|
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym
Wykonuje i nadzoruje prace na różnych stanowiskach związanych bezpośrednio z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym w celu zapewnienia bardzo dobrego stanu technicznego, gwarantującego pracę całego systemu transportu kolejowego z zastosowaniem obowiązujących przepisów i instrukcji oraz uniwersalnych i specjalistycznych przyrządów kontrolno- -pomiarowych.
Zadania zawodowe: -
montowanie, utrzymywanie w ruchu i naprawianie podstawowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym: ręcznych (kluczowych), mechanicznych, przekaźnikowych oraz suwakowych na górkach rozrządowych (mechaniczne i przekaźnikowe) oraz urządzeń stacyjnych i liniowych, a także ich zasilanie
-
montowanie, sprawdzanie działania, regulowanie i kontrolowanie napędu zwrotnicowego, mechanicznego i elektrycznego, rygla zamków zwrotnicowych i zależnościowych
-
sprawdzanie działania, regulowanie i konserwowanie semaforów i obwodów sterujących
-
montowanie semaforów i obwodów sterujących, zależnościowych i sygnałowych w urządzeniach mechanicznych i przekaźnikowych
-
układanie kabli sygnalizacyjnych, wykonywanie ich połączeń oraz zarabianie kabli w garnkach, głowicach, skrzynkach kablowych oraz sprawdzanie izolacji żył kablowych
-
wbudowywanie i sprawdzanie parametrów torowych urządzeń samoczynnego hamowania pociągów i kontroli hamowania pociągów
-
sprawdzanie, regulowanie i konserwowanie czujników torowych magnetycznych, mechanicznych i magnetoindukcyjnych
-
sprawdzanie, regulowanie i konserwowanie urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej
-
sprawdzanie i konserwowanie urządzeń zasilających prądu stałego (baterii, akumulatorów) i prądu przemiennego (przetwornic sygnałowych, prostowników i zespołów prądotwórczych)
-
kierowanie i nadzorowanie pracy podległego personelu przy utrzymaniu urządzeń sterowania ruchem
-
posługiwanie się dokumentacją techniczną oraz instrukcjami i przepisami kolejowymi
-
analizowanie działania obwodów sygnałowych, obwodów blokady liniowej półsamoczynnej i samoczynnej, powszechnie stosowanych na PKP urządzeń oraz interpretowanie stanów w przypadku powstania uszkodzeń i usuwanie powstałych usterek
-
przestrzeganie warunków bhp oraz zabezpieczenia stanowisk pracy w czasie ruchu pociągów
-
prowadzenie dokumentacji związanej z budową i utrzymaniem urządzeń oraz gospodarką materiałową
|
Nauka kierunku w wybranym województwie: automatyk DOLNOŚLĄSKIE automatyk KUJAWSKO-POMORSKIE automatyk LUBELSKIE automatyk LUBUSKIE automatyk ŁÓDZKIE automatyk MAŁOPOLSKIE automatyk MAZOWIECKIE automatyk OPOLSKIE automatyk PODKARPACKIE automatyk PODLASKIE automatyk POMORSKIE automatyk ŚLĄSKIE automatyk ŚWIĘTOKRZYSKIE automatyk WARMIŃSKO-MAZURSKIE automatyk WIELKOPOLSKIE automatyk ZACHODNIOPOMORSKIE
|
|
|