Przebieg zajęć/ typ ćwiczeń
|
Czynności / zestaw ćwiczeń.
|
Cele szczegółowe/dziecko:
|
1. Powitanie.
|
- powitanie w kole: „ Wszyscy są, witam was”… - krótkie odpowiedzi dzieci na pytanie: Jakie zwierzęta widziałem w zoo?
|
- ma poczucie więzi z grupą; - zna zwierzęta egzotyczne;
|
2. Przypomnienie zasad kontraktu.
|
- przypomnienie przez dzieci Zasad kontraktu; - zaproszenie do wspólnej zabawy w zwiedzanie zoo.
|
- respektuje zasady kontraktu;
|
3. Poznanie schematu własnego ciała.
|
-„wąż”- pełzanie na brzuchu bez użycia rąk; - „papugi”- naśladowanie ruchów dziecka- dyrygenta, słuchanie instrukcji słownych;
|
- naśladuje ruchy; ma poczucie środka ciała;
|
4. Przestrzeń.
|
- „czapla” – chodzenie z wysoko uniesionymi kolanami; - „ paw”- chodzenie w przysiadzie z rękami splecionymi na plecach;
|
- porusza się w pozycji wysokiej i średniej; -zachowuje równowagę;
|
5. Ćwiczenia oparte na relacji „z”
|
- „ tygrys w tunelu”- dzieci tworzą tunel; - „ kangury” podskoki w parach- dzieci trzymają się za ręce
|
- ma poczucie bezpieczeństwa w małej przestrzeni; - synchronizuje ruch z partnerem;
|
6. Ćwiczenia oparte na relacji „przeciw”.
|
- „lew w klatce”- partner aktywny wyzwala się z objęć; - „hipopotam”- wyczołgiwanie spod partnera; - „żółw”- przewracanie na boki, na plecy zwiniętego w kłębek partnera;
|
- doświadcza siły i ciężaru swojego i partnera; - potrafi przenosić ciężar ciała;
|
7.Relaks.
|
- „w zoo” – masażyk;
|
- potrafi naśladować ruchy; - dostosowuje siłę nacisku do potrzeb partnera;
|
8.Ćwiczenia oparte na relacji „razem”
|
- „stonoga”- wspólne przemieszczanie się po sali na pośladkach; -„ małpki”- zawijanie dziecka w koc; -„orangutany”- podskoki w trójkach -„ składanie kocyka”
|
- koordynuje ruchy z partnerem; - współpracuje z dziećmi;
|
9. Ćwiczenia twórcze
|
- „ taniec zwierząt”- B. Strauss.
|
- twórczo interpretuje ruchem muzykę;
|
10. Relaks.
|
- „leniwiec”- powolne poruszanie na czworakach, przewracanie na plecy;
|
- poruszać się na czworakach; - bezpiecznie upadać;
|
11. Pożegnanie.
|
-„ Żegnaj Bartek” , puszczenie „iskierki”,
|
- zna imiona dzieci;
|