|
Scenariusz zielonej lekcji
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1669 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
mgr Bożena Kobzarenko mgr Hanna Zubrzycka, mgr Aneta Sęk – nauczyciel wspomagający nauczycielki kształcenia zintegrowanego Szkoły Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie III a i III d – integracyjnej w dniu 28. 09. 2004r. ZIELONA LEKCJA
Temat ośrodka: Pole Temat dnia: Wyprawa ziemniaczanej drużyny Czas: 4 godziny 1. Cele uczeń: - poprawnie zachowuje się w nowym terenie - dostrzega piękno otaczającej go przyrody - sprawnie pokonuje przeszkody naturalne - wykonuje pracę w sposób twórczy i doprowadza ją do końca - wyróżnia jadalne części krzewu ziemniaka - potrafi rozpalić ognisko - zna nadziemne i podziemne części krzewu ziemniaka - zna potrawy z wykorzystaniem ziemniaków - wie w jakiej formie jedzone ziemniaki są najzdrowsze - potrafi wymienić produkty wykonane z ziemniaków - śpiewa piosenkę „Kartofelki, kartofelki” 2. Cele rewalidacyjne: - współdziała w grupie - nawiązuje poprawne stosunki z rówieśnikami - ma poczucie własnej wartości - dostrzega swoje osiągnięcia - uruchamia swoją wyobraźnię - dokonuje krytycznej samooceny 3. Metody: - zabawa integrująca - pokaz, obserwacja - problemowa - działań praktycznych - ekspresji muzycznej - ekspresji ruchowej 4. Formy pracy: - zbiorowa - grupowa 5. Środki dydaktyczne: okazy przyrodnicze, krzewy ziemniaków, bulwy ziemniaków, załącznik nr 1 – pytania kontrolne.
Przebieg zajęć 1. Powitanie, sprawdzenie listy obecności i wyjazd do Łabuń. 2. Podanie tematu i celu wycieczki. 3. Zbieranie materiałów potrzebnych do przygotowania ogniska. 4. Rozpalenie ogniska – przypomnienie zasad gdzie możemy rozpalić ognisko – pieczenie kiełbasek. 5. Wyjście na pole z ziemniakami – wykopywanie z ziemi bulw ziemniaków, nazywanie części nadziemnych i podziemnych ziemniaków. 6. Znaczenie ziemniaków. Jakie produkty robi się z ziemniaków? 7. Praca w grupach – wymyślanie potraw, których podstawowym składnikiem są ziemniaki. 8. Wielozdaniowe wypowiedzi uczniów: Jak przygotowane ziemniaki są najzdrowsze? 9. Praktyczne pieczenie ziemniaków w żarze ogniska. 10. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem bulw ziemniaczanych: - rzuty ziemniaków na odległość - rzuty ziemniaków do celu (pień drzewa) - zbieranie rozsypanych ziemniaków z zawiązanymi oczyma - bieg slalomem na odległość 60m z ziemniakiem na drewnianej łyżce - toczenie kijem ziemniaka po linii prostej na odległość 50m 11. Śpiewanie piosenki „Kartofelki, kartofelki”. 12. Praca w grupach: wykonanie pomnika ziemniaka z wykorzystaniem różnych materiałów przyrodniczych. 13. Samoocena pracy. 14. Co zapamiętaliście z dzisiejszej lekcji? (praca grupowa) – W koszu znajdują się ziemniaki wydrążone w środku. W każdym jest kartka z pytaniem. Każda grupa podchodzi i losuje kartkę z pytaniem. (zał. 1). 15. Dekoracja zwycięskiej grupy medalem z ziemniaka i nadanie jej honorowego tytułu „Ziemniaczanej drużyny” 16. Porządkowanie terenu. 17. Powrót do Zamościa.
Zał. 1. Pytania: 1. Do jakiej grupy roślin należą ziemniaki? 2. Wymień dwa produkty zrobione z ziemniaków. 3. Jak nazywa się jadalna część ziemniaka? 4. Wymień trzy potrawy wykonane z ziemniaków. 5. Jakie ziemniaki są najzdrowsze? 6. Jak nazywają się „ziemniaczane żniwa”? 7. Jak nazywa się pole na którym rosną ziemniaki? 8. Czy owoce ziemniaka są jadalne?
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|