Dąbrówka jest jedną z najstarszych szkół w Polsce. Jesteśmy szkołą bardzo dobrą, o naszej specyfice decyduje to, że od zawsze ważniejsze od tak zwanego sukcesu jest tu bycie mądrym człowiekiem, który umie w natłoku pozorów odkryć te rzeczywiście ważne wartości i wiele im poświęcić.
Klimat Szkoły
Gimnazjaliści i licealiści tworzą zgraną społeczność, która pobudza do twórczego myślenia i działania. Siódemka zawsze była szkołą, gdzie panuje swoista moda na odważne myślenie, niezależność i kreatywność. Jest to
miejsce, w którym młodzi ludzie swobodnie szukają swego miejsc w życiu bez lęku przed zagrażającym ich niepowtarzalności rygoryzmem, jednocześnie czują się bezpieczni, bo zawsze mogą liczyć na szczerość, wyrozumiałość i czujność swoich pedagogów.
To tu młodzież od kilkunastu lat podejmuje trud organizacji jednego z największych w Wielkopolsce sztabów
Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, przekazując na charytatywne cele akcji ogromne sumy zebrane podczas całodziennej kwesty.
Tradycją szkoły są słynne już przedstawienia z okazji Świąt Bożego Narodzenia, podczas których uczniowie i nauczyciele wspólnie stają na scenie i tworzą czasami wyjątkowo odważne kreacje aktorskie (galeria). To tu w ważnej konkurencji corocznej
Ligi Liceów jednym z uczestników sztafety biegaczy jest zawodnik niepełnosprawny – bo ważniejsza od ambicji bycia najlepszym jest ambicja wspólnoty i przyjaźni.
Języki obce
Od roku szkolnego 1994/95 szkoła nasza prowadzi klasy dwujęzyczne. Dwujęzyczność polega na tym, że niektóre przedmioty ogólne są realizowane w obu językach: polskim i niemieckim. Od roku 1999 uczniowie klas dwujęzycznych, oraz klasy z alternatywnym programem języka niemieckiego mają możliwość zdawania egzaminu Deutsches Sprachdiplom Stufe II (DSD II) organizowanego przez Kultus Minister Konferenz (KMK). Uczniowie, którzy pomyślnie zdali egzamin otrzymują certyfikat, który upoważnia do studiów na uczelniach niemieckich bez zdawania egzaminu z języka.
Specyfika edukacji dwujęzycznej powinna:
- wprowadzać ucznia w świat nauki poprzez poznanie języka, pojęć, twierdzeń i metod właściwych dla wybranych dyscyplin naukowych na poziomie umożliwiającym dalsze kształcenie,
- rozbudować indywidualne zainteresowania ucznia,
- wprowadzać ucznia w świat kultury,
- rozwijać umiejętności społeczne ucznia przez zdobywanie prawidłowych doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśniczej,
- poprzez perfekcyjne poznanie języka, lepiej zrozumieć odmienności kulturowe,
- umożliwić absolwentowi w miarę możliwości, swobodne posługiwanie się językiem obcym, także w zakresie słownictwa potrzebnego w późniejszym życiu zawodowym.