Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Historia » Liceum - lekcje

12345678910111213141516
Lekcja: "003 a Rewolucja neolityczna"
Rewolucja neolityczna

Neolit i jego znaczenie

Najlepsze warunki dla rozwoju rolnictwa występowały na zamkniętych, dobrze nawodnionych dolinach. Zbocza gór porastały rośliny będące przodkami pszenicy, jęczmienia i prosa. Aby można było uprawiać roślinność, należało ją wcześniej zebrać w stanie dzikim, a następnie na nowo zasadzić na terenach uprawy. Wówczas skonstruowano sierp z drewnianą lub kościaną rękojeścią. Na Bliskim Wschodzie uprawiano cebulę, daktyle,groch, jęczmień, pszenicę i soczewicę; w Chinach – proso i soję; w południowo-wschodniej Azji – ryż, banany i ogórki; w Europie – owies i żyto, a dodatkowo na południu – oliwki i winną latorośl; w Ameryce Środkowej – fasolę, kukurydzę, pomidory i ziemniaki. Po upływie ok. pięciu tysięcy lat zaczęto zwiększać wydajność gleby poprzez spulchnianie jej za pomocą radeł, które były ciągnięte przez zwierzęta pociągowe lub kobiety.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie