|
Utrwalamy wiadomości o wypowiedziach
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1524 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Metody aktywne ja często stosuję na lekcjach języka polskiego, bardzo lubię sygnalizację świetlną, pomagła mi przy opracowaniu lekcji powtórzeniowych przed testami OKE.
"Niechaj narody wżdy postronne znają, iż Polacy nie gęsi i swój język mają..." (m. Rej) - utrwalamy wiadomości o wypowiedzeniach z wykorzystaniem metod aktywnych. Metody aktywne ja często stosuję na lekcjach języka polskiego, bardzo lubię sygnalizację świetlną, pomagła mi przy opracowaniu lekcji powtórzeniowych przed testami OKE. CELE:
- uczeń wie co to jest wypowiedzenie:
- zdanie
- równoważnik
- zna części zdania
- rozróżnia typy zdań
UMIEJĘTNOŚCI:
- uczeń analizuje budowę zdania
- bada składnię zdania
- robi wykresy zdań
REALIZACJA LEKCJI: (90 min)
Środki dydaktyczne:
- teksty literackie – wyszukiwanie różnych typów zdań
- tablice gramatyczne, piłka, plansze z częściami zdania
POJĘCIA I TERMINY:
- przypomnienie i utrwalenie terminologii
- wprowadzenie terminu : zdanie / wypowiedzenie wielokrotnie złożone
PRZEBIEG LEKCJI:
- Przypomnienie terminów: mecz piłki ręcznej
- Zapis motta lekcji: " Niechaj narody wżdy postronne znają, iż Polacy nie gęsi i swój język mają..." M. Rej
- Przypominamy typy zdań:
- Badanie różnych przykładów
- Podział na grupy
- Przydzielenie tekstów np.: omawianej lektury
- Praca w grupach:
- Wyszukiwanie zdań pojedynczych
- Wyszukiwanie zdań złożonych współrzędnie
- Wyszukiwanie zdań złożonych podrzędnie
- Badanie równoważników zdań
- Rozwiązywanie zadań testowych:
- w tym przekształcanie typów zdań
- praca zbiorowa
- Zadania indywidualne:
- do samodzielnego wykonania
- samokontrola/ prezentacja
- Podsumowanie:
- refleksja:
- Czy zdania sprawiają mi kłopot?
- Jeśli tak to który typ:
- wykorzystanie sygnalizacji świetlnej:
- żółta - rozumiem, ale zdarzają się kłopoty
- czerwona – jeszcze muszę poćwiczyć
- zielona – motto lekcji jest moim (rozumiem wszystko)
Longina Kroć - Ziemkiewicz Nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|