Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "12. Kierowanie pracownikami"
0. Kierowanie to:
bezpośrednie oddziaływanie na pracowników lub ich zespoły polegające na wywołaniu aktywności podwładnych
pośrednie oddziaływanie na pracowników lub ich zespoły polegające na wywołaniu aktywności podwładnych
bezpośrednie oddziaływanie na pracowników lub ich zespoły polegające na wywołaniu aktywności kierowników
pośrednie oddziaływanie na pracowników lub ich zespoły polegające na wywołaniu aktywności kierowników
1. Kierowanie demokratyczne występuje wtedy, gdy:
załoga nie bierze udziału w kierowaniu, a jedynie słucha szczegółowo sprecyzowanych poleceń
kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich
pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań
wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
2. Kierowanie nieingerujące występuje wtedy, gdy:
załoga nie bierze udziału w kierowaniu, a jedynie słucha szczegółowo sprecyzowanych poleceń
kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich
pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań
wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
3. Kierowanie dyrektywne występuje wtedy, gdy:
załoga nie bierze udziału w kierowaniu, a jedynie słucha szczegółowo sprecyzowanych poleceń
kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich
pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań
wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
4. Kierowanie autokratyczne występuje wtedy, gdy:
załoga nie bierze udziału w kierowaniu, a jedynie słucha szczegółowo sprecyzowanych poleceń
kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich
pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań
wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
5. Styl partycypacyjny odznacza się tym, że:
grupa pracowników sama ustala cele i sama podejmuje decyzji, kierownik najczęściej tylko je akceptuje
kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich
kierownik pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań
wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
6. Autorytet formalny jest to:
władza zagwarantowana posiadaniem wiedzy fachowej
władza zagwarantowana hierarchią organizacyjną
władza zagwarantowana posiadaniem zdolności przywódczych
władza zagwarantowana hierarchią ekonomiczną
7. Władza ekspercka jest to:
władza zagwarantowana posiadaniem wiedzy fachowej
władza zagwarantowana hierarchią organizacyjną
władza zagwarantowana posiadaniem zdolności przywódczych
władza zagwarantowana hierarchią ekonomiczną
8. Delegowanie opiera się na:
podporządkowaniu zawodowym
hierarchii zadań
zaufaniu i porozumieniu obu stron
przymusie społecznym
9. Proces kierowania obejmuje:
planowanie, organizowanie, przewodzenie, kontrolowanie
planowanie, organizowanie, monitorowanie, kontrolowanie
planowanie, organizowanie, przewodzenie, ocenianie
planowanie, organizowanie, monitorowanie, ocenianie
10. Do cech osobowości lidera zalicza się:
takt i talenty dyplomatyczne
umiejętność perswazyjnego mówienia i uważnego słuchania
szybkie podejmowanie decyzji
pewność siebie
11. Styl kierowania jest to:
stan gotowości psychicznej pracownika do wykonywania zadań organizacyjnych
względnie trwały i powtarzalny sposób oddziaływania przełożonego na zachowania podwładnych
zbiór dominujących norm postępowania, charakterystycznych dla danej organizacji
oddziaływanie na zachowania innych
12. Podstawowe style kierowania. Styl zadaniowy charakteryzuje się tym, że:
kierownik przejawia wyłączne i duże zainteresowanie zadaniami
kierownik przejawia brak zainteresowania ludźmi i zadaniami
kierownik przejawia duże zainteresowanie zadaniami i ludźmi
kierownik przejawia średnie zainteresowanie zadaniami i ludźmi
13. Podstawowe style kierowania. Styl unikowy charakteryzuje się tym, że:
kierownik przejawia wyłączne i duże zainteresowanie zadaniami
kierownik przejawia brak zainteresowania ludźmi i zadaniami
kierownik przejawia duże zainteresowanie zadaniami i ludźmi.
kierownik przejawia średnie zainteresowanie zadaniami i ludźmi
14. Podstawowe style kierowania. Styl optymalny charakteryzuje się tym, że:
kierownik przejawia wyłączne i duże zainteresowanie zadaniami
kierownik przejawia brak zainteresowania ludźmi i zadaniami
kierownik przejawia duże zainteresowanie zadaniami i ludźmi
kierownik przejawia średnie zainteresowanie zadaniami i ludźmi
15. Podstawowe style kierowania. Styl zachowawczy charakteryzuje się tym, że:
kierownik przejawia wyłączne i duże zainteresowanie zadaniami
kierownik przejawia brak zainteresowania ludźmi i zadaniami
kierownik przejawia duże zainteresowanie zadaniami i ludźmi.
kierownik przejawia średnie zainteresowanie zadaniami i ludźmi




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie