CELE OGÓLNE:
• pobudzanie u uczniów ciekawości w poznawaniu najbliższej okolicy,
• ukazanie wielości i różnorodności składników najbliższego otoczenia,
• stwarzanie możliwości dostrzeżenia przez dzieci przyrody jako całości, dokonywania obserwacji wybranych składników środowiska,
• umiejętność rozróżniania figur geometrycznych,
• umiejętność wskazywania osi symetrii
• umiejętność rozróżniania liczb naturalnych całkowitych, wymiernych i niewymiernych oraz rzeczywistych,
• wprowadzenie do systematycznej pracy, samodzielności,
• rozwijanie wyobraźni przestrzennej, zdolności oraz wrażliwości na piękno przyrody,
• zachęcanie do podejmowania samodzielnych prób dokonywania obserwacji przyrodniczych oraz kształtowanie umiejętności dokonywania prostych pomiarów, oraz działań matematycznych i odpowiedniego wnioskowania na podstawie uzyskanych wyników,
• rozbudzanie i wzmacnianie pozytywnych emocji w stosunku do otaczającego świata oraz we wzajemnych kontaktach.