Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "Wykorzystanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych - zadania cz. 2."
0. W trakcie konkurs każda drużyna otrzymała plastelinę i 120 patyczków tej samej długości. Zadanie polegało na zbudowaniu ze wszystkich patyczków 15 modeli sześcianów i czworościanów. Który układ równań powinna rozwiązać drużyna, aby dowiedzieć się, ie sześcianów i ile czworościanów trzeba zbudować? x ? liczba czworościanów, y ? liczba sześcianów




1. Wśród 23 uczniów było x dziewczynek i y chłopców. Na postoju zostały w autobusie dwie dziewczynki i jeden chłopiec. Pozostali uczniowie udali się na polanę. Na polanę poszło trzy razy więcej dziewczynek niż chłopców. Który z układów równań prawidłowo przedstawia opisaną sytuację?




2. Paweł kupił australijski znaczek i 3 znaczki krajowe. Każdy znaczek krajowy kosztował tyle samo. Za wszystkie znaczki zapłacił 16 zł. Ile kosztował znaczek australijski, jeśli był pięciokrotnie droższy niż znaczek krajowy?
4 zł
10 zł
12 zł
13 zł
3. Zegarek kosztuje 135 zł. Gdyby zegarek był tańszy o 10%, a pasek droższy o 2 zł, to komplet kosztowałby 125 zł. Które zdanie jest prawdziwe?
Pasek kosztuje mniej niż 10 zł
Zegarek kosztuje mniej niż 100 zł
Zegarek kosztuje więcej niż 100 zł
Podane informacje są sprzeczne
4. Wiadomo, że 7 przeciętnej wielkości jaj kurzych i 6 gęsich waży 1,2 kg, a 3 jaja kurze i 4 gęsie ważą 70 dag. Wynika stąd, że przeciętne jajko gęsie od jajka kurzego jest cięższe o:
10 g
30 g
50 g
70 g




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie