- Edycja XVII - trwa nabór; edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2007/2008; zgłoszenia przyjmowane będą od kwietnia 2007 r.
Poniższe informacje dotyczą edycji XVII.
» Czesne
Opłata za całość studiów: 5 300 zł (zakłady pracy - wpłata jednorazowa, osoby fizyczne - możliwość wpłaty w dwóch ratach).
Czesne obejmuje koszt wydania świadectwa ukończenia studium.
:: Numer konta ::
30 10600034 5005 0604 0434 0017
Tytuł wpłaty "500-06-0434".
» Tryb naboru
Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń (wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem).
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studium,
- ankieta dotycząca źródeł pozyskiwania informacji o studiach podyplomowych prowadzonych przez SGH (plik PDF lub plik RTF),
- życiorys,
- odpis dyplomu ukończenia szkoły wyższej (dyplom licencjata lub magistra),
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- 2 fotografie,
- dowód wpłaty czesnego (lub odpowiedniej jego raty) na konto uczelni,
- w przypadku płatności ratami - oświadczenie o wpłacie II raty,
- numer konta lub adres, na który dokonany zostanie zwrot wniesionej opłaty, jeśli zajęcia nie zostaną uruchomione.
» Cel studium
Celem studium jest zapoznanie słuchaczy z aspektami ekonomicznymi i prawnymi przedsięwzięć w dziedzinie kultury w warunkach gospodarki rynkowej i integracji z Unią Europejską.
» Wykładowcy
Zajęcia w ramach studium prowadzone są przez wykładowców SGH oraz specjalistów - praktyków w dziedzinie kultury.
» Program studium
- Mikroekonomia
- Podstawy zarządzania
- Marketing
- Ekonomika kultury
- Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej
- Psychologia pracy zespołowej
- Zamówienia publiczne
- Istota prawne, ekonomiczna i polityczna Unii Europejskiej
- Podstawy prawne działalności w sferze kultury
- Kontrakty menedżerskie
- Negocjacje
- Sponsoring. Product placement
- Prawo autorskie i prawa pokrewne – aspekty podstawowe
- Zawieranie umów handlowych – aspekty międzynarodowe
- Finanse przedsiębiorstwa. Biznesplan
- Źródła finansowania działalności w sferze kultury. Fundusze Strukturalne
- Umiejętności menedżerskie. Wywieranie wpływu
- Instytucje Unii Europejskiej w sferze kultury
- Ochrona dóbr kultury przed szczególnymi zagrożeniami
- Zarządzanie projektami w sferze kultury
Dlaczego?
Mikroekonomia – poznasz kod nowoczesnej gospodarki rynkowej.
Ekonomika kultury – pozwoli dostosować powyższy kod do specyficznych zasobów kultury.
Podstawy zarządzania – dowiesz się jak osiągać cele, opierając się na doświadczeniach praktyków i koncepcjach teoretyków.
Marketing – opanujesz sztukę zdobywania klientów, identyfikowania ważnych partnerów w otoczeniu marketingowym, sporządzania dobrego planu marketingowego (plan marketingowy będzie podstawą zaliczenia przedmiotu).
Sponsoring – dowiesz się dlaczego powinien być traktowany nie tylko jako źródło pozyskiwania środków; powiemy też o pożytkach z koniecznej społecznej odpowiedzialności biznesu a także blaskach i cieniach product placement’u.
Finanse przedsiębiorstwa – na finansach po prostu warto się znać lub przynajmniej umieć o nich rozmawiać ze specjalistami; biznesplan przestanie być tajemnicą a do jego tworzenia wykorzystany będzie plan marketingowy opracowany na zajęciach z marketingu.
Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej – poznasz te formy, które najlepiej sprawdzają się w sektorze kultury.
Podstawy prawne działalności w sferze kultury – określi ramy funkcjonowania instytucji kultury w Polsce.
Zawieranie umów handlowych – wprawdzie zaufanie jest podstawą wszystkich relacji międzyludzkich ale dobrze jest je zabezpieczyć odpowiednią umową. Dowiesz się jak to robić.
Negocjacje – sprawdzisz swoje umiejętności w tej dziedzinie na zajęciach prowadzonych w formie warsztatów.
Prawo autorskie i prawa pokrewne – co to jest własność intelektualna i jak działać w ramach prawa.
Istota prawna, ekonomiczna i polityczna Unii Europejskiej – dowiesz się co jest jej istotą z punktu widzenia menedżera kultury.
Umiejętności menedżerskie – wywieranie wpływu na innych jest tylko jedną z wielu umiejętności menedżera ale nie trzeba chyba przekonywać, jak ważną.
Psychologia pracy zespołowej – poznasz opinię psychologa na temat pracy w zespole.
Zarządzanie projektami – menedżerowie kultury prezentować będą swoje projekty, podzielą się doświadczeniami w tej dziedzinie.
Program studium obejmuje łącznie 180 godzin zajęć dydaktycznych.
» Organizacja studium
Studium trwa 2 semestry i jest uruchamiane w semestrze zimowym. Zajęcia rozpoczynają się w październiku danego roku i kończą w czerwcu następnego roku. Zapisy przyjmowane są do 15 września tego roku, w którym ma zostać uruchomiona dana edycja studium.
Zajęcia w ramach studium odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu: w niedziele od godz. 10.45 (8 godz.), w poniedziałki od godz. 8.55 (6 godz.).
Podstawą wydania świadectwa ukończenia studium jest zaliczenie wszystkich przedmiotów i zdanie egzaminu końcowego.
Kierownik studium: dr Teresa M. Dudzik
al. Niepodległości 164
budynek F, pok. 917, 918
02-554 Warszawa
telefon (0-22) 564 86 84, 564 93 58
» Dodatkowe informacje i zapisy
Instytut Gospodarki Światowej
ul. Rakowiecka 24
budynek A, pok. 320, III piętro
02-521 Warszawa
w godz. 10:00-16:00
telefon: (0-22) 564 93 70
faks: (0-22) 564 86 74
Informacji udziela i zapisy przyjmuje:
Elżbieta Sokulska