Cel główny: zbieranie doświadczeń ruchowych, przeżywanie radości Cele szczegółowe: Dziecko potrafi: · Potrafi wskazać części swojego ciała: brzuch, plecy, pośladki, dłonie · Potrafi współdziałać w partnerem i z całym zespołem · Usprawnia motorykę swojego ciała: siłę, wytrzymałość · Potrafi wyrażać emocje Dziecko wie: · Zna budowę swojego ciała, · Zna piosenkę „ Dwie żabki” Dziecko rozumie: · Uważnie słucha poleceń nauczycielki, · Używa form grzecznościowych: dziękuję, proszę, · Przeżywa radość ze wspólnej zabawy, · Rozwija swoją wyobraźnię
Metoda : METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO FORMA: indywidualna, ćwiczeń z partnerem Pomoce: magnetofon, kaseta z nagranym rechotem żab, bębenek Literatura: M. Bogdanowicz, B. Kisiel, M. Przasnyska, Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka.
Przebieg: I WSTĘPNA 1. POWITANIE- - dzieci w siadzie skrzyżnym posuwają się po podłodze i witają się czubkami palców dłoni. 2. PTAKI W GNIAZDACH – ustawienie w trójkach, dwoje dzieci robi koło „gniazdo”, w środku dziecko „ptak”. Na słowo ”ptak” dzieci biegają po sali rozkładają szeroko ramiona . Na mocne uderzenie w bębenek – ptak – wraca do gniazda. Następuje zmiana ról.
II GŁÓWNA A . ĆWICZENIA POJEDYŃCZO 1. TRAWKA –wszyscy leżą na plecach – wyczuwanie brzucha, pleców i pośladków. 2. TRAWA I WIATR – wszyscy leżą na brzuchu, „wiatr” obraca trawę, 3. BIEDRONKI – wszyscy siedzą, kręcą się wkoło na pośladkach i przewracają na plecy. 4. MARSZ MRÓWEK – wszy. maszerują i biegają unosząc wysoko kolana , potem na „sztywnych” nogach B . ĆWICZENIA W PARACH 1. MRÓWKA I MOSTEK– dzieci w parach, jedno tworzy mostek ,a drugie na czworakach przechodzi pod, nad , obok mostka 2. RELAKS – dzieci leżą na plecach, słuchają rechotu żab- odtworzony z magnetofonu 3. ŻUK TOCZY KULKĘ– dzieci w parach jedno leży „KULKA” drugie „ŻUK” turla partnera po podłodze 4. PACZKA – dziecko siedzi , głowa schowana w kolanach ”pudełko” , drugie stara się otworzyć paczkę 5. ZABAWA MAŁYCH MOTYLI– baraszkowanie dzieci 6. MAMA TULI SWOJE DZIECKO – siad płaski, dziecko siada pomiędzy nogami dorosłego który, delikatnie obejmuje i kołysze. Zmiana ról. C . ĆWICZENIA W GRUPIE 1. NORKA DLA CHOMIKA –połowa grupy robi tunel ze swoich ciał /koci grzbiet/, druga połowa „chomiki” przechodzą przez tunel- dzieci pełzają na brzuchu. III KOŃCOWA Wszyscy robią bardzo małe koło , przytulają się do siebie. Śpiewają piosenkę „Dwie żabki”. opracowała Agata Misiąg |