Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Język polski » Gimnazjum - lekcje

12345678910111213141516171819
Lekcja: "Historia Ikara - inspiracją do rozważań o naturze ludzkiej"

Czy autor wykorzystał dzieje Ikara, tylko po to aby zilustrować historię Michasia?
Dlaczego nawiązał do obrazu Bruegla? Poszukajmy podobieństw

Na obrazie Bruegla

W opowiadaniu Iwaszkiewicza

Bohater

Ikar jest ledwo widocznym elementem całości, dla otoczenia stanowi tylko szczegół, któremu nie warto poświęcać uwagi.

Michaś to zwykły, zaczytany chłopiec, zawadza ludziom, spieszącym się do tramwaju, nikt nie udzieli mu pomocy, ponieważ nikt go nie widzi.

Uczestnicy tragedii

Poświęcają się w pełni swojej pracy, nie chcą, ale też nie mogą pozwolić sobie na chodzenie z "głową w chmurach".

Myślą przede wszystkim o sobie, spieszą się (zbliża się godzina policyjna), być może ktoś widział, co się stało ,ale bał się zareagować.

Reakcja
artysty

Według Iwaszkiewicza, tylko on jeden (malarz) "zauważył", dzięki temu ocalił pamięć o tragedii i jej bohaterze.

Szuka zrozumienia, widzi, czuje, nie może zapomnieć, więc upamiętnia historię chłopca w opowiadaniu, dzięki czemu my możemy ją poznać

<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie