|
Program wychowawczy biblioteki szkolnej Zespołu Szkół Technicznych
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1829 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Podstawy prawne i dokumenty wewnątrzszkolne w oparciu o które, skonstruowano program
- Rozporządzenie MENiS z dn. 26 lutego 2002 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ( Dz. U. nr 51 poz. 458 )
- Statut Zespołu Szkół Technicznych w Dąbrowie Górniczej
- Szkolny Program Wychowawczy ZST
Cele ogólne programu
- Kształtowanie postawy aktywnego i świadomego odbioru szeroko pojętej kultury
- Wszechstronny rozwój osobowości ucznia z uwzględnieniem jego zainteresowań i z zachowaniem szacunku dla jego indywidualności
- Kształtowanie systemu wartości w oparciu o podstawowe normy moralno-etyczne
- Kształcenie twórczych i kreatywnych postaw uczniów w zakresie samokształcenia i rozwiązywania własnych problemów edukacyjnych, oraz wdrażanie do edukacji ustawicznej
CEL I : Kształtowanie szeroko pojętej kultury osobistej Zadania
- Wyrabianie w uczniach nawyku przestrzegania zasad kulturalnego zachowania wobec nauczycieli, kolegów i innych osób korzystających z biblioteki
- Zwracanie szczególnej uwagi na kulturę słowa w bibliotece szkolnej i poza nią
- Uwrażliwienie na rozpoznanie wartości moralnych, ich hierarchizowanie oraz wyrabianie postaw tolerancji wobec osób o odmiennej kulturze czy poglądach
- Znajomość regulaminów biblioteki tj. wypożyczalni, czytelni, korzystania z Internetu, oraz przestrzegania ich zapisów
- Zwracanie uwagi na utrzymanie ładu i porządku podczas korzystania z czytelni
CEL II : Kształtowanie kultury czytelniczej uczniów Zadania
- Rozbudzanie i rozwijanie potrzeb czytelniczych i informacyjnych oraz zdolności poznawczych w czasie korzystania ze zbiorów biblioteki i jej warsztatu informacyjnego
- Kształcenie umiejętności dokonywania świadomej i wybiórczej selekcji w doborze źródeł informacji podczas :
- przygotowania się do lekcji;
- opracowania referatu, pisemnego wypracowania;
- posługiwania się encyklopediami, słownikami i innymi wydawnictwami informacyjnymi;
- korzystania z teczek tematycznych i tematycznych zestawień bibliograficznych;
- Inspirowanie uczniów do zdobywania wiedzy w sposób badawczy poprzez zachęcanie do korzystania z warsztatu informacyjnego biblioteki :
- księgozbiór podręczny;
- katalog alfabetyczny i rzeczowy; -
- czasopisma;
- „biblioteczka maturzysty”;
- zestawienia bibliograficzne;
- teczki tematyczne;
- multimedia;
- Propagowanie etycznej postawy przy korzystaniu z zasobów Internetu
- Przygotowanie do świadomego i krytycznego wykorzystania Internetu, uświadomienie korzyści i zagrożeń płynących z nieograniczonego dostępu do informacji
CEL III : Kształcenie postaw prozdrowotnych Zadania
- Wyrabianie poczucia zagrożenia zdrowia i samopoczucia, jakie niosą za sobą uzależnienia od nikotyny, alkoholu i środków odurzających
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa higieny pracy podczas korzystania ze sprzętu bibliotecznego oraz przyborów piśmienniczych
- Wyrabianie w uczniach nawyku utrzymania czystości osobistej i otoczenia, w którym przebywają : w wypożyczalni, czytelni i innych pomieszczeniach szkolnych oraz poza szkołą
- Zaznajamianie i przypominanie uczniom o zasadach higieny pracy umysłowej
- Kształtowanie w uczniach poczucia, iż pobyt w bibliotece szkolnej to czas spędzony bez stresu
CEL IV : Wychowanie w poszanowaniu tradycji narodowych Zadania
- Rozbudzanie w uczniach poczucia przynależności narodowej i kształtowanie postaw patriotycznych
- Poznawanie zwyczajów, obyczajów i obrzędów kultury polskiej związanej z odchodami świąt i innych uroczystości
- Kształtowanie poczucia więzi i tożsamości ze szkołą poprzez znajomość praw i obowiązków ucznia zapisanych w statucie szkoły a dostępnych w czytelni
- Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej poprzez organizowanie gazetek związanych z kulturą i tradycją miasta i regionu
- Wyrabianie nawyku korzystania z prasy lokalnej jako źródła informacji o najważniejszych wydarzeniach ze świata, kraju, regionu i miasta
- Rozbudzanie zainteresowań historią miasta poprzez udostępnianie uczniom książek, albumów, informatorów i folderów o Dąbrowie Górniczej i okolicy
mgr Joanna Gumuła |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|