal zespołu czyli
McLaren
odniósł zwycięstwa w Hiszpanii oraz Monako za sprawą ich kierowcy
Kimiego Raikkonena
. Podczas Grand Prix Europy, Raikkonen był bliski zwycięstwa lecz nagła awaria zawieszenia zatrzymała go oddając zwycięstwo w ręce Fernando Alonso. Następne w kalendarzu było Grand Prix Kanady którego nie udało się Fernando ukończyć. W Grand Prix USA nie wystartował z powodu kontrowersji wynikającej z wybuchu opon Michalin na zakręcie nr. 13 z których korzystał zespół Renault. Do wyścigu wystartowali tylko
Michael Schumacher
,
Rubens Barrichello
,
Tiago Monteiro
,
Narain Karthikeyan
,
Patrick Friesacher
oraz
Christijan Albers
. Kolejnym Grand Prix było Grand Prix we Francji gdzie Fernando odniósł kolejne zwycięstwo. W następnym wyścigu na Silverstone w Wielkiej Brytanii, dojechał drugi za
Juanem Pablo Montoyą
. W Niemczech dojechał pierwszy a w następnym wyścigu na Węgrzech zakwalifikował się szósty lecz po kolizji z Ralfem Schumacherem dojechał jedenasty. W następnych trzech wyścigach był drugi czyli w Turcji, Belgii i Włoszech. Główny rywal Fernando w walce o tytuł czyli Kimi Raikkonen wygrał wyścigi na Węgrzech, Turcji oraz Belgii. Następnym wyścigiem był wyścig w Brazylii gdzie Alonso dojeżdżając trzeci za Raikkonenem już zdobył mistrzowski tytuł. Następne Grand Prix odbyły się w Japonii i w Chinach. W Japonii dojechał trzeci a w Chinach pierwszy. Sezon zakończył na pierwszym miejscu z dorobkiem 133 punktów.
W 2005 roku został odznaczony Sportową Nagrodą Księcia Asturii za mistrzowski tytuł zdobyty w F1.
Niespodziewanie, 19 grudnia 2005 r., zespół McLaren ogłosił podpisanie kontraktu z Alonso na starty od sezonu 2007.
Renault: 2006
Na sezon 2006 partnerem Hiszpana pozostał Giancarlo Fisichella. Fernando sezon rozpoczął od zwycięstwa w Bahrajnie. Następnie zajął drugie miejsce w Malezji a potem znów odniósł zwycięstwo w Australii. Po nie udanych kwalifikacjach Alonso, wyścig w San Marino zakończył na piątym miejscu. W następnym Grand Prix było już lepiej, na torze Nurburgring podczas Grand Prix Europy dojechał drugi. Potem rozpoczęła się dominacja Hiszpana gdzie wygrał cztery wyścigi z rzędu w Hiszpanii, Monako gdzie doszło do słynnej kontrowersji z udziałem Michaela Schumachera który ustawił bolid w poprzek aby zwiększyć przewagę nad Alonso który będzie musiał zwolnić. Niemiec ostatecznie został ukarany karą Stop & Go. Wygrał jeszcze w Wielkiej Brytanii oraz Kanadzie. Dominację Alonso zatrzymał Michael Schumacher który odniósł zwycięstwo na torze w Stanach Zjednoczonych, Francji oraz w Niemczech. Na Węgrzech Schumacher został sklasyfikowany na ósmym miejscu a Alonso nie ukończył wyścigu z powodu awarii silnika. Sensacyjnym zwycięzcą został
Jenson Button
. Następne Grand Prix odbywało się w Turcji gdzie Fernando dojechał drugi za
Felipe Massą
którego było to pierwsze zwycięstwo w karierze. Następnego wyścigu na torze Monza we Włoszech, Alonso ponownie nie ukończył tym razem ponownie za sprawą awarii silnika. Następny wyścig w Chinach ukończył na drugim miejscu za swoim największym rywalem Michaelem Schumacherem. W Japonii Alonso dopisał kolejne zwycięstwo do swoich statystyk. W ostatnim wyścigu sezonu w Brazylii dojechał drugi za Felipe Massą i przed Jensonem Buttonem.Te drugie miejsce dało mu drugi mistrzowski tytuł w jego karierze.Udało się również zdobyć mistrzowski tytuł wśród konstruktorów z pięcioma punktami przewagi nad Ferrari.
Po pięciu sezonach spędzonych w Renault, Fernando odszedł do McLarena.
McLaren: 2007
31 Grudnia 2006 roku wygasał kontrakt Hiszpana z Renault lecz jeszcze przed jego wygaśnięciem, przejechał 95 okrążeń w białym kombinezonie i kasku w McLarenie MP4-21. Kilka dni później ogłoszono iż partnerem Alonso będzie
Lewis Hamilton
oraz że Fernando będzie zarabiał 40 mln dolarów.
Podczas swojego pierwszego startu w nowym zespole czyli Grand Prix Australii, dojechał drugi za Kimim Raikkonenem który przeszedł do Ferrari, i przed swoim nowym partnerem zespołowym Lewisem Hamiltonem. W swoim drugim starcie dla McLarena, Alonso zwyciężył w wyścigu na torze Sepang w Malezji. Następny wyścig w Bahrajnie ukończył na piątym miejscu za Lewisem Hamiltonem. W swoim domowym wyścigu w Hiszpanii dojechał trzeci a w następnym Grand Prix w Monako po raz drugi zwyciężył w sezonie. Grand Prix w Kanadzie było jak dotychczas najgorszym występem w tym sezonie Hiszpana. Dojechał w nim siódmy przez problemy z samochodem w końcówce wyścigu. Tymczasem sensacyjne zwycięstwo odniósł jego partner, debiutant, Lewis Hamilton. W następnym wyścigu na torze Indianapolis w Stanach Zjednoczonych przyjechał na metę za Lewisem Hamiltonem na drugim miejscu. We Francji powtórzył wynik z Kanady dojeżdżając na siódmym miejscu. Kolejnym wyścigiem było Grand Prix Wielkiej Brytanii gdzie zameldował się na mecie drugi. W kolejnym wyścigu na torze Nurburgring dojechał pierwszy wygrywając po raz trzeci w tym sezonie. W Grand Prix Węgier był czwarty a w Turcji trzeci. Po Grand Prix Turcji, w gazetach pojawiały się plotki iż stosunki między Alonso a zespołem drastycznie spadły przez kontrowersje wynikające z faworyzowaniem przez zespół Lewisa Hamiltona któremu przez pewien okres lepiej się wiodło niż Alonso. Pojawiły się również plotki iż obie strony czyli Alonso i McLaren negocjują rozwiązanie kontraktu. Następnym wyścigiem w kalendarzu było Grand Prix Włoch gdzie po raz czwarty w sezonie Hiszpan odniósł zwycięstwo. W Belgii dojechał trzeci a wyścigu w Japonii przez rozbicie bolidu na bardzo śliskim torze nie ukończył. W Następnym wyścigu w Chinach był drugi a w Brazylii trzeci. Sezon zakończył na trzecim miejscu z dorobkiem punktowym 109 punktów za Kimim Raikkonenem który został mistrzem świata i Lewisem Hamiltonem.
Fernando Alonso i zespół McLaren zdecydowali się na rozwiązanie kontraktu. Hiszpański kierowca zarzucał zespołowi nierówne traktowanie zawodników.
Renault: 2008
Alonso po odejściu z McLarena był łączony z kilkoma zespołami jak
Renault
,
Red Bull
,
Toyota
czy
Honda
. Ostatecznie 10 Grudnia 2007 roku,
Flavio Briatore
ogłosił iż kierowcami Renault na sezon 2008 będą Fernando Alonso oraz
Nelson Piquet Jr.
.
W pierwszych dwóch rundach sezonu, Alonso nie był tak konkurencyjny jak w zeszłym sezonie. W Grand Prix Australii zajął czwarte miejsce a w Malezji ósme. Po tych Grand Prix pojawiły się pogłoski iż jeszcze w trakcie sezonu, Alonso opuści Renault przez słabe wyniki i mało konkurencyjny bolid. Był łączony z posadą w
BMW Sauber
gdzie miałby zastąpić Nicka Heidfelda, z Toyotą gdzie mógłby zastąpić słabo spisującego się Timo Glocka czy w Hondzie gdzie mógłby zastąpić Rubensa Barrichello. Kilka dni później obie strony czyli Renault i Alonso zdementowali te plotki, ale następne które się pojawiały, głosiły iż Alonso miałby przejść do Hondy na sezon 2009 a następne do Ferrari na sezon 2010. W następnym Grand Prix w kalendarzu Alonso miał ogromnego pecha iż na początku wyścigu, jego były partner zespołowy czyli Lewis Hamilton wjechał w tył Renault Alonso. Przez ten incydent spadł na koniec stawki co zakończyło marzenia o punktowanym miejscu, dojechał dopiero dziesiąty. Grand Prix Hiszpanii rozpoczynało się obiecująco dla Hiszpana, ponieważ startował z pierwszej linii z drugiej pozycji. Alonso niestety wyścigu nie ukończył z powodu awarii silnika. W następnym wyścigu w Turcji udało się zdobyć pierwsze punkty od czasu Grand Prix Malezji. Były to trzy " oczka " za szóste miejsce. Następny wyścig w Monako w którym rok temu tryumfował Alonso, zakończył na dziesiątym miejscu przez rozerwanie opony na początku wyścigu i spadek na koniec stawki. Grand Prix Kanady było drugim wyścigiem w tym sezonie nie ukończonym przez Hiszpana. Na 44 okrążeniu awarii uległa skrzynia biegów która wywołała uślizg tylnej osi i uderzenie w barierę co zakończyło marzenia o miejscu na podium o które walczył z Nickiem Heidfeldem. Do następnego wyścigu na torze Magny-Dours we Francji, Fernando startował z trzeciego pola. Podczas wyścigu uległ rywalom z mocniejszym sprzętem jak Ferrari, McLaren czy BMW. Wyścig skończył na ósmym miejscu, jedno oczko za swoim partnerem zespołowym. Do następnego wyścigu w Wielkiej Brytanii, Alonso startował z szóstego pola, tak i też ukończył, szalony, deszczowy wyścig. Grand Prix w Niemczech było kolejnym bez punktów, przez neutralizację wyścig zakończył na jedenastym miejscu. Co ciekawe, osobą która najlepiej wykorzystała neutralizację był partner zespołowy Alonso, Nelson Piquet Jr. który zameldował się na mecie drugi. Do wyścigu na Węgrzech, Fernando startował siódmy, wyścig udało mu się zakończyć na czwartym miejscu. Do wyścigu na torze w Walencji, Alonso startował dwunasty przez problemy z samochodem w kwalifikacjach. Już na pierwszym okrążeniu Alonso musiał się wycofać, ponieważ w tył jego samochodu wjechał
Kazuki Nakajima
. Wyścig w Belgii na torze Spa, Fernando ukończył na czwartym miejscu przed takimi rywalami jak
Sebastian Vettel
,
Robert Kubica
,
Sebastien Bourdais
czy
Mark Webber
. Ten sam rezultat udało mu się powtórzyć we Włoszech podczas mokrego wyścigu na torze Monza. Następnym wyścigiem w kalendarzu był wyścig w Singapurze do którego Alonso był murowanym faworytem przez najlepsze czasy w sesjach treningowych. Niestety wszystko pokrzyżowało to iż bolid Alonso podczas kwalifikacji uległ awarii i zajął piętnaste miejsce startowe. Podczas wyścigu doszło do wypadku Nelsona Piqueta Jr. co spowodowało iż cała stawka zbliżyła się do siebie a większość bolidów z czołówki nie była na Pit Stopie co zrobił przed neutralizacją Alonso. Po zjechaniu Safety Cara, praktycznie wszyscy kierowcy przed Alonso zjechali do boksów a on walczył o pierwsze miejsce w wyścigu. Ostatecznie Fernando wygrał swój pierwszy wyścig w sezonie a także zdobył pierwsze podium dla siebie. Następny wyścig w Japonii, Hiszpan rozpoczynał z czwartego miejsca lecz na starcie został wyprzedzony przez Kubicę, ale Lewis Hamilton wyczyścił drogę z kierowców jadących przed Kubicą i Alonso co spowodowało iż Fernando awansował na drugą lokatę.Podczas Pit Stopu, Alonso wyprzedził Kubicę i awansował na pierwszą lokatę którą utrzymał do końca wyścigu. Było to drugie zwycięstwo z rzędu Alonso w tym sezonie. W następnym wyścigu w chinach było już trochę gorzej, Alonso przekroczył metę na czwartym miejscu. Ostatnim Grand Prix sezonu było Grand Prix Brazylii gdzie do wyścigu ruszał z trzeciej pozycji. Wyścig zakończył oczko wyżej na drugim miejscu za Felipe Massą i przed Kimim Raikkonenem. Sezon ukończył na piątym miejscu z dorobkiem 61 punktów.
5 listopada 2009 roku, Flavio Briatore ogłosił iż przedłużył o rok umowę z Fernando Alonso dementując przy tym plotki o odejściu Hiszpana do Hondy.
Renault: 2009
Nowy bolid
Renault R29
zaprezentowany 19 stycznia 2009 roku, podczas testów zimowych nie spełnił oczekiwań Alonso i miał złe przeczucia iż to będzie jego jeden z najgorszych sezonów w karierze. Drugi raz z rzędu partnerem Hiszpana będzie Nelson Piquet Jr.
Już w pierwszym wyścigu sezonu udało się Alonso zdobyć punkty, były to cztery " oczka " za piąte miejsce w wyścigu. Po wyścigu był bardzo rozczarowany gdyż gdyby nie słaba praca systemu KERS, mógłby być wyżej. W drugim wyścigu sezonu w Malezji dojechał jedenasty przez zamieszanie wywołane tropikalną ulewą a w Chinach dziewiąty chodź startował z drugiego pola. W Grand Prix Bahrajnu po raz drugi w tym sezonie punktował dojeżdżając na ósmym miejscu. Następny wyścig w Hiszpanii też nie obył się bez punktów, Alonso dojechał na piątym miejscu wykorzystując słabe tępo Massy który musiał oszczędzać paliwo żeby w ogóle dojechać do mety. W Monako kontynuował swoją passę miejsc w punktowanej ósemce. Dojechał siódmy zdobywając dwa punkty. W Turcji nie udało się już zdobyć punktów a w Wielkiej Brytanii bolid nie spisywał się dobrze i wyścig został zmuszony zakończyć na czternastym miejscu. W Grand Prix Niemiec na torze Nurburgring ponownie udało się zdobyć punkty lecz tylko dwa za siódmą lokatę. Na Węgrzech udało się zdobyć Pole Position za sprawą tego iż w baku były przysłowiowe " opary " czyli bardzo mała ilość paliwa. W wyścigu udało się utrzymać prowadzenie i dosyć spory odstęp od jadącego na drugim miejscu Lewisa Hamiltona. Niestety błąd mechaników podczas Pit Stopu kosztował Alonso zwycięstwo gdyż odpadło mu przednie prawe koło przez co Alonso musiał zjechać na pobocze i wycofać się z wyścigu. Po tym wyścigu został zwolniony partner zespołowy Alonso, Nelson Piquet Jr., jego zastępcą był Francuz,
Romain Grosjean
. Następnym wyścigiem było Grand Prix Europy na torze w Walencji gdzie Alonso zdobył trzy punkty za szóstą lokatę. Następnym wyścigiem było Grand Prix Belgii gdzie Alonso musiał zakończyć rywalizację po pierwszym Pit Stopie ponieważ zespół nie chciał aby doszło do powtórki z Belgii, gdyż lewe przednie koło nie chciało się odkręcić po uszkodzeniu jego podczas kolizji na początku wyścigu z Sutilem. Następnym wyścigiem było Grand Prix Włoch gdzie Fernando startował drugi raz w tym sezonie z systemem KERS co ponownie zakończyło się negatywnymi komentarzami od strony Alonso iż ten system działał nie tak jak powinien. Wyścig zakończył na piątym miejscu. Następnym wyścigiem było Grand Prix Singapuru gdzie zajął trzecie miejsce co było najlepszą pozycją dla Renault w tym sezonie. W następnym wyścigu w Japonii bolid Renault R29 ponownie źle się sprawował co zakończyło się wyścigiem bez punktów z dziesiątą lokatą. Następnego wyścigu w Brazylii nie ukończył przez kolizję z Sutilem na pierwszym okrążeniu. Następnie w Abu Zabi, Fernando wyścig zakończył na czternastym miejscu powtarzając wynik z Grand Prix Wielkiej Brytanii. Sezon zakończył z 26 punktami i 9 miejscem w klasyfikacji generalnej.
Kontrakt z Ferrari (od 2010)
30 września
2009
roku zespół
Ferrari
ogłosił, że podpisał z Fernando Alonso kontrakt na 3 lata. Zastąpił on dotychczasowego kierowcę,
Kimiego Räikkönena
[2].
Fernando Alonso w inauguracyjnym
Grand Prix Bahrajnu
w kwalifikacjach osiągnął trzecie miejsce, wyścig ukończył na pierwszej pozycji. W
Grand Prix Australii
zakwalifikował się tak jak w
Grand Prix Bahrajnu
, lecz wyścig ukończył na miejscu czwartym.
Grand Prix Malezji
nie było udane Alonso wystartował z 19. miejsca, a ukończył wyścig na 13 nie punktowanym miejscu. Do
Grand Prix Chin
ponownie zakwalifikował się na trzecim miejscu, wyścig ukończył na czwartej pozycji. W
Grand Prix Hiszpanii
zakwalifikował się na miejscu czwartym, a wyścig ukończył na podium na drugim miejscu. W
Grand Prix Monako
podczas treningu uszkodził bolid, mechanicy nie zdołali go naprawić przed kwalifikacjami, Alonso wystartował z boksów na mecie zajmując szóstą pozycję. W
Grand Prix Turcji
osiągnął 12. miejsce w kwalifikacjach w wyścigu punktował na ósmej pozycji. Fernando Alonso w
Grand Prix Kanady
zakwalifikował się na czwarte miejsce a wyścig zakończył na trzecim miejscu podium. Do
Grand Prix Europy
zakwalifikował się na czwartym miejscu, wyścig ukończył na punktowanym ósmym miejscu, miała na to wpływ decyzja szefów
Ferrari
. Do
Grand Prix Wielkiej Brytanii
zakwalifikował się na trzecim miejscu, na starcie stracił parę pozycji, dostał karę za wyprzedzenie
Roberta Kubicy
poza torem, karę otrzymał w momencie pojawienia się na torze Safety Cara. W
Grand Prix Niemiec
zakwalifikował się na drugim miejscu tracąc do
Sebastiana Vettela
zaledwie 2 tysięczne sekundy. Na starcie wyścigu został wyprzedzony przez
Felipe Massę
, Alonso wyprzedził
Sebastiana Vettela
, i przez długi czas jechał za
Felipe Massą
.
Felipe Massa
otrzymał wiadomość:
|
Fernando jest szybszy od ciebie. Czy możesz potwierdzić, że zrozumiałeś tę wiadomość? [3] |
Po czym
Felipe Massa
zwolnił i przepuścił Fernando Alonso, dzięki temu Alonso ukończył wyścig na pierwszym miejscu podium. W wyniku tzw. poleceń zespołowych zespół
Ferrari
został ukarany grzywną w wysokości stu tysięcy dolarów. Mimo to, Fernando utrzymał dobrą formę, co przełożyło się na świetny rezultat podczas wyścigu o
Grand Prix Węgier
. Po starcie z trzeciej pozycji, Hiszpan ukończył eliminację o lokatę wyżej (pomiędzy kierowcami wyraźnie dominującego zespołu
Red Bull Racing
), utrzymując zarazem za sobą przez znaczny dystans wyścigu niemieckiego kierowcę
Sebastiana Vettela
. Kolejny wyścig o
Grand Prix Belgii
na torze
Spa-Francorchamps
nie był jednak tak szczęśliwy dla Hiszpana, jak dwa ostatnie. Czerwone Ferrari zostało uderzone przez bolid Rubensa Barrichello, w wyniku czego Alonso stracił wiele pozycji, a Brazylijczyk musiał wycofać się z wyścigu. Na siedem okrążeń przed końcem wyścigu, podczas złych warunków pogodowych Hiszpan stracił kontrolę nad bolidem i rozbił się o bandę. Oznaczało to koniec rywalizacji dla dwukrotnego mistrza świata i zerowy dorobek punktowy na koniec weekendu. Podczas kwalifikacji do wyścigu na torze Monza, Alonso zdobył Pole Position a następnego dnia wygrał wyścig.
Starty w Formule 1
Tablica wyników
(
Legenda
)
Statystyki
(
Legenda
)
Sezon
| Zgł.
| Starty
| PKT
| P.
| P1
| P2
| P3
| Punkt.
| PP
| NO
| NS
| DK
| Zespoły
|
---|
2010
| 1717 | 1717 | 231231 | 0011 | 0055 | 0022 | 0022 | 1414 | 0022 | 0055 | 0011 | 000-- |
Ferrari
|
---|
2009
| 1717 | 1717 | 2626 | 0099 | 000-- | 000-- | 0011 | 0088 | 0011 | 0022 | 0033 | 000-- |
Renault
|
---|
2008
| 1818 | 1818 | 6161 | 0055 | 0022 | 0011 | 000-- | 1212 | 000-- | 000-- | 0033 | 000-- |
Renault
|
---|
2007
| 1717 | 1717 | 109109 | 0033 | 0044 | 0044 | 0044 | 1616 | 0022 | 0033 | 0011 | 000-- |
McLaren
|
---|
2006
| 1818 | 1818 | 134134 | 0011 | 0077 | 0077 | 000-- | 1616 | 0066 | 0055 | 0022 | 000-- |
Renault
|
---|
2005
| 1919 | 1919 | 133133 | 0011 | 0077 | 0055 | 0033 | 1616 | 0066 | 0022 | 0022 | 000-- |
Renault
|
---|
2004
| 1818 | 1818 | 5959 | 0044 | 000-- | 0011 | 0033 | 1212 | 0011 | 0011 | 0055 | 000-- |
Renault
|
---|
2003
| 1616 | 1616 | 5555 | 0066 | 0011 | 0011 | 0022 | 1111 | 0022 | 0022 | 0055 | 000-- |
Renault
|
---|
2001
| 1616 | 1616 | 0000 | 1919 | 000-- | 000-- | 000-- | 000-- | 000-- | 000-- | 0088 | 000-- |
Minardi
|
---|
Sezony | Zgł. | Starty | PKT | Najwyższa pozycja (mistrzostwa) | P1 | P2 | P3 | Punkt. | PP | NO | NS | DK | Zespoły |
---|
9 | 157 | 156 | 808 | 2xMŚ | 26 | 21 | 15 | 105 | 20 | 18 | 29 | - | 4 |
Podsumowanie startów
Przypisy
Linki zewnętrzne