Historia naszej szkoły sięga XIX wieku. We wrześniu 1997 r. otwarto pierwszą klasę integracyjną. W szkole zlikwidowano bariery architektoniczne, powstały podjazdy oraz winda dla osób poruszających się na wózkach. Latem 2008 roku nasza szkoła przeszła gruntowny remont. Wymieniono okna oraz odnowiono elewację budynku. Teraz gdy na dworze zimno,
w klasach jest zawsze ciepło, natomiast kolorowo jest przez cały rok.
Klasy integracyjne
Integracja jest to zespolenie, scalenie, tworzenie całości z części. Fundamentalną zasadą funkcjonowania szkoły integracyjnej jest przekonanie, że wszystkie dzieci w miarę możliwości powinny uczyć się razem.
W pracy z uczniami stosujemy następujące postulaty:
- Niektóre dzieci mają specjalne potrzeby, ale wszystkie dzieci mają zwykłe potrzeby.
- Każdy niepełnosprawny uczeń jest zwykłym człowiekiem.
- Szkoła, do której nie uczęszczają uczniowie niepełnosprawni nie jest szkołą normalną.
- Jeśli chcemy dać dzieciom równe szanse musimy traktować je w sposób zróżnicowany.
- Integracja nie potrzebuje argumentacji, jeśli myślisz o segregacji, musisz to mocno uzasadnić.
- Integracja to powrót do normalnych warunków, kiedy rozdzieleni uczniowie mogą być razem.
W naszej szkole klasy integracyjne funkcjonują na każdym poziomie kształcenia. Włączamy do nich
dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Wspólna edukacja uczniów zdrowych i niepełnosprawnych jest nie tylko możliwa, ale
przynosi obustronne korzyści w aspekcie dydaktycznym i wychowawczym. To właśnie w klasie integracyjnej uczymy się, że każdy człowiek w różny sposób potrzebuje pomocy i w różny sposób może jej udzielać. Wszystkie dzieci pomimo swej różnorodności lubią śmiać się i bawić. Aktywne uczestnictwo
w grupie rówieśniczej zwiększa szanse na szczęśliwe i pożyteczne życie. Każde dziecko ma prawo do nauki. Nie wszyscy jednak mogą uczyć się tego samego i
w tym samym tempie.
Zajęcia z logopedą
Terapią logopedyczną objęte są
dzieci z różnorodnymi wadami wymowy. Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia usprawniające narządy mowy, aparat oddechowy i słuch fonematyczny. Dzieci utrwalają wymowę poszczególnych głosek rozwiązując rebusy, zagadki, czytając lub ucząc się na pamięć krótkich, zabawnych tekstów.
Zapraszamy!