Jestem nauczycielem nauczania początkowego. Prezentuję swoje sprawozdanie z rozwoju nauczyciela kontraktowego pod kątem wymagań egzaminacyjnych.
Sprawozdanie z realizacji zadań planu rozwojowego pod kątem wymagań egzaminacyjnych
- Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania korekt w tym działaniu.
- Sprawozdanie z realizacji zadań planu rozwojowego ( segregator I)
- Prowadzenie dziennika refleksyjnego praktyka
- Samoocena na podstawie artykułu E. Misiornej i S. Misiarek „Hospitacja, problem nadal otwarty”, Życie Szkoły 9/95.
- Fotoalbum wydarzeń klasy Ic – obecnej (dostarczę na egzamin)
- Kronika klasy IIIb – poprzedniej (dostarczę na egzamin)
- Kaseta video z nagraniami imprez klasy IIIb (andrzejki z udziałem Mam – wróżek, wigilia klasowa z udziałem Taty – Św. Mikołaja, festynu rodzinnego z okazji Dnia Mamy, Taty i Dziecka) oraz klasy Ic (jasełka przygotowane przez dzieci dla rodziców i występ rodziców dla dzieci) – dostarczę na egzamin
- Nauka obsługi komputera jako najszybszy sposobu docierania do nowości oświatowych i ogólnoludzkich. (korzystanie z Internetu, wydruki komputerowe, pomoce dydaktyczne przygotowane z pomocą komputera)
- Udział w sześciu kursach doskonalenia zawodowego nauczycieli organizowanych przez WOM w Poznaniu (segregator II)
- Umiejętność uwzględnienia w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
- Włączanie się w akcje i kwesty szkolne, na rzecz potrzebujących dzieci, zwierząt ze schroniska:
- Zbiórka zabawek dla dzieci niesłyszących,
- Zbiórka zabawek dla dzieci z domu dziecka
- Zbiórka pieniędzy na schronisko zwierząt w Poznaniu
- Wielka zbiórka karmy dla zwierząt – zima 2000
- Uczestnictwo w konkursie – Zadbaj o swoje bezpieczeństwo
- ucz się od policji.
- Udział klasy w konkursie plastycznym Moja przygoda w Poznaniu,
- Uczestniczenie w przedstawieniach kółka teatralnego naszej szkoły,
- Konkurs dal klas pierwszych czy znasz wiersze J. Brzechwy, zajęcie II miejsca.
- Praca z komputerem – korzystanie z Internetu:
- Europejska Karta Praw i Obowiązków Rodziców,
- Ochrona pracy kobiet i mężczyzn http://bhp.zce.szczecin.pl/przepisy/kobiety
- Wykaz prac wzbronionych kobietom,
- Ochrona pracy kobiet (w:) obwieszczenie Ministra pracy i Polityki Socjalnej z dn. 223 grudnia 1997
- Ujęcie tabelaryczne pracy z komputerem przez cały okres trwania stażu,
- Udział w Targach Edukacyjnych – zapoznanie z Projektem Regionalnym „Europa w ławce szkolnej”,
- Przystąpienie do Polskiego Towarzystwa Ochrony Przyrody „Salamandra”,
- Udział w sesjach naukowych:
- Uniwersytet Janowi Pawłowi II,
- Kobiety w kulturze popularnej,
- Jakim prawem kara śmierci?
- Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki typu i rodzaju szkoły
- Uczestnictwo w zewnątrzszkolnym doskonaleniu:
- Kursy organizowane przez WOM:
- (zaświadczenia w segregatorze II)
- Metody aktywizujące w katechezie,
- Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym,
- Nauczanie interdyscyplinarne,
- Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym,
- Drama w katechezie,
- Metody aktywizujące w zastosowaniu do czytań roku liturgicznego,
- Targi Edukacyjne:
- Ekumenizm drogą do integracji świata,
- Problemy z czytaniem u młodzieży,
- Zintegrowane nauczanie w klasach I- III na podstawie podręczników M. Lorek,
- Sposoby integrowania treści, metod i form pracy w zajęciach kształcenia zintegrowanego na podstawie pakietu „Mój świat”,
- Koncepcja nauczania zintegrowanego w oparciu o „Wesołą Szkołę”,
- Organizacja zajęć zintegrowanych z wykorzystaniem pakietu „Edukacja Smyka”,
- Udział w obozie socjoterapeutycznym dla dzieci z rodzin dotkniętych alkoholizmem – pełniłam tam funkcję terapeuty.
- Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu:
- Konferencja metodyczna – awans zawodowy nauczyciela, (notatnik)
- Rada szkoleniowa: pomiar dydaktyczny, (notatnik)
- Rada szkoleniowa: pomiar dydaktyczny cz. II, (notatnik)
- Rada szkoleniowa nauczania początkowego: wypracowanie jednolitego sposobu oceniania opisowego w klasach 0 – III, (segregator II cz. 3)
- Rada szkoleniowa: przygotowanie projektu wewnątrzszkolnego systemu oceniania, (notatnik)
- Konsultacje metodyczne i merytoryczne z opiekunem stażu, p. mgr H. Celichowską, (segregator I załącznik do sprawozdania nr 1)
- Konsultacje metodyczne i organizacyjne z p. mgr D. Barełkowską, (załącznik do sprawozdania nr2)
- Plan wychowawczy (segregator II cz. 3)
- Analiza Szkolnego Programu Wychowania – wydruk z Internetu
- Wybór programu edukacyjnego ELEMENTARIUSZ
- Plan autorski Żywioły
- Elementy planu autorskiego Życie i Miłość
- Współpraca z psychologiem (segregator I załącznik do sprawozdania nr 7)
- Ankiety dla Rodziców – włączanie Rodziców w sprawy klasowe,
- Wydawanie gazetki klasy Ic (cztery numery)
- Scenariusze spotkań z Rodzicami,
- Działania wychowawcze w klasie Ic:
- Założenie Klubu Szperaczy Dobrych Bajek jako konkurencji dla pokemonów,
- Analiza własnego postępowania, np., spisywanie refleksji po odbyciu przerwy, odpowiadanie na pytania:, Dlaczego dzieci się biją?
- Nauka wierszy wychowujących, np. Cudowna klasa – rysowanie ilustracji do poszczególnych zwrotek,
- Walentynki – pisanie miłych słów dla wszystkich kolegów w formie laurki
- uczestniczenie w zajęciach opiekuna stażu (załącznik nr 5 do sprawozdania w segregatorze I)
- obserwacja moich zajęć przez opiekuna stażu (załącznik nr 6 do sprawozdania w segregatorze I)
- Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej.
Korzystanie z Internetu:
- Socrates – Fundacja Rozwoju systemu Edukacji
- http://www.socrates.org.pl/socrates.html
- Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego http://www.codn.edu.pl
- Jak rozwiązywać problemy dzieci i młodzieży file://A:prob.html
- Szkolny program wychowania File://A:spw-st.html
- Karta Paw Rodziców File://A:Karta Praw Rodzicówkartapraw.html
Przygotowanie ankiet dla Rodziców:
- Praca domowa,
- Jakim jestem nauczycielem?
Karty pracy i pomoce dydaktyczne dla uczniów (załącznik nr 4 do sprawozdania w segregatorze I)
Notatki z literatury – ujęcie tabelaryczne (załącznik nr 3 do sprawozdania w segregatorze I)
- Wiedza z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej.
- Psychopedagogika twórczości w praktyce – stosownie zabaw integrujących grupę, uczących wnikania w siebie,
- Programowanie neurolingwistyczne,
- Stosowanie zintegrowanych zadań szkolnych dostosowanych do odmienne funkcjonujących mózgów dziewczynek i chłopców
- Metoda Kniessów – rodzaj gimnastyki rytmicznej,
- Metoda Denisona,
- Programowanie neurolingwistyczne,
- Akademia Szybkiego Czytania,
- Ogólne zasady postępowania z dzieckiem leworęcznym,
- Jak przygotować i przeprowadzić lekcje twórczości w klasach 0-III?
- Wiedza wyniesiona z kursów doskonalących i spotkań warsztatowych
- Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz umiejętność posługiwania się tymi przepisami.
- Statut SSP nr1 im. Bł. Urszuli Ledóchowskiej w Poznaniu Społecznego Towarzystwa Oświatowego,
- Regulamin SSP nr1STO,
- Regulamin przyznawania ulg w SSP nr 1STO,
- Statut Społecznego Towarzystwa Oświatowego,
- Regulamin wynagradzania pracowników SSP nr 1STO,
- Regulamin Rady Rodziców,
- Regulamin przyjęć do SSP nr 1STO,
- Regulamin Rady Wychowawców,
- Regulamin Rady Nauczycieli,
- Regulamin korzystania ze środków funduszu świadczeń socjalnych,
- Regulamin Pracy,
- Regulamin korzystania z sali gimnastycznej,
- Regulamin biblioteki.
- Dokumenty prawne dotyczące oświaty – ustawy rozporządzenia, komunikaty i zarządzenia, obwieszczenia:
http://www.oswiata.org.pl/men/dokumenty/ http://www.men.waw.pl/aktual/dok-ref/arch-dok.htm http://www.men.waw.pl/prawo/akty-pr.htm
- ujęcie tabelaryczne materiałów dotyczących punktu 6, zgromadzonych w segregatorze III do użytku własnego.
Małgorzata Swędrowska SSP nr1 STO Poznań |