|
Program edukacji ekologicznej
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1679 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Program edukacji ekologicznej
"bądź przykładem dla innych w trosce o nasze wspólne dobro, którym jest to wszystko, co nas otacza, co pozwala nam żyć, pracować, uczyć się i odpoczywać" I. Program został stworzony i będzie realizowany w Szkole Podstawowej w Rodnowie przez: 1) Helenę Hładasz 2) Bożennę Bal 3) Irenę Biront
II. Czas realizacji – rok szkolny 2004/2005
III. Cele programu:
Uczniowie naszej szkoły co roku uczestniczą w Międzynarodowym Sprzątaniu Świata i Globu oraz szeregu innych działań proekologicznych. Wraz z rozwojem cywilizacji z roku na rok nasze lokalne środowisko jest coraz bardziej zanieczyszczane różnymi odpadami, które mogą być wykorzystane wtórnie, z dużą korzyścią dla otoczenia.
Celem naszego przedsięwzięcia jest: 1) Wykształcenie umiejętności świadomego włączania się uczniów w dzieło ochrony i kształtowania środowiska. 2) Zaangażowanie rodziców w prośrodowiskową działalność dziecka i dopilnowanie konsekwencji w podjętych działaniach, przy jednoczesnym wsparciu postawy dociekliwości i refleksji. 3) Prezentowanie postawy człowieka odpowiedzialnego za przyrodę. 4) Konsekwentne wdrażanie dzieci do oszczędzania energii. 5) Ciekawe i aktywne spędzanie czasu wolnego – rower zamiast samochodu. 6) Ukazanie wpływu codziennych czynności i zachowań w domu, szkole, miejscu zabawy i pracy na stan środowiska naturalnego. 7) Angażowanie rodziców kształtowanie postaw proekologicznych siebie i własnych dzieci.
IV. Adresaci i miejsce realizacji: Programem zostaną objęci uczniowie klas 0 – VI Szkoły Podstawowej w Rodnowie.
V. Metody stosowane podczas realizacji programu:
- cykl lekcji dotyczących wpływu człowieka na środowisko naturalne. - Szkolny konkurs zbiórki puszek, makulatury i baterii. - Spotkanie z pracownikiem lasu. - Szkolny konkurs wiedzy ekologicznej - Zorganizowanie w klasach i na korytarzu kącika przyrodniczo– ekologicznego. - Wykonanie przez uczniów albumów liści jesiennych, grzybów jadalnych i trujących oraz zielnika chwastów i roślin łąkowych. - Konkursy plastyczne szkolne i poza szkolne. - Konkurs szkolny z darów jesieni „Cudaczek wyśmiewaczek”. - Gminny Quiz Ekologiczny z okazji Dnia Ziemi. - Wykonanie karmników dokarmianie ptaków w okresie zimy. - Organizowanie wycieczek do lasu, na łąkę, nad zbiornik wodny, do sadu – przeprowadzanie doświadczeń i eksperymentów oraz wycieczek rowerowych w ramach akcji „Rower zamiast samochodu”. - Opracowanie ulotek ekologicznych. - Odnowienie zobowiązania do oszczędzania energii. - Przeprowadzenie ankiety „Czy Twój dom jest ekologiczny.” - Referat dla rodziców „Dbajmy o ekologiczne wychowanie naszych dzieci.”
VI. Harmonogram: - Cykl lekcji dotyczących ochrony środowiska - wrzesień/październik 2004r. i kwiecień/maj 2005r. - Zbiórka makulatury i puszek – październik 2004r. do maja 2005r. - Spotkanie z pracownikiem lasu – kwiecień 2005r. - Szkolny konkurs wiedzy ekologicznej – styczeń/ luty 2005r. - Opracowanie gazetek ulotek ekologicznych – praca ciągła. - Wykonanie albumów oraz konkurs z darów jesieni – październik/listopad 2004r. - Gminny Quiz Ekologiczny – kwiecień 2005r. - Wykonanie karmników oraz dokarmianie – okres zimy. - Organizowanie wycieczek, przeprowadzanie doświadczeń – jesień 2004r. wiosna 2005r. - Odnowienie zobowiązania do oszczędzania energii – kwiecień 2005r. - Przeprowadzenie ankiety – kwiecień 2005r - Referat dla rodziców – kwiecień 2005r.
VII. Spodziewane efekty:
1) Wybór przez dzieci zdrowego stylu życia, aktywne spędzanie wolnego czasu na łonie natury. 2) Angażowanie się dzieci do dbania o czystość, porządek i estetykę najbliższego otoczenia. 3) Wyrobienie nawyku oszczędzania energii. 4) Poszerzenie wiedzy na temat ochrony środowiska. 5) Ukształtowanie myślenia i zachowań proekologicznych życiu codziennym.
VIII. Ewaluacja: - Analiza ankiet. - Stopień aktywności w realizacji podjętych zadań. - Wyniki poszczególnych konkursów.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|