Zarządzanie projektami (Project Management) WYŻSZA SZKOŁA EUROPEJSKA im. ks. Józefa Tischnera - Studia Podyplomowe ul. Westerplatte 11, 31-033 Kraków tel. (012) 683-24-60; fax (012) 683-24-66
|
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6611 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Project management to nie tylko umiejętność sprawnej i efektywnej realizacji przedsięwzięć. To przede wszystkim "filozofia" zarządzania oparta na przeświadczeniu, iż rozwój instytucji dokonuje się poprzez wdrażanie zróżnicowanych, zamkniętych w czasie projektów mających przynieść konkretne cele, w sposób unikalny organizując zaangażowane zasoby ludzkie, materialne oraz finansowe. Tylko takie podejście do zarządzania daje dziś szansę na innowacyjność i konkurencyjność organizacji.
Cel studiów:
- uczestnicy zdobędą wiadomości niezbędne do skutecznego zarządzania projektami, w szczególności w zakresie: przygotowania projektu, realizacji przedsięwzięcia, monitoringu działań oraz zarządzania ryzykiem w projektach,
-
studenci poznają specyfikę zarządzania projektami dofinansowanymi ze środków Unii Europejskiej,
-
studia przygotowują do samodzielnego ubiegania się o certyfikaty International Project Management Association (IPMA).
-
Wyższa Szkoła Europejska jest pełnoprawnym członkiem Stowarzyszenia Project Management Polska (SPMP) i równocześnie członkiem International Project Management Association (IPMA)
-
program studiów objęty jest patronatem Stowarzyszenia Project Management Polska (SPMP)
-
nowatorski program opracowany zgodnie z wymogami obowiązującymi w certyfikacjach International Project Management Association (IPMA), a także wskazaniami Competence Baseline oraz Polskimi Wytycznymi Kompetencji IPMA
Po zakończeniu nauki słuchacz będzie mógł samodzielnie ubiegać się o certyfikaty IPMA
-
wykładowcy - praktycy z długoletnim doświadczeniem w zakresie realizacji projektów wdrażanych w ramach działalności firm oraz instytucji publicznych. Potwierdzeniem ich umiejętności i doskonałego przygotowania merytorycznego są certyfikacje IPMA. Eksperci Stowarzyszenia Project Management Polska (SPMP), działającego w ramach akredytacji międzynarodowych IPMA
-
230 godzin zajęć, w tym 160 godzin warsztatów!!!
-
podstawy zarządzania projektami finansowanymi z funduszy europejskich - moduł opracowany pod kątem potrzeb beneficjentów korzystających z dofinansowania UE (przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, jednostek oświaty itp.) oraz pracowników instytucji wdrażających, odpowiedzialnych za ocenę i monitorowanie realizowanych już projektów
Profil słuchacza:
Studia adresowane są do średniej i wyższej kadry menadżerskiej przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych, pracowników firm konsultingowych, a także urzędników odpowiedzialnych za przygotowanie, monitorowanie oraz zarządzanie projektami unijnymi. Zaproszenie kierujemy również do przedstawicieli organizacji pozarządowych, zaangażowanych w realizację przedsięwzięć. |
Program studiów
Podstawy zarządzania projektami (8 godz.) - wykłady
- projekt i zarządzanie projektami,
- geneza Project Management (PM),
- międzynarodowe organizacje PM,
- system certyfikacji International Project Management Association (IPMA) PM w organizacji.
Przygotowanie projektu (70 godz.) - wykłady i warsztaty
- środowisko projektu,
- cele projektu,
- etapy cyklu życia projektu,
- struktura projektu,
- planowanie projektu,
- marketing w projektach,
- zarządzanie ryzykiem w projektach.
Realizacja projektu (20 godz.) - wykłady i warsztaty
- organizacja projektu,
- monitorowanie przebiegu realizacji projektu,
- kierowanie projektem.
Zarządzanie zespołami (24 godz.) - wykłady i warsztaty
- zarządzanie personelem,
- praca zespołowa,
- przywództwo,
- komunikacja w projektach,
- negocjacje.
Jakość w projektach (8 godz.) - wykłady
- systemy jakości,
- zarządzanie jakością w projektach.
Elementy prawa (8 godz.) - wykłady i warsztaty
- umowy w projektach,
- zarządzanie roszczeniami,
- odpowiedzialność lidera oraz członków zespołu realizującego projekt,
- zarządzanie ryzykiem w projektach.
Zarządzanie finansami w projektach (40 godz.) - wykłady i warsztaty
- planowanie finansów,
- monitorowanie przebiegu realizacji projektów,
- rozliczenie projektów,
- metody oceny efektywności finansowej projektów.
Zarządzanie projektami dofinansowanymi z funduszy UE (16 godz.) - wykłady i warsztaty
- metodologia przygotowania wniosku o dofinansowanie (myślenie projektowe, matryca logiczna projektu, harmonogram działań, kosztorys projektu),
- specyfika zarządzania projektami unijnymi,
- metodologia przygotowania raportów z przebiegu realizacji projektu oraz raportu końcowego (w tym wskaźniki produktu, rezultatu, oddziaływania),
Praktyczna realizacja projektu (12 godz.)
Seminarium dyplomowe - konsultacje Praca dyplomowa w formie projektu opracowanego z wykorzystaniem technik komputerowych, spełniającego wymogi SPMP/IPMA stawiane projektom transferowym (certyfikacja na poziomie C). |
Certyfikat International Project Management Association (IPMA)
Certyfikat IPMA jest międzynarodowym potwierdzeniem kompetencji niezbędnych przy pracy na stanowiskach menadżerskich, przede wszystkim w zakresie zarządzania projektami. Daje również gwarancję, iż dana osoba posiada odpowiednie predyspozycje interpersonalne. Ocena kandydata dokonywana jest w oparciu o standardy IPMA oraz opinię niezależnego zespołu asesorów akredytowanych przez IPMA.
Certyfikaty IPMA przyznawane są na czterech poziomach (A, B, C i D). Odzwierciedlają one wiedzę, doświadczenie i profesjonalizm project managerów.
Co daje certyfikat?
Korzyści dla studenta:
-
potwierdza kompetencje i umiejętności project managera, jest gwarancją profesjonalizmu,
-
wpis do księgi IPMA Yearbook zawierającej listę wszystkich project managerów certyfikowanych według standardów IPMA,
-
publikacja nazwiska na stronach internetowych IPMA oraz Stowarzyszenia Project Management Polska (SPMP), a także w materiałach wydawniczych Stowarzyszenia,
-
project manager posiadający certyfikat B może ubiegać się o tytuł asesora.
Korzyści dla pracodawcy:
-
wzrost prestiżu instytucji funkcjonującej w oparciu o działania profesjonalnych project managerów,
-
zarządzanie zorientowane na realizację projektów podnosi skuteczność i wydajność, przyczynia się do wzrostu konkurencyjności organizacji,
-
spełnienie warunków stawianych przy składaniu wniosków o dofinansowanie z funduszy unijnych. |
Wykładowcy
Krzysztof Witkowski - opiekun merytoryczny
Ekspert Instytutu Gospodarki w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Pracownik naukowy WSIZ - prowadzi zajęcia poświęcone zarządzaniu, bankowości oraz negocjacjom biznesowym. Twórca pierwszego na Podkarpaciu Biura Karier. Zajmuje się badaniami i analizą rynku pracy (także w skali ogólnoeuropejskiej). Specjalista w zakresie marketingu i promocji. Posiada certyfikat Stowarzyszenia Project Management Polska (SPMP) na poziomie D. Członek SPMP. Publikuje na łamach polskich i zagranicznych czasopism naukowych.
Władysław Jan Majka - absolwent geografii UJ, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz ekonomii i zarządzania Joint Vienna Institute. Urzędnik SC, obecnie doradca Prezesa Najwyższej Izby Kontroli oraz przewodniczący Rady Instytutu Europejskiego Pro Publico Bono, były dyrektor generalny Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej, radca ministra w Ministerstwie Spraw Zagranicznych oraz ekspert w Programie Rozwoju Instytucjonalnego PAOW. Specjalizuje się w zagadnieniach: zarządzania projektami - metodyki PRINCE2 (egzamin APMG PRINCE2 Foundation), PMI, COBIT, PMC, kontroli i audytu, Integracji Europejskiej(instytucje UE, polityki UE, podejmowanie decyzji w UE, koordynacja i zarządzanie procesami integracji, kontrola i audyt środków Unijnych), administracji publicznej, dyplomacji wielostronnej, zarządzania personelem, etyką i przeciwdziałaniem korupcji. Autor i wykładowca szeregu szkoleń i warsztatów dotyczących zarządzania, kontroli i projektów współfinansowanych ze środków WE. Ma duże doświadczenie w zarządzaniu projektami realizowanymi w sektorze publicznym.
dr Renata Kluska - socjolog, kierownik Biura Doradztwa Personalnego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W ramach tej działalności zajmuje się głównie rekrutacją i selekcją kadry oraz oceną pracowniczą. Trener, prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz negocjacji. Autorka programów szkoleniowych z powyższych dziedzin. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki kapitału społecznego.
prof. Tadeusz Pomianek - Rektor Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie (największej niepaństwowej uczelni na terenie województwa podkarpackiego). Prezes i założyciel Stowarzyszenia Promocji Przedsiębiorczości. Prezes Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Edukacji działającego w ramach Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan". Specjalizuje się w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Absolwent Francuskiego Instytutu Zarządzania (IFG). Uczestnik kursów organizowanych przez Management for Development Foundation oraz Polish Business Advisory Service. Pomysłodawca wielu inicjatyw edukacyjnych i społecznych m.in.: Rzeszowskiej Szkoły Menadżerów (RSM), sieci Centrów Wspierania Biznesu (CWB), Centrum Korespondencyjnego EURO INFO. Autor licznych opracowań i ekspertyz.
Stanisław Sroka - absolwent Politechniki Śląskiej oraz studiów magisterskich i MBA w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Prezes Zarządu PPH Transsystem S.A. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami, potwierdzone certyfikatem Dyrektor Projektów na poziomie A, zgodnym ze standardami International Project Management Association (IPMA) (jeden z realizowanych przez niego projektów znalazł się w finale prestiżowego konkursu międzynarodowego IPMA "Project Management Award"). Specjalizuje się w integracji podejść zarządzania przez projekty. Ekspert w dziedzinie zarządzania przez jakość w Przedsiębiorstwach Zorientowanych Projektowo. Dwukrotny finalista konkursu Stowarzyszenia Menadżerów Polska - "Menedżer Roku". Pełni funkcję Prezesa Stowarzyszenia Project Management Polska (SPMP), a także reprezentuje Polskę w IPMA. Autor licznych publikacji poświęconych tematyce Project Management. |
Pozostałe informacje
Organizacja zajęć
Studia trwają dwa semestry i obejmują 230 godzin zajęć. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
Czesne: 5600 zł (dwa semestry) Opłata rekrutacyjna: 300 zł
Warunki zaliczenia
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych (na druku MENiS) jest udział w zajęciach, przygotowanie oraz obrona pracy dyplomowej. |
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|