Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "Logikos" w Nowej Sarzynie został wpisany przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie w dniu 15 marca 2004 r. do rejestru niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli.
Studia podyplomowe
w wymiarze 110 godzin na podbudowie kursu kwalifikacyjnego z terapii pedagogicznej w wymiarze 270 godzin zorganizowane przez Wyższą Szkołą Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim we współpracy z Niepublicznym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli "Logikos".
Cel studiów:
Głównym celem studiów jest wykształcenie specjalisty do pracy w charakterze nauczyciela terapeuty w szkołach i innych placówkach oświatowych w zakresie organizacji oraz prowadzenia zajęć terapeutycznych dla dzieci i uczniów wykazujących trudności w nabywaniu podstawowych umiejętności szkolnych, wymagających specjalnych potrzeb edukacyjnych ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim i niepełnosprawność oraz trudności w zachowaniu.
Uczestnicy naszych studiów poszerzą oraz nabędą kompetencje i umiejętności w zakresie:
- diagnozowania trudności w nauce i zachowaniu uczniów/wychowanków
- metodyki zajęć terapeutycznych, doboru metod, form i środków dydaktycznych do prowadzenia zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych i terapii pedagogicznej
- planowania i organizacji pracy terapeutycznej
- współpracy z rodzicami uczniów wykazujących trudności w nauce i zachowaniu
- konsultacji i warsztatów dla nauczycieli
- porad, zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców
Warsztaty dla rad pedagogicznych i grup nauczycieli
Aby na konkretnych przykładach pokazać Państwu, jak tworzyć cały pakiet dokumentacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w ramach opracowanego przez MEN katalogu potrzeb, przygotowaliśmy dwa warsztaty.
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?
Pokażemy, jak opracować Indywidualny Program Edukacyjno - Terapeutyczny (IPET), Kartę Indywidualnych Potrzeb Ucznia (KIPU) dla uczniów z konkretnymi orzeczeniami, opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, bądź wstępnie rozpoznanymi na poziomie przedszkola i szkoły indywidualnymi potrzebami objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
W grupach sformułują Państwo IPET, skonstruują i wypełnią KIPU oraz opracują Plan Działań Wspierających (PDW) dla ucznia ze zdiagnozowaną potrzebą rozwojową i edukacyjną.
Wyjaśnimy wątpliwości związane z rozpoznawaniem i diagnozowaniem potrzeb oraz możliwości uczniów, indywidualizowaniem pracy podczas zajęć obowiązkowych i pozalekcyjnych, efektywną współpracą z rodzicami i specjalistami z zewnątrz.
Kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 lutego 2011 r. Rozporządzenia MEN w sprawie zasad udzielania i organizowania pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, organizujemy kursy kwalifikacyjne z terapii pedagogicznej (dwa semestry).
Kurs obejmuje także problematykę organizowania i udzielania uczniom w szkole i dzieciom w przedszkolu pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Kurs nadaje kwalifikacje i wyposaża w kompetencje do:
- Prowadzenia diagnozy przedszkolnej i szkolnej
- Prowadzenia specjalistycznych zajęć edukacyjnych
- Opracowywania zindywidualizowanych programów edukacji
- Poznania metod pracy z uczniami z zaburzeniami rozwoju