L.p. |
Zadania |
Sposoby realizacji |
Uwagi |
1. |
Bezpieczeństwo ucznia w szkole i poza nią |
- Bezpieczeństwo na drodze. Podstawowe zasady ruchu drogowego.
- Bezpieczeństwo dojazdu do szkoły i powrotu z niej.
- Bezpieczeństwo w czasie przerw międzylekcyjnych.
- Bezpieczeństwo na wycieczkach, rajdach.
|
|
2. |
Przygotowanie uczniów do aktywnego udziału w życiu społecznym klasy, szkoły, środowiska lokalnego, kraju |
- Wybór samorządu klasowego.
- Udział w pracach Samorządu Uczniowskiego.
- Zapoznanie uczniów ze Statusem Szkoły
- Przypomnienie praw i obowiązków ucznia wynikających z Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania
- Udział uczniów w ślubowaniu klasy I.
- Śledzenie aktualnych informacji w prasie regionalnej i krajowej.
- Charakterystyka i pochodzenie społeczności lokalnej.
- Spotkanie z radnym naszej gminy.
- Wycieczka rowerowa po najbliższej okolicy.
- Organizowanie imprez klasowych:
Dzień chłopca Andrzejki Wigilia Walentynki Dzień kobiet |
|
3. |
Kształtowanie uczuć patriotycznych i okazywanie szacunku symbolom narodowym |
- Udział młodzieży w obchodach świąt i rocznic państwowych.
- Kształtowanie postaw patriotycznych poprzez odpowiedni dobór treści na poszczególnych przedmiotach nauczania.
- Osiągnięcia i zmiany jakie zachodzą w naszej miejscowości w ostatnich latach.
|
|
4. |
Stosunek i przygotowanie do pracy na rzecz szkoły i otoczenia |
- Udział młodzieży w pracach społecznych.
- Troska o porządek i ład w szkole i na placu szkolnym.
- Dyżury w klasie, na korytarzu i w szatni.
- Troska o porządek i estetykę swojej klasopracowni.
|
|
5. |
Ochrona przyrody i środowiska naturalnego |
- Okazy i pomniki przyrody w naszej okolicy.
- Dyskusje na temat roli przyrody w życiu każdego z nas.
- Udział w akcjach na rzecz ochrony środowiska i w sprzątaniu najbliższej okolicy.
|
|
6. |
Opieka nad zdrowiem uczniów |
- Zwracanie uwagi na higienę osobistą i prawidłową postawę ciała.
- Pogadanka i filmy na temat: alkoholizmu, nikotynizmu i narkomanii.
- Chemiczna pułapka:
- dostarczanie wiadomości o alkoholu i innych środkach odurzających,
- ujawnienie nieprawidłowych przekonań na ten temat.
- Używanie i nadużywanie:
- dostarczanie wiadomości o tworzeniu się uzależnienia,
- wprowadzenie rozróżnienia ,, używanie i nadużywanie”
- rozpoznanie powodów dla których ludzie piją, palą i używają narkotyków.
- Sztuka odmawiania:
- uczenie się podejmowania racjonalnych decyzji związanych z alkoholem, nikotyną i innymi substancjami,
- uczenie się umiejętności obrony przed naciskiem otoczenia.
|
|
7. |
Współpraca z rodzicami w sprawach wychowawczych i dydaktycznych |
- Zebrania klasowe, rozmowy indywidualne.
- Udział rodziców w pracach na rzecz szkoły.
- Uczulanie rodziców na zachowanie się uczniów w szkole, miejscach publicznych, w czasie dojazdów do i ze szkoły.
- Udział rodziców w uroczystościach szkolnych.
|
|
8. |
Rozwijanie zainteresowań ucznia, wdrażanie do samokształcenia i samodoskonalenia |
- Rozmowy i pogadanki na tematy związane z zainteresowaniami ucznia.
- Poczucie własnej wartości, dodawanie i przyjmowanie wsparcia, asertywność.
- Dbanie
- wzajemne pozytywne stosunki między kolegami na zasadzie życzliwości i współdziałania.
- Właściwe zachowanie się w szkole i poza nią – wizerunek szkoły.
- Praca z uczniami, którzy chcą osiągnąć oceny celujące, pogłębianie wiadomości.
- Opieka nad uczniami, którzy mają trudności w nauce. Pomoc koleżeńska.
- Panowanie nad własnym językiem i charakterem.
- Zachęcanie do wyjazdów do kina i teatru.
|
|
9. |
Kształtowanie postawy otwartości i tolerancji dla drugiego człowieka |
- Wytwarzanie więzi emocjonalnych między uczniami poprzez wspólne przygotowanie imprez klasowych i szkolnych.
- Rozwiązywanie konfliktów w duchu tolerancji i w drodze negocjacji.
- Tolerancja wobec osób różnych ras, kultur, religii, poglądów, różniących się wyglądem zewnętrznym.
- Kształtowanie postawy sprzeciw wobec pomocy i agresji.
- Zauważenie potrzeb innych ludzi,
- Niesienie pomocy osobom znajdujących się w trudnej sytuacji.
- Odpowiedzialność za siebie i innych.
- Podejmowanie odpowiednich decyzji.
|
|
10. |
Znaczenie i kryteria wyboru zawodu |
- Czym jest zawód dla każdego człowieka?
- Znaczenie zdrowia, uzdolnień, zainteresowań, cech charakteru dla problemu wyboru zawodu.
- Wybór zawodu a przydatność zdrowotna kandydata.
- Próba precyzowania przez młodzież własnych życzeń zawodowych.
|
|