|
„JEŻ”- lepienie z masy solnej z wykorzystaniem materiału
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 12143 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Dzieci bardzo lubią manipulować materiałem plastycznym w każdej wolnej chwili. Znaczenie tych zajęć bardzo często bagatelizują sami rodzice, zakładając, że są mniej ważne. Zadaniem nauczyciela przedszkola jest pokazanie i uświadomienie rodzicowi znaczenia takiej formy zabawy dla rozwoju dziecka. Przedstawiam scenariusz zajęcia artystycznego dla rodziców. SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW Miejsce: Publiczne Przedszkole nr 1 im. Leśnych Skrzatów w Lesznie Grupa:3,4-latki Prowadząca: Małgorzata Krakowiak TEMAT ZAJĘCIA: "JEŻ"- lepienie z masy solnej z wykorzystaniem materiału przyrodniczego. CELE OGÓLNE:
- Poszerzenie doświadczeń plastyczno- konstrukcyjnych.
- Zapoznanie z możliwością łączenia masy solnej z materiałem przyrodniczym.
- Utrwalenie wiadomości na temat wyglądu jeża
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- Zna charakterystyczne cechy wyglądu jeża.
- Potrafi podać rozwiązanie zagadki.
- Potrafi ulepić jeża.
- Rozumie zakaz brania masy solnej do ust.
FORMY: zajęcie z całą grupą METODY: słowna, czynna, oglądowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Masa solna, podkładki, igły sosny, ziarna pieprzu, brązowa farba plakatowa, zagadki(zeszyt własny), wiersz : " Jeż" H. Zdzitowieckiej, piosenka: " Śpiący jeżyk", tamburino. PRZEBIEG:
- Powitanie ,zachęcenie dzieci do udziału w zajęciu.
- Dzieci siedzą na dywanie ,słuchają zagadki . Nauczycielka prosi ,aby odgadły o czym dzisiaj będziemy mówili.
" Jestem zwierzątko nieduże , mam ostre kolce na skórze"
- Zachęcenie do przypomnienia wiersza: "Jeż" H. Zdzitowieckiej
- wspólna recytacja
" Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją. Ach cóż to za groźny zwierz? To jest jeż, malutki jeż. Węszy noskiem w lewo, w prawo To pod listkiem, to pod trawą. Gdzie się kryje dobry łup. Drepcze jeż tup,tup."
- Nauczycielka zadaje dzieciom pytania:
- Jak wygląda jeż?
- Jak jeże spędzają zimę?
- Zachęcenie do ulepienia jeża z masy solnej.
- Zajęcie miejsc przy stolikach,
- wykonanie masy na oczach dzieci, dodanie brązowej farby,
- użycie do wykonania kolców -igieł sosny, oczu jeża- ziarenek pieprzu,
- przestrzeganie przed braniem masy do buzi, dotykaniem oczu rękoma,
- obserwacja ,wspieranie dzieci w działaniu.
- Sprzątnięcie stanowisk pracy, mycie rąk.
- Zorganizowanie wystawki prac dla rodziców.
- Zabawa ruchowa: Ilustracja ruchowa piosenki pt: " Śpiący jeżyk"
Dzieci naśladują jeżyki czworakując po sali, na sygnał jeże zatrzymują się, zakopują pod liście, śpią.
- Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciu.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|