0. Proces komunikowania to proces wymiany: myśli informacji wiedzy
1. Sygnałami w procesie komunikacji mogą być zachowania werbalne, czyli: słowna myśli mimika
2. Sygnałami w procesie komunikacji mogą być zachowania niewerbalne, czyli: myśli mimika słowa
3. W zależności od tego, jaki cel przyświeca rozmowie lub przeważa w danej chwili, występuje komunikat, np. strukturalny, który: traktuje partnera jako osobę, która potrafi samodzielnie rozwiązać problem poucza, jak druga osoba powinna się zachować wzbudza poczucie winy
4. W zależności od tego, jaki cel przyświeca rozmowie lub przeważa w danej chwili, występuje komunikat, np. wspierający, który: traktuje partnera jako osobę, która potrafi samodzielnie rozwiązać problem poucza, jak druga osoba powinna się zachować wzbudza poczucie winy
5. Konieczne jest rozróżnienie słuchania i słyszenia. Słuchanie jest procesem biernym, słyszenie aktywnym. prawda fałsz
6. Postawa asertywna, to: brak samodzielności w działaniu konkretne i zdecydowane wyrażanie swoich uczuć, przekonań i myśli przesadna duma
7. Postawa uległa, to: brak samodzielności w działaniu konkretne i zdecydowane wyrażanie swoich uczuć, przekonań i myśli przesadna duma
8. Postawa agresywna, to: brak samodzielności w działaniu konkretne i zdecydowane wyrażanie swoich uczuć, przekonań i myśli przesadna duma
9. Strategie postępowania podczas podejmowania decyzji. Maksymalizacja prawdopodobieństwa zysku, polega na: ocenie każdego z możliwych wariantów i wyborze tego, który cechuje się największą szansą powodzenia ocenie możliwości korzyści wynikających z wyboru poszczególnych wariantów i wyborze tego, który zapewnia uzyskanie największych korzyści wybraniu takiego działania, które cechuje najmniejsze prawdopodobieństwo niepowodzenia
10. Strategie postępowania podczas podejmowania decyzji. Maksymalizacja wielkości zysku, polega na: ocenie każdego z możliwych wariantów i wyborze tego, który cechuje się największą szansą powodzenia ocenie możliwości korzyści wynikających z wyboru poszczególnych wariantów i wyborze tego, który zapewnia uzyskanie największych korzyści wybraniu takiego działania, które cechuje najmniejsze prawdopodobieństwo niepowodzenia
11. Strategie postępowania podczas podejmowania decyzji. Maksymalizacja prawdopodobieństwa straty, polega na: ocenie każdego z możliwych wariantów i wyborze tego, który cechuje się największą szansą powodzenia ocenie możliwości korzyści wynikających z wyboru poszczególnych wariantów i wyborze tego, który zapewnia uzyskanie największych korzyści wybraniu takiego działania, które cechuje najmniejsze prawdopodobieństwo niepowodzenia
12. Wybór działania to proces decyzyjny, w którym po ocenie atrakcyjności poszczególnych działań, akceptujemy najkorzystniejsze z nich. Wybór ten odbywa się za pomocą strategii, czyli systemów reguł, kombinacji użyteczności i subiektywnego prawdopodobieństwa. prawda fałsz
13. Jedną z podstawowych zasad asertywności jest stosowanie komunikatów. Komunikat responsywny typu JA: odnosi się do własnych uczuć i zachowania jako reakcji na zachowanie drugiej osoby informuje o decyzji w przypadku postawienia pytania przez drugą osobę sugeruje czyjąś winę za zaistniałą niekorzystną sytuację oraz uzurpowanie sobie prawa do oceny
14. Jedną z podstawowych zasad asertywności jest stosowanie komunikatów. Informacja typu TY: odnosi się do własnych uczuć i zachowania jako reakcji na zachowanie drugiej osoby informuje o decyzji w przypadku postawienia pytania przez drugą osobę sugeruje czyjąś winę za zaistniałą niekorzystną sytuację oraz uzurpowanie sobie prawa do oceny
15. Jedną z podstawowych zasad asertywności jest stosowanie komunikatów. Komunikat konfrontacyjny typu JA: odnosi się do własnych uczuć i zachowania jako reakcji na zachowanie drugiej osoby informuje o decyzji w przypadku postawienia pytania przez drugą osobę sugeruje czyjąś winę za zaistniałą niekorzystną sytuację oraz uzurpowanie sobie prawa do oceny