Szkoła Językowa Homeschool działa nieprzerwanie od 2002 roku i została założona przez absolwenta Neofilologii Angielskiej UW.
W chwili obecnej szkoła naucza
języka angielskiego i hiszpańskiego. Prowadzi kursy językowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych na poziomach zaawansowania zgodnych z Ramowym Opisem Kompetencji Językowej opracowanym przez Radę Europy (Council of Europe) – Common European Framework of Reference (CEFR)
Obok
wysokiej jakości nauczania szkoła oferuje
bardzo dobre warunki nauki we własnej siedzibie w centrum Białegostoku, z salami wyposażonymi w
pomoce audio-wizualne oraz bibliotekę i
wideotekę. Szkoła Językowa Homeschool zatrudnia
doświadczonych i wykwalifikowanych nauczycieli języka angielskiego i hiszpańskiego, którzy poddawani są regularnym szkoleniom metodycznym.
Nadzór Metodyczny sprawuje metodyk wraz z
zespołem metodycznym składającym się z asystentów oraz senior teachers, którzy odpowiadają za proces nauczania w Homeschool,
organizowanie szkoleń dla nauczycieli, zapewniają wsparcie metodyczne oraz hospitują zajęcia.
Po 3 latach wytężonej pracy nad
wysoką jakością nauczania, w 2005 roku Szkoła Językowa Homeschool została poddana badaniu jakości i jako pierwsza, a zarazem jedyna szkoła w województwie podlaskim, otrzymała prestiżowy
Certyfikat Jakości PASE nadawany przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE. Po kolejnych 3 latach, w roku 2008 została przeprowadzona reinspekcja i Znak Jakości został przyznany ponownie, na okres kolejnych trzech lat.
Metody nauczania uzależnione są od poziomu zaawansowania studentów, ich wieku oraz potrzeb. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich grup w szkole jest tzw.
metoda komunikacyjna (podejście komunikacyjne), która zawiera wiele cech metod konwencjonalnych i niekonwencjonalnych. Jej głównym celem jest rozwijanie umiejętności
skutecznego porozumiewania się w języku obcym.
Naszym zdaniem nie ma idealnej metody, która działałaby efektywnie na wszystkich studentów. Poza tym taka jednokierunkowość stanowi ogromne ograniczenie: utrudnia pracę naszym nauczycielom i naukę studentom. Każda grupa składa się osób o odmiennych potrzebach i stylach przyswajania wiedzy, osób potrzebujących
indywidualnego traktowania.
Nie obiecujemy nauki bez wysiłku, kilka razy szybciej. Języka nie da się nauczyć bez zaangażowania zarówno ze strony studenta, jak i lektora. Natomiast obiecać możemy z całą pewnością bezstresowe przyswajanie wiedzy oraz
atmosferę sprzyjającą nauce. Na zajęciach symulujemy sytuacje z życia codziennego. Zwracamy szczególną uwagę na interakcje pomiędzy studentami oraz studentami a nauczycielem. Uczymy języka komunikatywnego, naturalnego, znajdującego zastosowanie w prawdziwych sytuacjach. Naszym lekcjom przyświeca główny cel - nauka mówienia.
Obok nauki mówienia rozwijamy u studentów trzy pozostałe sprawności językowe, tj. słuchanie, czytanie i pisanie. Nie ignorujemy przy tym gramatyki, słownictwa i wymowy. Dzieciom i początkującym dorosłym proponujemy naukę poprzez ruch. Bardziej zaawansowanym studentom zapewniamy naukę pod kątem ich potrzeb i możliwości.
Istotnym zadaniem nauczycieli Homeschool jest motywowanie studentów do nauki oraz budowanie ich własnej autonomii.
Zależy nam bowiem, aby każdy student Homeschool znał swoje potrzeby, umiejętności, słabe i mocne strony oraz efektywnie wykorzystywał tą wiedzę stając się tym samym współodpowiedzialnym za rezultaty nauki.