0. Który format plików audio należy wybrać, aby po przekonwertowaniu zajmował najmniej miejsca na dysku komputera? .wave .flac .aiff .mp3
1. W celu zabezpieczenia nagrania wokalu przed powstaniem zakłóceń powodowanych przez spółgłoski zwarte, w dokumentacji nagrania należy zastosować kompresor equalizer low-cut-filter de-esser
2. Procesor, który należy zastosować do redukcji sybilantów w ścieżce wokalu, to time stretch de-esser reverb ogranicznik
3. Dokumentacją, stanowiącą podstawę produkcji słuchowiska radiowego jest scenopis utwór literacki licencja scenariusz
4. Aby uniknąć ewentualnych zniekształceń nieliniowych w montowanym materiale dźwiękowym, należy na bieżąco obserwować pasmo częstotliwościowe odtwarzanych dźwięków zmianę dynamiki odtwarzanych dźwięków poziom szczytowy odtwarzanego dźwięku poziom tła towarzyszącego nagraniu
5. Procesor dźwięku, umożliwiający kompresję sygnału audio, zaliczanyjest do grupy procesorów przetwarzających barwę intonację dynamikę przestrzeń
6. Kopię materiału muzycznego, przy optycznej metodzie zapisu, należy stworzyć, wykorzystując płytę CD-R pamięć Memory Stick dysk twardy pendrive
7. Wielokrotne kolejne kopiowanie nagrania techniką analogową powoduje obniżanie poziomu nagrania sukcesywny spadek dynamiki nagrania degradację wyłącznie wysokich częstotliwości ograniczenie zapisanego pasma częstotliwości i wzrost poziomu szumów
8. W celu wykonania montażu równoległego realizator powinien w edytorze dźwięku wgrać fragmenty muzyczne na tę samą ścieżkę w kolejności czasu ich trwania osobne ścieżki od tego samego punktu czasowego tę samą ścieżkę nie zachowując chronologii czasowej tę samą ścieżkę jeden za drugim zgodnie z chronologią czasową
9. Do zmiany szybkości zadziałania kompresji w procesorze dynamiki służy parametr threshold attack knee ratio
10. Którą wartość częstotliwości próbkowania należy ustawić w programie archiwizującym, aby zapisać materiał dźwiękowy w formacie zgodnym z CD Audio? 44 100 Hz 48 000 Hz 196 000 Hz 98 000 Hz
11. Którym z wymienionych programów nie można edytować wielościeżkowej sesji dźwiękowej? Pro Tools Samplitude ReNOVAtor Adobe Audition
12. Do płynnego wyciszenia materiału dźwiękowego należy użyć funkcji pan mute fade out crossfade
13. Zgodnie z zasadami archiwizacji często używane materiały dźwiękowe należy zapisywać na nośnikach szybszych i o lepszej jakości szybszych i o słabszej jakości wolniejszych i o słabszej jakości wolniejszych i o lepszej jakości
14. Ile klatek będzie trwał 2 sekundowy fade-out, jeżeli timecode montowanego projektu wynosi 30 fps? 15 klatek 30 klatek 60 klatek 90 klatek
15. Tworząc dokumentację produkcji słuchowiska radiowego, należy uwzględnić zastosowanie miksera nagłośnieniowego monitorowego emisyjnego studyjnego
16. W celu uniknięcia pogorszeniajakości sygnału audio przy przetwarzaniu z użyciem ośmiobitowego przetwornika A/C należy wzmocnić sygnał wejściowy przetwornika zwiększyć częstotliwość próbkowania sygnału zmniejszyć składową stałą sygnału wejściowego przetwornika skompresować sygnał wejściowy przetwornika
17. Którego ze złącz zewnętrznego procesora dźwięku należy użyć, w celu przesłania cyfrowego sygnału audio do montowanej sesji dźwiękowej? WORLD CLOCK OUT AES/EBU OUT USB TO HOST MIDI OUT
18. Zjawisko maskowania dźwięku polega na podwyższeniu progu słyszalności dźwięku wskutek obecności innego dźwięku spadku słyszalności tonów wysokich podczas głośnego słuchania zmianie barwy dźwięku w zależności od głośności generowaniu przez ucho tonów harmonicznych
19. Sporządzenie duplikatu źródłowego materiału dźwiękowego należy przeprowadzić na etapie rejestracji edycji montażu masteringu
20. Format pliku dźwiękowego, który zawiera listę komend dla modułu brzmieniowego, to .flac .mid .mod .wav
21. Ile minut muzyki można maksymalnie zapisać na płycie CD-Audio? 90 minut 80 minut 100 minut 70 minut
22. Podczas masteringu materiału dźwiękowego dokonuje się wyboru ilości ścieżek dźwiękowych w edytorze dźwięku wykonuje się nagranie ścieżki audio w określonym formacie ma miejsce normalizacja ścieżki audio montuje się ścieżki audio
23. Do ograniczenia poziomu sygnału emitowanego przez instrumenty składowe zestawu perkusyjnego należy zastosować expander bramkę szumów limiter de-esser
24. Rodzaj kodeka użytego przy konwersji pliku dźwiękowego można rozpoznać po nazwie po rozmiarze po czasie trwania po rozszerzeniu nazwy
25. Przy prowadzeniu dokumentacji montażu dźwięku wjego końcowych czynnościach należy uwzględnić użycie limitera bramki szumów pogłosu korektora barwy
26. Procesorem dźwięku, który przy przetwarzaniu sygnału audio wykorzystuje parametr knee jest delay reverb equalizer kompresor
27. W celu wykonania kopii materiału muzycznego na płycie 3,5 cala o zapisie magnetooptycznym należy zastosować nośnik oznaczony jako MD DVD CD BR
28. Aby wprowadzić plik audio z dysku twardego komputera do wielościeżkowego edytora dźwięku, należy użyć funkcji play eksport save import
29. Której funkcji programu do konwersji plików dźwiękowych należy użyć, aby zwiększyć dokładność obróbki cyfrowego materiału audio? Transpozycji Normalizacji Kompresji Nadpróbkowania
30. Zniekształcenia odtwarzanego dźwięku należy ocenić na podstawie komfortu odsłuchu materiału dźwiękowego w długim czasie obecności syczących i jaskrawych dźwięków równowagi sceny dźwiękowej w materiale muzycznym lokalizacji obrazu scenicznego w materiale muzycznym
31. Korektor graficzny z pasmem podzielonym nal4 równych obszarów regulacji to korektor dwuoktawowy kwartowy tercjowy oktawowy
32. Tworząc dokumentację nagrania perkusji, należy do rejestracji dużego bębna wybrać mikrofon wstęgowy elektrostatyczny piezoelektryczny magnetoelektryczny cewkowy
33. Kompresja równoległa polega na skopiowaniu jednej ze ścieżek, skompresowaniu jej i domiksowaniu do oryginału niezależnym kompresowaniu kilku pasm częstotliwości składających się na sygnał jednoczesnej kompresji wszystkich ścieżek instrumentalnych jednoczesnej kompresji wszystkich ścieżek wokalnych
34. Do poprawy słyszalności cichych dźwięków w materiale muzycznym należy użyć delaya kamery pogłosowej equalizera kompresora
35. Do korekcji błędów intonacyjnych nagranego wokalu należy użyć equalizera autotunera expandera de-essera
36. Procesor dźwięku realizujący efekt echo wpływa na pasmo częstotliwości przetwarzanego sygnału wysokość przetwarzanych dźwięków przestrzenność materiału muzycznego dynamikę przetwarzanego sygnału
37. Na płycie DVD zawierającej materiał dźwiękowy nagrany w formacie 51 należy umieścić opis Dolby Surround Dolby Digital Dolby Digital EX Dolby Stereo
38. Aby ustawić maksymalny poziom sygnału materiału muzycznego bez ingerencji wjego dynamikę, należy użyć w edytorach dźwięku funkcji split solo range normalizacja
39. Który parametr pliku dźwiękowego wskazuje sposób kompresji danych audio? Rozmiar Liczba kanałów Rodzaj kodowania Częstotliwość próbkowania