Tradycją w naszej placówce jest zapraszanie rodziców na zajęcia, podczas których mogą obserwować swoje pociechy przy wykonywaniu różnego rodzaju zadań.
Cele:
- kultywowanie tradycji związanych za Świętami Wielkanocy
- rozumienie i stosowanie z zabawie pojęć oznaczających położenie przedmiotów w przestrzeni: na, przed, między
- stworzenie okazji do wspólnej zabawy z rodzicami
Pomoce i przybory:
- "pisanki" wycięte z kolorowej makulatury
- przedmioty do zabawy "Co nie pasuje?" - palma, pisanki w koszyku, przebiśniegi, klocek. mały miś, zajączek, ozdoba choinkowa
- przybory do zabawy plastycznej: klej, nożyce, materiały tekstylne, mazaki, wycięte z kollorowego kartonu szablony jajek, wycinanki samoprzylepne, taśma dwustronna, piórka, kosze wycięte z papieru i przypięte na tablicy
Przebieg:
1. Wiersz pt." Wielkanoc" - mówią dzieci chętne po zwrotce
Święta za pasem,
do pracy się bierzemy,
mazurki i baby
smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki
razem dziś robimy,
wszystkie kolorowe,
bardzo się cieszymy.
Upiekliśmy z ciasta
baranka, zajączka,
z posianek rzeżuchy
będzie piękn łączka.
W glinianym wazonie
bazie iżonkile,
a na nich z papieru
kurczątka przemiłe.
- omówienie treści wiersza z uwzględnieniem charakterystycznych cech zbliżających się świąt
- zabawa "Co nie pasuje?" (spośród zebranych przedmiotów dzieci mają wyodrębnić rzeczy, które nie pasują i umotywować swój wybór.
2. "Wielkanocne zajączki" - zabawa matematyczna
- każde dziecko otrzymuje 1 "pisankę" wyciętą z kolorowej makulatury
- kładzie ją przed sobą na podłodze
- na ploecenie staje "przed' pisanką, "za" pisanką, "między" pisankami
3. "Malowany zając" - zabawa taneczna do piosenki
4 Zaproszenie do wspólnej zabawy rodziców i dzieci - dekorowanie jaj wyciętych z kartonu, po zakończonej pracy przypięcie jaj w koszykach na tablicy
5 Na zakończenie dzieci otrzymały nagrody - jajeczka z czekolady
Maria Jolanta Timoszuk