technik handlowiec
Organizuje działalność handlową w przedsiębiorstwie produkcyjno-usługowym i funkcjonowanie firmy handlowej, analizuje rynek pod względem oczekiwań i potrzeb klientów oraz ich zachowań rynkowych, bada możliwości wzrostu udziału firmy na rynku, wejścia na nowe rynki, w tym na rynki zagraniczne, identyfikuje bariery występujące w handlu, określa zasady i skuteczne formy marketingu, prowadzi negocjacje z dostawcami i odbiorcami, w celu osiągnięcia jak najkorzystniejszych warunków zakupu materiałów i sprzedaży towarów oraz usług, analizuje skuteczność i efektywność sieci dystrybucji towarów i usług, koszty działalności handlowej.
Zadania zawodowe
-
organizacja komórki handlowej w firmie produkcyjno-usługowej
-
organizacja, rejestrowanie i uruchamianie działalności małej firmy handlowej (handlu hurtowego i detalicznego)
-
prowadzenie działalności akwizycyjnej
-
planowanie poziomu, struktury asortymentowej, geograficznej, odbiorców oraz form sprzedaży towarów i usług (w tym formy internetowej)
-
samodzielne lub we współdziałaniu z przełożonymi, opracowywanie projektu strategii marketingowej firmy, programu jej wdrożenia
-
badanie rynku, czynników kształtujących oczekiwania, potrzeby i możliwości nabywcze klientów; podejmowanie działań, mających na celu pozyskanie nowych klientów i rynków oraz umacnianie pozycji już osiągniętych
-
prowadzenie negocjacji z dostawcami i odbiorcami towarów i usług
-
przygotowywanie oraz zawieranie umów handlowych, zgodnie z pełnomocnictwami swoich przełożonych
-
analiza skuteczności oraz efektywności różnych form sprzedaży i kanałów dystrybucji
-
określanie i proponowanie najbardziej efektywnych form sprzedaży adekwatnych do rodzaju towaru, usługi, rynku, oczekiwań klienta
-
stosowanie różnych form i technik sprzedaży hurtowej i detalicznej; przygotowywanie właściwej dokumentacji sprzedaży towarów i usług, w tym faktur, gwarancji; załatwianie reklamacji klientów
-
analiza kosztów działalności podmiotu gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem kosztów handlowych
Przedmioty zawodowe
ekonomiczno-prawne podstawy gospodarowania, obsługa klienta, towar jako przedmiot handlu, zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie handlowym, finanse i rachunkowość przedsiębiorstwa handlowego, zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, podstawy przedsiębiorczości |