|
Aktualna kategoria:
Nauka » Chemia » Gimnazjum - lekcje
| 1 | | | ... | | | 6 | | | 7 | | | 8 | | | 9 | | | 10 | | | 11 | | | 12 | | | 13 | | | 14 | | | 15 | | | 16 | | | 17 | | | 18 | | | 19 | | | 20 | | | 21 | | | 22 | | | 23 | | | 24 | |
Lekcja: "Ustalanie wzorów i nazw soli"
|
|
|
Proponowany algorytm postępowania
-
piszemy wzór sumaryczny MenRm
-
piszemy wzór sumaryczny kwasu od którego pochodzi dana sól HBR
-
piszemy wzór kreskowy kwasu i zaznaczmy resztę kwasową
-
z lewej strony w kolumnie piszemy symbole metalu w ilości n (symbol oznacza 1 atom)
-
z prawej strony w kolumnie wzory reszt w ilości m
-
łączymy za pomocą kresek pamiętając o wartościowości
-
sprawdzamy: czy:
-
od każdej reszty kwasowej odchodzi ilość kresek równa wartościowości reszty
-
ilość symboli atomów i ilość wzorów reszt jest równa indeksom stechiometrycznym we wzorze sumarycznym
| |
|
|
Pobierz lekcję
|
Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:
|
|