Srebrny rhyton w formie protomy gryfa z głową gazeli
Rzeczy obojętne są materiałem naszych czynów, można z nich robić dobry albo zły użytek. Nie są sobie równe, nie będąc "dobrymi" mają jednak mniejszą lub większą "wartość”.
>Jedne z nich są "godne wyboru" (proegmena), inne "godne odrzucenia" (apoproegmena). Rzeczy godne wyboru dzielą się na:
duchowe – np. talenty, pamięć, bystrość myślenia, postępy w wiedzy,
cielesne – np. sprawność narządów zmysłowych, nawet samo życie,
zewnętrzne – np. posiadanie dzieci, rodziców, miłość ludzka, uznanie, dobre pochodzenie, umiarkowana majętność.
Wartościom duchowym należy się pierwszeństwo przed cielesnymi, bo dusza, a nie ciało jest "właściwą wartością" człowieka, podobnie jak w pięknie rzeźbionym naczyniu "wartością właściwą" jest sztuka, a nie srebro. Ciało nie jest całkowicie bezwartościowe, ale jego wartość zanika wobec wartości duszy. Rzeczy obojętne nie są dobrami, ale nie są również złem.