Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "S04 - Montaż nagrań dźwiękowych 2016 czerwiec"
0. Który format plików audio należy wybrać, aby po przekonwertowaniu zajmował najmniej miejsca na dysku komputera?
.wave
.flac
.aiff
.mp3
1. W celu zabezpieczenia nagrania wokalu przed powstaniem zakłóceń powodowanych przez spółgłoski zwarte, w dokumentacji nagrania należy zastosować
kompresor
equalizer
low-cut-filter
de-esser
2. Procesor, który należy zastosować do redukcji sybilantów w ścieżce wokalu, to
time stretch
de-esser
reverb
ogranicznik
3. Dokumentacją, stanowiącą podstawę produkcji słuchowiska radiowego jest
scenopis
utwór literacki
licencja
scenariusz
4. Aby uniknąć ewentualnych zniekształceń nieliniowych w montowanym materiale dźwiękowym, należy na bieżąco obserwować
pasmo częstotliwościowe odtwarzanych dźwięków
zmianę dynamiki odtwarzanych dźwięków
poziom szczytowy odtwarzanego dźwięku
poziom tła towarzyszącego nagraniu
5. Procesor dźwięku, umożliwiający kompresję sygnału audio, zaliczanyjest do grupy procesorów przetwarzających
barwę
intonację
dynamikę
przestrzeń
6. Kopię materiału muzycznego, przy optycznej metodzie zapisu, należy stworzyć, wykorzystując
płytę CD-R
pamięć Memory Stick
dysk twardy
pendrive
7. Wielokrotne kolejne kopiowanie nagrania techniką analogową powoduje
obniżanie poziomu nagrania
sukcesywny spadek dynamiki nagrania
degradację wyłącznie wysokich częstotliwości
ograniczenie zapisanego pasma częstotliwości i wzrost poziomu szumów
8. W celu wykonania montażu równoległego realizator powinien w edytorze dźwięku wgrać fragmenty muzyczne na
tę samą ścieżkę w kolejności czasu ich trwania
osobne ścieżki od tego samego punktu czasowego
tę samą ścieżkę nie zachowując chronologii czasowej
tę samą ścieżkę jeden za drugim zgodnie z chronologią czasową
9. Do zmiany szybkości zadziałania kompresji w procesorze dynamiki służy parametr
threshold
attack
knee
ratio
10. Którą wartość częstotliwości próbkowania należy ustawić w programie archiwizującym, aby zapisać materiał dźwiękowy w formacie zgodnym z CD Audio?
44 100 Hz
48 000 Hz
196 000 Hz
98 000 Hz
11. Którym z wymienionych programów nie można edytować wielościeżkowej sesji dźwiękowej?
Pro Tools
Samplitude
ReNOVAtor
Adobe Audition
12. Do płynnego wyciszenia materiału dźwiękowego należy użyć funkcji
pan
mute
fade out
crossfade
13. Zgodnie z zasadami archiwizacji często używane materiały dźwiękowe należy zapisywać na nośnikach
szybszych i o lepszej jakości
szybszych i o słabszej jakości
wolniejszych i o słabszej jakości
wolniejszych i o lepszej jakości
14. Ile klatek będzie trwał 2 sekundowy fade-out, jeżeli timecode montowanego projektu wynosi 30 fps?
15 klatek
30 klatek
60 klatek
90 klatek
15. Tworząc dokumentację produkcji słuchowiska radiowego, należy uwzględnić zastosowanie miksera
nagłośnieniowego
monitorowego
emisyjnego
studyjnego
16. W celu uniknięcia pogorszeniajakości sygnału audio przy przetwarzaniu z użyciem ośmiobitowego przetwornika A/C należy
wzmocnić sygnał wejściowy przetwornika
zwiększyć częstotliwość próbkowania sygnału
zmniejszyć składową stałą sygnału wejściowego przetwornika
skompresować sygnał wejściowy przetwornika
17. Którego ze złącz zewnętrznego procesora dźwięku należy użyć, w celu przesłania cyfrowego sygnału audio do montowanej sesji dźwiękowej?
WORLD CLOCK OUT
AES/EBU OUT
USB TO HOST
MIDI OUT
18. Zjawisko maskowania dźwięku polega na
podwyższeniu progu słyszalności dźwięku wskutek obecności innego dźwięku
spadku słyszalności tonów wysokich podczas głośnego słuchania
zmianie barwy dźwięku w zależności od głośności
generowaniu przez ucho tonów harmonicznych
19. Sporządzenie duplikatu źródłowego materiału dźwiękowego należy przeprowadzić na etapie
rejestracji
edycji
montażu
masteringu
20. Format pliku dźwiękowego, który zawiera listę komend dla modułu brzmieniowego, to
.flac
.mid
.mod
.wav
21. Ile minut muzyki można maksymalnie zapisać na płycie CD-Audio?
90 minut
80 minut
100 minut
70 minut
22. Podczas masteringu materiału dźwiękowego
dokonuje się wyboru ilości ścieżek dźwiękowych w edytorze dźwięku
wykonuje się nagranie ścieżki audio w określonym formacie
ma miejsce normalizacja ścieżki audio
montuje się ścieżki audio
23. Do ograniczenia poziomu sygnału emitowanego przez instrumenty składowe zestawu perkusyjnego należy zastosować
expander
bramkę szumów
limiter
de-esser
24. Rodzaj kodeka użytego przy konwersji pliku dźwiękowego można rozpoznać
po nazwie
po rozmiarze
po czasie trwania
po rozszerzeniu nazwy
25. Przy prowadzeniu dokumentacji montażu dźwięku wjego końcowych czynnościach należy uwzględnić użycie
limitera
bramki szumów
pogłosu
korektora barwy
26. Procesorem dźwięku, który przy przetwarzaniu sygnału audio wykorzystuje parametr knee jest
delay
reverb
equalizer
kompresor
27. W celu wykonania kopii materiału muzycznego na płycie 3,5 cala o zapisie magnetooptycznym należy zastosować nośnik oznaczony jako
MD
DVD
CD
BR
28. Aby wprowadzić plik audio z dysku twardego komputera do wielościeżkowego edytora dźwięku, należy użyć funkcji
play
eksport
save
import
29. Której funkcji programu do konwersji plików dźwiękowych należy użyć, aby zwiększyć dokładność obróbki cyfrowego materiału audio?
Transpozycji
Normalizacji
Kompresji
Nadpróbkowania
30. Zniekształcenia odtwarzanego dźwięku należy ocenić na podstawie
komfortu odsłuchu materiału dźwiękowego w długim czasie
obecności syczących i jaskrawych dźwięków
równowagi sceny dźwiękowej w materiale muzycznym
lokalizacji obrazu scenicznego w materiale muzycznym
31. Korektor graficzny z pasmem podzielonym nal4 równych obszarów regulacji to korektor
dwuoktawowy
kwartowy
tercjowy
oktawowy
32. Tworząc dokumentację nagrania perkusji, należy do rejestracji dużego bębna wybrać mikrofon
wstęgowy
elektrostatyczny
piezoelektryczny
magnetoelektryczny cewkowy
33. Kompresja równoległa polega na
skopiowaniu jednej ze ścieżek, skompresowaniu jej i domiksowaniu do oryginału
niezależnym kompresowaniu kilku pasm częstotliwości składających się na sygnał
jednoczesnej kompresji wszystkich ścieżek instrumentalnych
jednoczesnej kompresji wszystkich ścieżek wokalnych
34. Do poprawy słyszalności cichych dźwięków w materiale muzycznym należy użyć
delaya
kamery pogłosowej
equalizera
kompresora
35. Do korekcji błędów intonacyjnych nagranego wokalu należy użyć
equalizera
autotunera
expandera
de-essera
36. Procesor dźwięku realizujący efekt echo wpływa na
pasmo częstotliwości przetwarzanego sygnału
wysokość przetwarzanych dźwięków
przestrzenność materiału muzycznego
dynamikę przetwarzanego sygnału
37. Na płycie DVD zawierającej materiał dźwiękowy nagrany w formacie 51 należy umieścić opis
Dolby Surround
Dolby Digital
Dolby Digital EX
Dolby Stereo
38. Aby ustawić maksymalny poziom sygnału materiału muzycznego bez ingerencji wjego dynamikę, należy użyć w edytorach dźwięku funkcji
split
solo
range
normalizacja
39. Który parametr pliku dźwiękowego wskazuje sposób kompresji danych audio?
Rozmiar
Liczba kanałów
Rodzaj kodowania
Częstotliwość próbkowania




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie