0. Algorytm definiowany jest w matematyce oraz informatyce jako: skończony, uporządkowany ciąg jasno zdefiniowanych czynności, koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań ciąg zbiorów nierówności, w którym występuje wielomian matematyczny n stopnia teoria rozwiązywania równań posługująca się symboliką literową skończony, nieuporządkowany ciąg jasno zdefiniowanych czynności, koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań
1. Do cech algorytmów informatycznych nie należą: jednoznaczność sekwencyjność wieloznaczność żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa
2. Urządzenie techniczne, które może realizować algorytm nosi ogólną nazwę implement automat regres progres
3. Do składowych algorytmu nie należy : deklaracja stałych i zmiennych tekstowych i liczbowych opis czynności jakie należy wykonać z obiektami nazwa autora programu wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
4. Z heurystyką mamy do czynienia gdy: człowiek na podstawie swojego doświadczenia tworzy algorytm, który działa w najbardziej prawdopodobnych warunkach dzielimy problem na kilka mniejszych, a te znowu dzielimy, aż ich rozwiązania staną się oczywiste oceniamy rozwiązanie problemu przez pewną funkcję jakości i szukamy jej minimum oceniamy rozwiązanie problemu poprzezz góry określoną funkcję jakości i szukamy jej maksimum
5. Kiedy nie analizujemy podproblemów dokładnie, tylko wybieramy najbardziej obiecującą w tym momencie drogę rozwiązania, mamy do czynienia z: algorytmem probabilistycznym metodą zachłanną programowaniem dynamicznym algorytmem heurystycznym
6. Rekurencja polega na: sekwencyjnym wykonywaniu procedur algorytmu, według kolejności ich wywołań, naraz pracuje tylko jedna procedura łączeniu procedury i danych w pewne klasy reprezentujące najważniejsze elementy algorytmu oraz stan wewnętrzny wykonującego je urządzenia procedura lub funkcja wywołuje sama siebie, aż do uzyskania wyniku lub błędu sekwencyjnym wykonywaniu procedur algorytmu, według kolejności ich wywołań, naraz pracuje wiele procedur
7. W momencie, kiedy procedury wykonywane są sekwencyjnie, lecz kolejność ich wykonania jest trudna do przewidzenia dla programisty mamy do czynienia z: pracą wielowątkową pracą równoległą pracą sekwencyjną pracą jednowątkową
8. Do metod graficznych prezentowania algorytmów nie należy technika grafów implementacja schemat przetwarzania wszystkie odpowiedzi są poprawne
9. Schematy blokowe cechuje: prosta zasada budowy złożona kontrola poprawności algorytmu możliwość występowania wielu błędów wszystkie odpowiedzi są poprawne
10. Predykat to: prostokąt, do którego wpisywane są wszystkie operacje z wyjątkiem instrukcji wyboru romb, do którego wpisywane są wyłącznie instrukcje wyboru owal służący do oznaczania początku bądź końca sekwencji schematu trójkątl służący do oznaczania początku bądź końca sekwencji dango bloku
11. Prostokąt, do którego wpisywane są wszystkie operacje z wyjątkiem instrukcji wyboru operand predykat etykieta znacznik
12. Tablica decyzyjna jest:: wyrażeniem opisującym zbiór warunków strukturą opisu zbioru związanych ze sobą reguł decyzyjnych graficznym zestawieniem wyników pomiarowych żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa
13. Do rodzaju tablic decyzyjnych nie należą: tablice proste tablice pełne tablice grupowe wszystkie odpowiedzi są poprawne
14. Sortowanie to proces: ustawienia zbioru obiektów w określonym porządku eliminacji wyników zbioru dodawania zbiorów w określonej kolejności algorytmu eliminacji poszczególnych danych wejściowych zbioru
15. Do metod sortowania nie należy: QuickSort PNG sortowanie bąbelkowe
16. Zadaniem sztucznej inteligencji jest: tworzenia struktur i programów "samouczących się" tworzenie filmów SF rozwiązywanie prostych zagadnień matematycznych
17. Do grupy sztucznej inteligencji nie należą algorytmy genetyczne logika rozmyta algorytmy kompresji
18. Najprostszy algorytm przeszukiwania drzew mający zastosowanie w komputerowych nielosowych algorytmach gry w dwie osoby, np. szachów: algorytm sortowania algorytm min ? max algorytm prosty
19. Algorytm Alfa-Beta, to algorytm przeszukujący, redukujący liczbę węzłów, które muszą być rozwiązywane w drzewach przeszukujących przez algorytm min-max który zmienia sposobu zapisu informacji tak, aby zmniejszyć jego objętość porządkujący stosy