technik administracji
Zadania i czynności:
Organizuje i gromadzi informację, dokumentację oraz prowadzi wewnętrzną
koordynację działalności jednostek organizacyjnych. Organizuje przepływ
informacji pomiędzy różnymi jednostkami instytucji w celu udzielania pomocy
kierownikom i innemu personelowi. Sporządza protokoły i sprawozdania z
posiedzeń i zebrań, kontroluje i porządkuje akta prawne i dokumenty. Prowadzi
korespondencję, redaguje pisma urzędowe, wykorzystuje nowoczesne
urządzenia techniki i łączności biurowej.
Środowisko pracy:
Praca technika administracji odbywa się w pomieszczeniach biurowych w
warunkach normalnych.
Wymagania wobec ucznia: -
Koordynacja wzrokowo-ruchowa
- pamięć wzrokowa
- rzetelność
-
odpowiedzialność
- zamiłowanie do ładu i porządku na stanowisku pracy
-
komunikatywność
- kultura osobista
Możliwości zatrudnienia:
Technik administracji może pracować w administracji rządowej, jednostkach
samorządu terytorialnego, jednostkach organizacyjnych gmin,
przedsiębiorstwach, organizacjach społecznych i zakładach usługowych.
Perspektywa
Jest to zawód z dużą przyszłością. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej rośnie (i będzie rosło) zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę urzędniczą.
Absolwenci znajdują zatrudnienie w urzędach administracji państwowej i samorządowej wszystkich szczebli, a także w firmach, gdzie potrzebni są pracownicy umiejący poruszać się wśród zawiłości związanych z załatwianiem spraw w urzędach.
Zajęcia zawodowe:
Uczniowie kształcą się w znajomości prawa (w tym prowadzone są warsztaty z zakresu prawa humanitarnego - praw, wolności i obowiązków człowieka i obywatela), gospodarki, techniki biurowej (z wykorzystaniem do pracy komputera), organizacji pracy biurowej, języka obcego, rachunkowości, socjologii i psychologii społecznej. |