Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Podstawy przedsiębiorczości » Liceum - lekcje

12345678910111213141516171819
Lekcja: "09. Strategie przedsiębiorstw"

Analiza strategiczna



Analiza strategiczna to zbiór metod i oceny otoczenia przedsiębiorstwa oraz jego mocnych i słabych stron umożliwiających wykorzystywanie pojawiających się szans i unikanie zagrożeń oraz efektywne wykorzystywanie zasobów.


Zalety planowania strategicznego

Wady planowania strategicznego

  • wpływa na poprawę organizacji pracy i jej efektywność
  • planowanie strategiczne dostosowuje się do zmieniającego się otoczenia
  • planowanie strategiczne zmniejsza szansę popełniania błędów
  • ukierunkowanie działalności przedsiębiorstwa na wykonywanie zadań i sposobów ich realizacji, tj. na wyniki.
  • ogranicza proces decyzyjny do problemów pozbawionych ryzyka, nie obejmuje obszarów i sfer działania wymagających kreatywności
  • niebezpieczeństwo powstania służb oderwanych od problemów funkcjonowania firmy
  • wymaga dużych nakładów: środków pieniężnych, kadrowych, rzeczowych
  • << Poprzednia plansza   Następna plansza >>
    Pobierz lekcję

    Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




    Zgłoś uwagę do lekcji:




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie