|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1562 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Zabawna i efektowna zarazem dekoracja na Wielkanocny stół.
Scenariusz zajęć z grupą „Radosną” prowadzonych przez mgr Edytę Wójcik Wielkanocne zajączki Cele
- poznawczy: poznanie tradycji Świąt Wielkanocnych;
- kształcący: kształtowanie sprawności manualnej dzieci;
- wychowawczy: wdrażanie do obchodzenia tradycji Świąt Wielkanocnych.
Metody pracy
- słowne: przedstawienie tradycji obchodzenia Świąt Wielkanocnych;
- praktyczne: praca własna dziecka.
Formy pracy
- indywidualna: każde dziecko samodzielnie wykona wielkanocnego zajączka
Środki i pomoce dydaktyczne kartki zabezpieczające, środek (rolka) z papieru toaletowego, żółty i brązowy papier, flamastry, klej, nożyce Wprowadzenie
- Przywitanie dzieci.
- Przedstawienie tematu zajęć.
- Rozmowa kierowana na temat nadchodzących Świąt Wielkanocnych:
- Kiedy przypadają Święta Wielkanocne? (jest to zawsze sobota i niedziela, nie ma konkretnej daty);
- Jaki czas poprzedza Święta Wielkanocne? Ile on trwa? Do czego nas przygotowuje? (post, 40 dni, do przyjścia Zmartwychwstałego Pana Jezusa);
- Z kim spotykamy się w Święta Wielkanocne? Z im zasiadamy do stołu? (Święta Wielkanocne są świętami rodzinnymi);
- Jaka jest tradycja Świąt? (pieczemy baby, mazurki, święcimy pokarm);
- Z czym kojarzą nam się święta? (z kolorowymi pisankami, święconką i śmigusem – dyngusem).
W Wielką sobotę przed świętami – jak nakazuje zwyczaj – święci się przygotowane na święta pokarmy, a więc wielkie baby i mazurki wielkanocne, szynki, kiełbasę, jajka itd. W pierwszy dzień świąt cała rodzina zasiada do świątecznego śniadania. Uroczystość zawsze zaczyna się od dzielenia się święconym jajkiem, które jest symbolem życia. Rodzina i goście składają sobie życzenia zdrowia i pomyślności, zaczynając od najstarszej osoby znajdującej się przy stole. Zachowała się pogańska tradycja związana z dawnymi tradycjami i obrzędami – pisanki. Barwienie jaj utrzymuje się nadal. Jajo jest prastarym symbolem nadziei i rodzącego się życia – i nadal króluje na wielkanocnych stołach, bowiem Wielkanoc jest jednocześnie świętem budzącej się do życia przyrody. W drugi dzień Świąt Wielkanocych prawie w całej Polsce zachował się tzw. śmigus – dyngus. Pierwotnie był to prawdopodobnie zabieg magiczny, mający na celu sprowadzenie deszczu na zasiane pola. Z biegiem czasu przerodził się w wesołą zabawę, w której uczestniczyła ludność miasteczek i wsi. Przebieg zajęć
- Przypomnienie zasad bhp:
- zwrócenie uwagi na bezpieczne i prawidłowe posługiwanie się nożyczkami;
- zwrócenie uwagi na zachowanie prawidłowej postawy ciała;
- zwrócenie uwagi na prawidłowe oświetlenie uczelni.
- Rozdanie materiałów oraz przedstawienie sposobu wykonania wielkanocnego zajączka:
- wyciętym wcześniej brązowym kawałkiem kartki oklejamy rolkę;
- z żółtego kartonu wycinamy kółko – buzię – i przyklejamy na środku;
- flamastrem rysujemy oczy, nos, wąsy i usta;
- z brązowego papieru wycinamy uszy, które doklejamy na górze rolki, nad buzią;
- z żółtego papieru wycinamy dwie łezki, które naklejamy na środku wzdłuż ucha.
- Zaproszenie dzieci do wykonania wielkanocnego zajączka.
- Prośba do starszych, aby pomagali młodszym uczestnikom zajęć.
- Umycie rąk oraz posprzątanie swojego miejsca pracy.
- Udzielenie pochwał dzieciom za staranne wykonanie prac.
- Podziękowanie za pracę i udział w zajęciach.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|