0. Kierowanie to: bezpośrednie oddziaływanie na pracowników lub ich zespoły polegające na wywołaniu aktywności podwładnych pośrednie oddziaływanie na pracowników lub ich zespoły polegające na wywołaniu aktywności podwładnych bezpośrednie oddziaływanie na pracowników lub ich zespoły polegające na wywołaniu aktywności kierowników pośrednie oddziaływanie na pracowników lub ich zespoły polegające na wywołaniu aktywności kierowników
1. Kierowanie demokratyczne występuje wtedy, gdy: załoga nie bierze udziału w kierowaniu, a jedynie słucha szczegółowo sprecyzowanych poleceń kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
2. Kierowanie nieingerujące występuje wtedy, gdy: załoga nie bierze udziału w kierowaniu, a jedynie słucha szczegółowo sprecyzowanych poleceń kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
3. Kierowanie dyrektywne występuje wtedy, gdy: załoga nie bierze udziału w kierowaniu, a jedynie słucha szczegółowo sprecyzowanych poleceń kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
4. Kierowanie autokratyczne występuje wtedy, gdy: załoga nie bierze udziału w kierowaniu, a jedynie słucha szczegółowo sprecyzowanych poleceń kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
5. Styl partycypacyjny odznacza się tym, że: grupa pracowników sama ustala cele i sama podejmuje decyzji, kierownik najczęściej tylko je akceptuje kierownik lekceważy pracowników przekonany o tym, że jest mądrzejszy od wszystkich kierownik pozostawia członkom grupy maksimum swobody w ramach realizacji zadań wszyscy pracownicy współdziałają w podejmowaniu decyzji
6. Autorytet formalny jest to: władza zagwarantowana posiadaniem wiedzy fachowej władza zagwarantowana hierarchią organizacyjną władza zagwarantowana posiadaniem zdolności przywódczych władza zagwarantowana hierarchią ekonomiczną
7. Władza ekspercka jest to: władza zagwarantowana posiadaniem wiedzy fachowej władza zagwarantowana hierarchią organizacyjną władza zagwarantowana posiadaniem zdolności przywódczych władza zagwarantowana hierarchią ekonomiczną
8. Delegowanie opiera się na: podporządkowaniu zawodowym hierarchii zadań zaufaniu i porozumieniu obu stron przymusie społecznym
10. Do cech osobowości lidera zalicza się: takt i talenty dyplomatyczne umiejętność perswazyjnego mówienia i uważnego słuchania szybkie podejmowanie decyzji pewność siebie
11. Styl kierowania jest to: stan gotowości psychicznej pracownika do wykonywania zadań organizacyjnych względnie trwały i powtarzalny sposób oddziaływania przełożonego na zachowania podwładnych zbiór dominujących norm postępowania, charakterystycznych dla danej organizacji oddziaływanie na zachowania innych
12. Podstawowe style kierowania. Styl zadaniowy charakteryzuje się tym, że: kierownik przejawia wyłączne i duże zainteresowanie zadaniami kierownik przejawia brak zainteresowania ludźmi i zadaniami kierownik przejawia duże zainteresowanie zadaniami i ludźmi kierownik przejawia średnie zainteresowanie zadaniami i ludźmi
13. Podstawowe style kierowania. Styl unikowy charakteryzuje się tym, że: kierownik przejawia wyłączne i duże zainteresowanie zadaniami kierownik przejawia brak zainteresowania ludźmi i zadaniami kierownik przejawia duże zainteresowanie zadaniami i ludźmi. kierownik przejawia średnie zainteresowanie zadaniami i ludźmi
14. Podstawowe style kierowania. Styl optymalny charakteryzuje się tym, że: kierownik przejawia wyłączne i duże zainteresowanie zadaniami kierownik przejawia brak zainteresowania ludźmi i zadaniami kierownik przejawia duże zainteresowanie zadaniami i ludźmi kierownik przejawia średnie zainteresowanie zadaniami i ludźmi
15. Podstawowe style kierowania. Styl zachowawczy charakteryzuje się tym, że: kierownik przejawia wyłączne i duże zainteresowanie zadaniami kierownik przejawia brak zainteresowania ludźmi i zadaniami kierownik przejawia duże zainteresowanie zadaniami i ludźmi. kierownik przejawia średnie zainteresowanie zadaniami i ludźmi