1.-DZIAŁ: SPRAWY PORZĄDKOWO-ORGANIZACYJNE
TREŚCI: *Zapoznanie ze Statutem Szkoły *Zapoznanie z regulaminem oceniania *Wybór samorządu klasowego *Ułożenie i podpisanie kontraktu klasowego *Założenie dzienniczków korespondencji z rodzicami /zwolnienia, usprawiedliwienia, oceny/ *Czuwanie nad frekwencją *Systematyczna praca - oceny *Rozeznanie sytuacji materialnej, bytowej uczniów-(zmiany w sytuacji rodzinnej w trakcie roku szkolnego), *odporność na stres – nowe środowisko
Formy realizacji: W trakcie pierwszych lekcji wychowawczychj.w.przekazanie rodzicom informacji w czasie pierwszego spotkania systematycznie zajęcia z psychologiem
2.-DZIAŁ: DBAŁOŚĆ O WYNIKI W NAUCZANIU
TREŚCI: * zasady dobrego uczenia się * Aktywny udział w zajęciach pozalekcyjnych-*Pomoc koleżeńska *Korzystanie z różnych źródeł informacji *Comiesięczna analiza wyników w nauce i w wywiązywanie się z obowiązków szklonych
3.- DZIAŁ: ŻYCIE WEWNĄTRZKLASOWE
TREŚCI: *udział zajęciach dodatkowych , koła zainteresowań *udział w życiu kulturalnym szkoły- wyjścia do teatru, muzeum, kina, na koncerty itp. *organizacja imprez klasowych i szkolnych *zajęcia integracyjne *DZIEŃ CHŁOPAKA *Dzień Nauczyciela -*Andrzejki -*Mikołajki *Wigilia *WALENTYNKI *DZIEŃ KOBIET *PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY *DZIEŃ DZIECKA itp. *Uroczyste zakończenie Szkoły
4.-DZIAŁ: WYCHOWANIE W ZAKRESIE KSZTAŁTOWANIA POSTAW
TREŚCI: *dobre obyczaje/trzy magiczne słowa: proszę, dziękuje,przepraszam/ *kształtowanie koleżeństwa i przyjaźni w klasie *przestrzeganie kultury języka w kontaktach międzyludzkich *umiejętność korzystania z internetu jako bazy danych do poszukiwania przyszłej szkoły, pracy, wyboru dalszej drogi życiowej *przygotowanie się do rozmów z pracodawcami i komisjami rekrutacyjnymi *higiena osobista i wygląd zewnętrzny ucznia („ jak nas widzą , tak nas piszą” *wygląd podczas uroczystościach szkolnych i ważnych wydarzeniach *dyscyplina zachowania się na lekcjach
FORMY REALIZACJI: Wszystkie tematy będą realizowane w czasie wszystkich zajęć szkolnych, a o problemach będą prowadzone dyskusje i wykłady z osobami kompetentnymi
5.- DZIAŁ: WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
TREŚCI: * wybór trójki klasowej - * ustalenie stałych godzin konsultacji * zapoznanie z ważnymi datami z kalendarza roku szkolnego 2003/04 *konsultacje telefoniczne i indywidualne *zebrania klasowe wg ustalonego harmonogramu *pedagogizacja rodziców /uzależnienia, zagrożenia/ *spotkania z przedstawicielami Straży Miejskiej, psychologiem, pedagogiem
5.- DZIAŁ: TEMATY LEKCJI WG. MŁODZIEŻY
TREŚCI: * Jak wybierałe/am tą szkołę * Moje hobby * Zajęcia i sposoby na stres * Wiedza i wykształcenie - jak oceniane są te wartości w moim środowisku? * Uzależnienia - walka z nimi /AIDS, narkomania, alkoholizm, papierosy/ * Choroby kobiet i mężczyzn * Korupcja –co to jest i jak z nią walczyć * Spotkania z ciekawymi ludźmi- co mamy dzięki takim kontaktom * Inne tematy wg potrzeb np. ważne wydarzenia w kraju i na świecie
Opracował wychowawca po konsultacji z klasą i rodzicami uczniów
Opracowała: Elżbieta Jabłońska
|