„Jesteś dzieckiem wszechświata.
Nie mniej niż drzewa i gwiazdy masz prawo być tutaj.”
Dezyderata
Zadania szkoły
Podstawową funkcją szkoły specjalnej jest przygotowanie dziecka niepełnosprawnego do życia w społeczeństwie,wypełniania zadań
społecznych na miarę swoich możliwości psychicznych i fizycznych.
Program nauczania
Program nauczania i metody pracy w szkole specjalnej dostosowane są do indywidualnych możliwości dziecka i jego specjalnych
potrzeb edukacyjnych. Nauczanie integracyjne
w klasach młodszych, nauczanie blokowe w klasach starszych oraz nauczanie
przedmiotowe (obecnie w gimnazjum specjalnym), to metody od lat stosowane w szkolnictwie specjalnym. Proces dydaktyczny
uzupełniają dodatkowe zajęcia z zakresu rewalidacji indywidualnej, przeznaczone na usprawnianie technik szkolnych, usuwanie
wad wymowy, gimnastykę korekcyjną i inne zajęcia wspierające rozwój dziecka
Naszym wychowankom oferujemy:
-
możliwość korzystania ze świetlicy szkolnej
- możliwość korzystania z obiadów na stołówce szkolnej
- opiekę higienistki szkolnej i stomatologiczną
- dostęp do biblioteki szkolnej
Metody pracy
W pracy z dziećmi wykorzystujemy takie różne metody pracy, między innymi: pedagogikę zabawy, programy aktywności M. Ch. Knillów,
metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz, program M. Frostig, wspomaganie komputerowe, techniki
relaksacyjne.
Baza lokalowa
-
sale komputerowe (otrzymane ze środków unijnych)
- sala plastyczno-techniczna
- sale gastronomiczne
- sala integracji sensorycznej
- sala doświadczania świata
Współpraca
Dbając o wszechstronny rozwój wychowanków staramy się współdziałać z rodzicami, integrujemy się z najbliższym środowiskiem.
Każdego roku za okazanie pomocy Szkole wręczamy sponsorom Certyfikaty Przyjaźni.
Jako szkoła uczestniczymy w licznych konkursach plastycznych, przeglądach artystycznych, zawodach sportowych, a także
włączamy się do ogólnopolskich programów np. Szkoły Promującej Zdrowie.