Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Historia » Liceum - lekcje

123456789101112131415161718...2122
Lekcja: "121 Oświecenie w Europie"
Wojna trzydziestoletnia

Filozofia i myśl społeczno-polityczna. Rozwój nauki

Dążąc do poznania natury świata i człowieka, francuscy filozofowie stworzyli podstawy rozwoju nowożytnych zasad ustrojowych. Wskazywali przywileje stanowe za sprzeczne z naturą i rozumem, ale także z prawami człowieka – jak równość i wolność. Krytykowano monarchię absolutystyczną, na miejscu której widziano by monarchię oświeceniową, wprowadzającą reformy i idee oświecenia. Wolter – jeden z głównych propagatorów reform – utrzymywał kontakty z królem pruskim Fryderykiem II i carycą Katarzyną II, których namawiał do przeprowadzania odpowiednich zmian.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie