Opowieści i teksty biblijne powstawały: od XII wieku p.n.e. do II wieku n.e od XIII wieku p.n.e. do I wieku n.e. od X wieku p.n.e. do III wieku n.e.
Czym jest Dekalog? Nazwą jednej z Ksiąg Starego Testamentu Kodeksem postępowania moralnego Przypowieścią
Dla wyznawców judaizmu (żydów) podstawą wiary jest jedynie: Nowy Testament Stary i Nowy Testament Stary Testament
Stary Testament zawiera: Księgę Rodzaju, Księgę Hioba, Księgę Psalmów, Listy Apostolskie Apokalipsę św. Jana, Księgę Rodzaju, Księgę Koheleta, Dzieje Apostolskie Księgę Rodzaju, Księgę Wyjścia, Księgę Hioba, Księgę Koheleta, Księgę Psalmów
Nowy Testament zawiera: Ewangelie świętych: Mateusza, Marka, Łukasza i Jana, Dzieje Apostolskie, Listy Apostolskie, Apokalipsę św Jana Księgę Rodzaju, Dzieje Apostolskie, Listy Apostolskie, Księgę Hioba Księgę Koheleta, Księgę Hioba, Ewangelie świętych: Mateusza, Marka, Łukasza i Jana
Księga Rodzaju jest: opisem stworzenia świata historią człowieka, który został poddany ciężkiej próbie rozważaniem na temat sensu ludzkiego istnienia
Początek Biblii można interpretować jako metaforę dobra i zła tak nie
Księga Hioba opisuje: stworzenie świata historię człowieka, który został poddany ciężkiej próbie rozważanie na temat sensu ludzkiego istnienia
Księga Hioba. Hiob - : - był bogobojny i sprawiedliwy - nie wierzył w Boga - przestał ufać Stwórcy
Księga Hioba. Hiob - : - uległ pokusie Szatana - nie przestał wierzyć w Stwórcę - nie stracił rodziny i majątku
Księga Hioba jest opowieścią o niezawinionym cierpieniu, którego doświadcza wielu ludzi na świecie tak nie
Księga Koheleta. Jakimi słowami Kohelet podsumował swoje rozważania? "Marność nad marnościami i wszystko marność" "Carpe diem" "Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce"
Księga Koheleta. O czym rozprawia autor? Zastanawia się nad sensem ludzkiego życia, trwałością ziemskich rzeczy. Dochodzi do wniosku, że wszystko przemija, a dobra materialne są kruche jak ludzkie istnienie. O niezwykle silnej wierze bohatera, którego nie zniszczyły okrutne doświadczenia. O przemianie ludzkiej duszy i jej gotowości na to.
Przypowieść "O miłosiernym Samarytaninie". Samarytanin: - pomógł pobitemu człowiekowi spotkanemu na drodze - minął obojętnie rannego z powodu jego pochodzenia - nie zauważył rannego i tym samym nie pomógł mu
Przypowieść "O siewcy" należy interpretować jako: naukę o gotowości ludzkiej duszy do przemiany w sensie religijnym. próbę zmiany swojego zachowania w stosunku do ludzi. możliwość poprawienia popełnionego błędu.
Przypowieś "O synu marnotrawnym" mówi o: synu, który nie potrafił odpowiednio gospodarować swoim majątkiem, a kiedy go stracił ojciec przebaczył mu winy i przyjął raz jeszcze do domu synu, który mimo woli ojca wyrusza w świat i udowadnia, że jest w stanie odpowiednio zarządzać swoim majątkiem synu, który postanawia rozsądnie gospodarować pieniędzmi i mieszkać z rodziną
Apokalipsa św. Jana. Symbole, które na stałe zakorzeniły się w naszej kulturze to: Baranek Boży - symbol Chrystusa, Alfa i Omega - początek i koniec, Jeźdźcy apokalipsy - zapowiedź zagłady Baranek Boży - symbol śmierci, Alfa i Omega - początek i koniec, Jeźdźcy apokalipsy - symbol zesłania na ziemię Chrystusa Baranek Boży - symbol Sądu Ostatecznego, Alfa i Omega - symbol śmierci, Jeźdźcy apokalipsy - symbol początku i końca
W Bibli znajdziemy takie gatunki literackie: epos, hymn, biografia, psalm, tren poemat epicki, biografia, hymn, psalm, przypowieść ballada, biografia, hymn, psalm, opowieść