Indywidualny plan rozwoju zawodowego nauczyciela - wychowawcy Domu Dziecka. Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Plan rozwoju zawodowego opracowany w oparciu o: - Kartę Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (rozdział 3a- awans zawodowy nauczyciela) - Ustawę z 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela. - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 maja 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Dorota Moryl stanowisko: nauczyciel – wychowawca Dom Dziecka Nr 1 w Tarnowie Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2002 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2005 r
§5, ust.1, pkt 1 I. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy.
1. Zapoznanie się z najnowszymi rozporządzeniami dotyczącymi systemu oświaty i opieki społecznej.
2. Samodzielne studiowanie najnowszej literatury pedagogicznej i psychologicznej, poradników metodycznych, fachowych czasopism oraz publikacji internetowych.
3. Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w pracy z dziećmi.
4. Korzystanie z Internetowych baz danych w zapoznawaniu się z osiągnięciami pedagogicznymi.
§5, ust.1, pkt. 2 II. Uczestniczenie w realizacji zadań wykraczających poza obowiązki służbowe.
1. Realizacja programu działań ekologicznych – „Ekologiczny ogródek”.
2. Opracowanie Kodeksu Wychowanka Domu Dziecka Nr 1 w Tarnowie
3. Organizacja wycieczek, zajęć w terenie, wyjść do muzeum i na wystawy, oraz opieka nad dziećmi podczas wycieczek, wyjazdów i innych imprez organizowanych w czasie wolnym od pracy.
4. „Akcja Toner”- pozyskiwanie sponsorów dla Domu Dziecka i na realizację programu.
§5, ust.1, pkt. 3 III. Uczestniczyć w różnych formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której odbywa się staż.
1. Uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym: - kursy - szkolenia - konferencje
2. Udział w szkoleniu podnoszącym poziom komunikacji interpersonalnej metodą Videotreningu Komunikacji.
§5, ust.2, pkt. 1 IV. Opracowanie i wdrożenie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej.
1. Objęcie patronatem Parku Strzeleckiego w Tarnowie.
2. Opracowanie i przeprowadzenie cyklu „Spotkania z Januszem Korczakiem – Patronem Domu Dziecka Nr 1 w Tarnowie”.
3. Prowadzenie preorientacji zawodowej – „Warsztaty fryzjerskie”.
§5, ust.2, pkt. 2 V. Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami domu dziecka.
1. Opracowanie i udostępnienie koleżankom oraz na stronie internetowej referatu o metodzie Videotreningu Komunikacji.
2. Przygotowanie na Zespół Wychowawczy referatu „Prawa Dziecka”.
§5, ust.2, kpt 3 VI. Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć wyrównujących „zaległości” programowe z matematyki w klasach IV – VI.
VII. Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą i opublikowanie ich, wygłoszenie lub popularyzacja w innej formie.
1. Opublikowanie w Internecie własnych materiałów związanych z warsztatem pracy /scenariusze zajęć, referat, kodeks wychowanka, program zajęć wyrównawczych/
2. Przekazanie do biblioteki opracowanych w trakcie stażu albumów.
VIII. Prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym.
1. Opieka nad studentami odbywającymi praktyki zawodowe.
2. Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych dla wychowawców Domu Dziecka, stażystki, praktykantów, rodziców i gości z tematów: - Spotkania z Januszem Korczakiem. - Dzień Matki - Prace ręczne (hafty, lepienie z masy solnej) - Koło akwarystyczne
IX. Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej, lub postępowaniu w sprawach nieletnich.
1. Współpraca z organizacjami i instytucjami społecznymi: - szkoły podstawowe - gimnazja - zasadnicze szkoły zawodowe - specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy
2. Współpraca z: - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
3. Współpraca z Przedsiębiorczym Stowarzyszeniem Pomocy Dzieciom „Struktura”-członkostwo.
X. Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowanie w sprawach nieletnich lub uzyskanie nowych osiągnięć w pracy zawodowej.
1. Praca z rodziną wychowanka - rozmowy, praca indywidualna, pomoc w sprawach bieżących. - Organizacja festynu rodzinnego.
2. Proces usamodzielnienia wychowanków, pomoc w zagospodarowaniu się – opiekun usamodzielnienia.
3. Prowadzenie koła akwarystycznego.
4. Prowadzenie koła prac ręcznych.
§5, ust.2, pkt 4 XI. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony.
1. Opis i analiza – przypadek I
2. Opis i analiza – przypadek II
Opracowała:mgr Dorota Moryl
|