Nasza Szkoła umożliwia uczniom pełen rozwój umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami
i możliwościami psycho-fizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej
i wyznaniowej.
W realizacji tego zadania szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania, wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.
Nasza szkoła umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły. Zapewnia każdemu uczniowi
warunki niezbędne do jego rozwoju. Przygotowuje ucznia do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności.Nawiązuje ze środowiskiem wychowawczym współpracę, sprzyjającą realizowaniu celów i zasad obowiązujących w szkole, stosownie do potrzeb i oczekiwań środowiska.
Kształtujemy u uczniów postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów. Wyrabiamy u uczniów samodzielność w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym, a także poczucia odpowiedzialności za siebie i innych.
Uczymy ich szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego oraz przygotowuje do życia w rodzinie, społeczności lokalnej i w państwie.
Nasza placówka realizuje program wychowawczy, w którym nacisk kładziony jest w szczególności na:
- wzbudzenie potrzeby wiedzy, przedstawienie jej użyteczności, zbudowanie motywacji do jej zdobywania
- wykształcenie umiejętności jej nabywania
- wzbudzenie potrzeby uprawiania sportu i zdrowego trybu życia
- przekazanie wiedzy na temat konieczności uprawiania sportu i dbania o zdrowie
- pobudzenie dociekliwości poznawczej
- rozwijanie zdolności dostrzegania związków i zależności
- umożliwienie samodzielności w zakresie rozwiązywania problemów
- przekazanie sposobów i wykształcenie umiejętności porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnych poglądów
- wdrożenie do planowania , organizowania i oceniania własnego uczenia się
- wykształcenie umiejętności samooceny opartej na realnych i istotnych obiektywnie przesłankach
- wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i za innych
- budzenie zainteresowań aktualnymi problemami najbliższego otoczenia,
- przygotowanie do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie
- poznawanie dziedzictwa kultury narodowej
- naukę szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego, profilaktykę