Zestaw: "Z09 - Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej 2015 styczeń"
0. Uczestnik warsztatu, uczący się gospodarowania pieniędzmi i planowania zakupów, bierze udział w treningu oszczędzania poznawczym ekonomicznym przedsiębiorczości
1. W celu omówienia realizacji indywidualnych planów zespół wspierająco-aktywizujący w środowiskowym domu samopomocy zbiera się tylko w razie potrzeby nie częściej niż raz na rok w zależności od potrzeb, jednak co najmniej raz na 3 miesiące w zależności od potrzeb, jednak co najmniej raz na 6 miesięcy
2. Terapeuta zajęciowy, koncentrując się tylko na jednym aspekcie zachowania podopiecznego, stosuje obserwację ciągłą kontrolowaną częściową całościową
3. Który program komputerowy posłuży terapeucie zajęciowemu w opracowywaniu miesięcznego planu oddziaływań terapeutycznych? Power Point Corel Word Paint
4. Metoda aktywizująca podopiecznych poprzez kontakt z morzem to talasoterapia silwoterapia hortikuloterapia ludoterapia
5. Która z wymienionych zasad odnosi się do prawidłowego formułowania informacji zwrotnej? Udzielaj licznych rad Konstruuj informację zwrotną w sposób oceniający, a nie opisowy Krytykuj osobę, a nie jej zachowania negatywne Wyrażaj ocenę bezpośrednio po zaistniałym zachowaniu
6. Pragnienie bycia szanowanym, uznanym i podziwianym przez innych zalicza się do potrzeb niższego rzędu podstawowych wyższego rzędu poznawczych
7. Podstawowym dokumentem opracowywanym dla każdego mieszkańca domu pomocy społecznej jest indywidualny plan wsparcia socjalizacyjny adaptacyjno-mobilizacyjny ewaluacyjno-terapeutyczny
8. Terapeuta zajęciowy, komunikując się z 12-letnią Anią z niepełnosprawnością intelektualną oraz nadpobudliwością emocjonalną, dla lepszego zrozumienia przez nią przekazywanych treści, powinien zastosować tylko komunikaty werbalne tylko komunikaty niewerbalne towarzyszące słowom gesty i mimikę proksemikę
9. Stół do ping-ponga, aparat fotograficzny i zestaw instrumentów muzycznych powinien stanowić wyposażenie pracowni umiejętności interpersonalnych silwoterapii chromoterapii organizacji czasu wolnego
10. Z którym specjalistą powinien nawiązać współpracę terapeuta zajęciowy, którego podopieczny w sytuacjach stresowych jąka się? Neurologiem Otolaryngologiem Logopedą Fizjoterapeutą
11. Osłupienie, hiperbulia, zahamowanie należą do zaburzeń napędu psychoruchowego spostrzegania orientacji myślenia
12. Terapeuta zajęciowy, który indywidualnie dla podopiecznego formułuje cele, dobiera metody, techniki oraz środki dydaktyczne do podejmowanych działań, opracowuje dla niego harmonogram pracy plan terapii zajęciowej plan edukacyjno-wychowawczy diagnozę terapeutyczną
13. Dobry plan terapii i rehabilitacji dla podopiecznego powinien być celowy, spójny, elastyczny, terminowy stały, wykonalny, przejrzysty, uporządkowany wykonalny, stały, konsekwentny, urozmaicony elastyczny, bezterminowy, usystematyzowany, urozmaicony
14. Terapeuta zajęciowy, który pochwalił podopiecznego za aktywny udział w zajęciach przy całej grupie, zastosował nagrodę społeczną pieniężną rzeczową materialną
15. Przeprowadzając wywiad przed przyjęciem do warsztatów terapii zajęciowej, w celu jak najpełniejszego poznania podopiecznego, terapeuta powinien zadawać głównie pytania zamknięte sugerujące otwarte projekcyjne
16. Terapeuta zajęciowy, przystępując do formułowania diagnozy terapeutycznej, w pierwszej kolejności powinien określić efekty terapeutyczne, które chce uzyskać pozyskać i zgromadzić informacje o podopiecznym i jego rodzinie dokonać analizy dokumentacji medycznej i zebranych danych sformułować cele terapeutyczne
17. Zasady przyjęcia uczestnika do warsztatów terapii zajęciowej powinny być zapisane w inwentarzu zadań organizacyjnych w zeszycie przyjęć do placówki w karcie przyjęć do placówki w regulaminie organizacyjnym placówki
18. Swobodne wyrażanie własnych opinii i sądów na dany temat, przy jednoczesnym poszanowaniu praw i potrzeb innych osób, to inaczej egoizm altruizm allocentryzm asertywność
19. Dokumentację rehabilitacyjno-terapeutyczną uczestnika warsztatów terapii zajęciowej stanowią: podanie o przyjęcie, orzeczenie o niepełnosprawności, lista obecności wywiad środowiskowy, ewidencja zużycia materiałów, harmonogram zajęć dziennik zajęć, dane osobowe, sposób dowozu uczestnika indywidualny plan terapii, dane osobowe uczestnika, formy kontaktu z opiekunami
20. Która z metod wykorzystywanych w terapii niemowląt z mózgowym porażeniem dziecięcym, bazuje na stymulacji receptorów czucia głębokiego w celu aktywowania mózgu do wykonania ściśle określonego wzorca ruchowego? Metoda V. Vojty Metoda kinesiotapingu Metoda NDT Bobath Metoda M. Montessori
21. Kinezyterapia jest metodą usprawniania, wskazaną w szczególności u pacjentów po udarze mózgu z padaczką z afazją sensoryczną z agnozją
22. Silwoterapia to metoda terapeutyczna oparta na leczniczym oddziaływaniu kolorów lasu zapachów zwierząt
23. Przeciwwskazaniem do udziału w hipoterapii jest mózgowe porażenie dziecięce zespół Downa niepełnosprawność intelektualna zwichnięcie stawu biodrowego
24. Udział w treningach umiejętności praktycznych, podnoszących kompetencje i umiejętności społeczne, należy zaproponować w szczególności podopiecznym z chorobą kardiologiczną onkologiczną psychiczną immunologiczną
25. Przedstawiony na rysunku model komunikacji, w której nie występuje sprzężenie zwrotne, to model komunikacji
masowej pionowej dwustronnej jednokierunkowej
26. Zajęcia w warsztacie terapii zajęciowej powinny być prowadzone zgodnie z indywidualnym programem rehabilitacji i terapii, który jest przygotowywany dla każdego uczestnika przez fizjoterapeutę radę plenarną radę programową terapeutę zajęciowego
27. Dominującym objawem choroby Alzheimera jest afonia amnezja alalia ataksja
28. Podopiecznemu, który ma problemy ze świadomością swojego ciała oraz nawiązywaniem kontaktu z innymi ludźmi, terapeuta zajęciowy powinien zaproponować udział w zajęciach prowadzonych metodą Faya Veroniki Sherborne Silvy Glenna Domana
29. Które z pomocy ułatwią przeprowadzenie zajęć z zastosowaniem metody komunikacji alternatywnej? Książki naukowe Instrumenty muzyczne Piktogramy Aparat fotograficzny
30. Terapeuta zajęciowy zastosuje parafrazę w celu uściślenia wypowiedzi podopiecznego docenienia wysiłku rozmówcy upewnienia się, czy dobrze zrozumiał podopiecznego powiązania ze sobą ważnych treści i faktów
31. U podopiecznej zdiagnozowano chorobę wieńcową serca. Planując organizację czasu wolnego terapeuta powinien zaproponować podopiecznej gimnastykę korekcyjną i ćwiczenia oddechowe ćwiczenia oddechowe i biegi na czas gimnastykę ogólnousprawniającą i ćwiczenia oddechowe gimnastykę ogólnousprawniającą i biegi przełajowe
32. Podopieczna chętnie uczestniczy w zajęciach manualnych w pracowni terapii zajęciowej i chciałaby nauczyć się szyć. Terapeuta zajęciowy powinien rozpocząć z nią pracę od nauki obsługi maszyny i overlocka haftowania i nauki ściegów maszynowych wszywania zamka i obszywania dziurek prostych ściegów ręcznych i fastrygowania
33. Zakłócenia i zniekształcenia powstałe na drodze przekazywania informacji pomiędzy terapeutą a podopiecznymi, spowodowane odgłosami dochodzącymi z ruchliwej ulicy, to szumy informacyjne zakłócenia emocjonalne sprzężenia zwrotne dekodowanie
34. Terapeuta zajęciowy planując indywidualną terapię zajęciową dla pacjenta po udarze mózgu powinien w pierwszej kolejności w projekcie uwzględnić techniki terapii czas i miejsce odbywania zajęć diagnozę terapeutyczną zwyczaje i hobby podopiecznego
35. Terapeuta zajęciowy, który podczas komunikowania się z podopiecznym i jego rodziną unika oceniania, formułowania nakazów i nie narzuca własnego punktu widzenia, stosuje styl komunikowania egocentryczny niepartnerski allocentryczny partnerski
36. Styl prowadzenia negocjacji, polegający na usiłowaniu zrealizowania osobistych celów i zamierzeń, w sposób wykluczający lub ograniczający możliwość zaspokojenia jakichkolwiek potrzeb strony przeciwnej, nazywa się unikaniem kompromisem dominacją rywalizacją
37. Przewidywanie dalszego kierunku zmian danego procesu lub zaburzenia to diagnoza genetyczna funkcjonalna identyfikacyjna prognostyczna
38. Którą technikę komunikacji dotykowej przedstawia zamieszczony rysunek?
39. Forma pomocy adresowana do osób z kłopotliwymi zachowaniami i przyjmująca postać ustrukturalizowanych spotkań grupowych, które służą realizacji celów terapeutycznych, edukacyjnych i rozwojowych, to rewalidacja resocjalizacja socjoterapia hortikuloterapia