|
Program naprawczy z matematyki
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 18933 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Program naprawczy z matematyki
1. Wstęp
Program naprawczy obejmuje uczniów, którzy w poprzednim roku szkolnym mieli problemy z opanowaniem podstawowych treści zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z matematyki. Osiągnęli oni słabe wyniki w opanowaniu wiadomości i umiejętności z zakresu matematyki w klasie czwartej. Program ten oparty jest na badaniach umiejętności uczniów obecnej klasy V w ubiegłym roku szkolnym oraz własnych spostrzeżeniach nauczyciela.
2. Cele programu naprawczego
Podczas realizacji programu naprawczego należy pamiętać o takich ważnych aspektach, jak: - wyrównanie podstawowych braków edukacyjnych, - podniesienie poziomu opanowania wiadomości i umiejętności z zakresu matematyki poprzez dostosowanie metod pracy do indywidualnych możliwości ucznia, - zmniejszenie stresu związanego z niepowodzeniem szkolnym lub innego rodzaju trudnościami.
3. Treści programu naprawczego
W realizacji programu naprawczego należy zwrócić szczególną uwagę na następujące umiejętności szczegółowe: - pamięciowe wykonywanie działań na liczbach naturalnych, - stosowanie prawidłowej kolejności wykonywania działań, - wykonywanie obliczeń na ułamkach, - rozwiązywanie równań, - prawidłowa analiza i rozwiązywanie zadań tekstowych, - rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych i ich własności, - stosowanie wiedzy w sytuacjach praktycznych.
4. Opis sposobów i terminów osiągania celów
- Analiza dokumentacji ( VIII-2005 ); - Dokładne zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi i przedmiotowym systemem oceniania ( IX-2005 ); - Pogadanka na temat form i metod uczenia się oraz efektywnego wypoczynku ( IX-2005 ); - Określenie szczegółowego zakresu materiału podlegającego naprawie ( IX-2005 ); - Stosowanie różnorodnych form i metod nauczania ( IX.2005-I.2006 ); - Indywidualizacja pracy z uczniami mającymi szczególne trudności edukacyjne z zakresu matematyki (IX.2005-I.2006); - Systematyczne wyrównanie deficytów w wiadomościach i umiejętnościach (IX.2005-I.2006); - Prowadzenie dodatkowej lekcji raz w tygodniu dla uczniów klasy V (XI.2005-I.2006); - Sprawdzenie stopnia opanowania umiejętności i kompetencji ujętych w programie naprawczym ( I-2006 ).
5. Oczekiwane osiągnięcia
- Uczniowie umieją określić swój poziom wiedzy; - Uczniowie wiedzą, jak należy się uczyć; - Uczniowie osiągają dobre wyniki w opanowaniu zamierzonych umiejętności i kompetencji; - Wszyscy uczniowie kl. V zaliczają sprawdzian półroczny (BWN).
opracowała: Barbara Kopczewska Szkoła Podstawowa w Dąbrowie Wielkiej |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|