Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

grafik komputerowy

Wykonuje za pomocą technik i programów komputerowych prace związane z przygotowaniem do druku publikacji książkowych, artykułów prasowych lub materiałów reklamowych (ulotek, folderów, plakatów, katalogów itp.), wraz z koncepcją edytorską i opracowaniem formy zewnętrznej; obsługuje drukarki laserowe, skanery, urządzenia sterujące i naświetlarki klisz, destylarki i kopioramy do tworzenia odbitek próbnych.

Zadania zawodowe:
  • dobieranie jakości i rodzaju (gramatury) papieru do danej publikacji oraz techniki druku
  • skanowanie slajdów, zdjęć, negatywów przygotowanych przez redaktora technicznego publikacji
  • tworzenie grafiki wektorowej (znaki firm, wykresy, rysunki itp.)
  • dobieranie do tekstu danej publikacji kroju i stopnia czcionki, interlinii, stylów, wielkości wcięć akapitowych, sposobu ustawienia tytułów i śródtytułów publikacji
  • wykonywanie składu komputerowego publikacji (ustalanie formatu, rozmieszczenia zdjęć i materiałów wektorowych, zmniejszanie tekstu oraz jego przełamywanie);,br> - przygotowywanie wydruków czarno-białych lub kolorowych do pierwszych korekt merytorycznych i korekt składu
  • przygotowywanie wyciągów barwnych (diapozytywów lub negatywów) na kliszach przez naświetlanie w czterech podstawowych kolorach lub kolorach specjalnych
  • wykonywanie pomiarów na wyciągach barwnych („krycie”, „kalibracje”)
  • wykonywanie odbitek próbnych służących do korekcji barwnej
  • przedstawianie klientowi odbitek próbnych do akceptacji kolorystycznej
  • posługiwanie się densytometrem (urządzenie do pomiaru gęstości optycznej), wilgotnościomierzem, lupą, mikroskopem, przeglądarką do slajdów, wzornikami kolorów

Przedmioty zawodowe:
historia sztuki i reklamy; techniki fotograficzne; pracownia techniki reklamy; multimedia i grafika komputerowa; podstawy reklamy; fotografia reklamowa; kompozycja

Nauka kierunku w wybranym województwie:

grafik komputerowy DOLNOŚLĄSKIE
grafik komputerowy KUJAWSKO-POMORSKIE
grafik komputerowy LUBELSKIE
grafik komputerowy LUBUSKIE
grafik komputerowy ŁÓDZKIE
grafik komputerowy MAŁOPOLSKIE
grafik komputerowy MAZOWIECKIE
grafik komputerowy OPOLSKIE
grafik komputerowy PODKARPACKIE
grafik komputerowy PODLASKIE
grafik komputerowy POMORSKIE
grafik komputerowy ŚLĄSKIE
grafik komputerowy ŚWIĘTOKRZYSKIE
grafik komputerowy WARMIŃSKO-MAZURSKIE
grafik komputerowy WIELKOPOLSKIE
grafik komputerowy ZACHODNIOPOMORSKIE





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie