|
Barok, Romantyzm - test powtórzeniowy
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3236 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Test pytań otwartych i zamkniętych sprawdzających wiedzę literacką z zakresu trzech epok- baroku, oświecenia i romantyzmu
1. Który wiersz Potockiego opisuje nieudane budzenie szlachty do boju? a) „Nierządem Polska stoi” c) „Zbytki polskie” b) „Pospolite ruszenie” d) „Czuj! Stary pies szczeka” 2. Ziemiański żywot Paska opisują pamiętniki z lat: a) 1667- 1688 c) 1701- 1721 b) 1656- 1666 d) 1644- 1657 3. Wyjaśnij czym są: anafora, hiperbola, kontrast, koncept i napisz w jaki sposób wykorzystuje je Jan Andrzej Morsztyn w swojej poezji:
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………... 4. Która satyra Krasickiego ma charakter dialogowy? a) „Świat zepsuty” c) „Pijaństwo” b) „Żona modna” d) „Do króla” 5. Wyjaśnij dlaczego „Monachomachia” jest poematem heroikomicznym:
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………... 6. Gadulski z „Powrotu posła” to: a) przykładny patriota c) zachowawczy chciwiec b) poseł inflancki d) zacofany mieszczanin 7. Konrad Wallenrod był wychowany: a) na dworze Kiejstuta c) na zamku w Malborku b) u księcia Magdeburga d) przez Mistrza Hohenzollerna 8. Wyjaśnij znaczenie sceny Przygotowania w „Kordianie”:
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………... 9. Wymień 4 tytuły sonetów krymskich, przedstaw problematykę wybranego:
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
10. Który wiersz Norwida porusza problem braku docenienia twórców za ich życia”? a) „Bema pamięci żałobny rapsod” c) „Do obywatela Hojna Browna” b) „Coś Ty Atenom zrobił Sokratesie” d) „Fortepian Szopena” 11. Wskaż na przykładach, gdzie w III części Dziadów mamy do czynienia z:
PROMETEIZMEM……………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
FANTASTYKĄ…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………...
REALIZMEM…………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
MESJANIZMEM………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………... 12. „Świtezianka” to ballada poruszająca problem: a) bestialstwa i wiarołomstwa c) niewierności młodzieńca b) nieszczęśliwej miłości d) świata magii i liczb 13. Jaki jest obraz rewolucji w „Nie- Boskiej komedii”?
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………... 14. Połącz pojęcia z odpowiednimi bohaterami romantycznymi:
Gustaw ekspiacja Giaur powieść poetycka Karusia werteryzm Ksiądz Robak ludowość
15. Co zapisuje w „Testamencie moim” Juliusz Słowacki?
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………… mgr Jarosław Czechowicz
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|