|
Na choroby są sposoby-zajęcie w grupie 5-latków
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5454 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
W naszej przedszkolnej grupie juz od dawna wprowadzony jest sympatyczny zwyczaj rysowania laurek z zyczeniami dla solenizantów z okazji imienin, lub urodzin. Tym razem kartki z pozdrowieniami wyślemy do chorujących kolegów z grupy.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA PRZEPROWADZONEGO W GRUPIE 5-LATKÓW DNIA 26,02.2007 .
Temat: Na choroby są sposoby- rozmowa z dziećmi w oparciu o ilustracje i inscenizowany sylwetami przez nauczycielkę tekst.
Cel główny: przypomnienie nazw i podstawowych objawów kilku chorób typowych dla wieku dziecięcego, które przechodziły prawie wszystkie dzieci z grupy ( angina, grypa i ospa wietrzna), kształcenie empatycznej postawy w stosunku do otoczenia.
Cele szczegółowe:
- samodzielne wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń w tym zakresie,
- wyrabianie koordynacji ruchów ręki i oka podczas rysowania, ozdabiania i kolorowania obrazków z pozdrowieniami dla chorych kolegów, rozwijanie pomysłowości i twórczej inwencji w zakresie przedstawienia portretu danej choroby,
- dziecko zna ogólne objawy anginy, grypy i ospy wietrznej, potrafi określić swoje samopoczucie podczas choroby,
- dziecko chce i potrafi sprawić przyjemność choremu rówieśnikowi, jest empatyczne, potrafi podpisać się pod swoją pracą.
Metody: słowna, czynna i oglądowa
Formy: praca z grupą i praca indywidualna.
Pomoce: sylwety do inscenizacji, kartony i kredki.
Literatura: tekst H. Łochockiej: pt.:„Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele”.
Nauczycielka prowadząca: Elżbieta Kawszyniec.
PRZEBIEG ZAJĘCIA
Część I: Dzieci oglądają inscenizację tekstu o wróbelku Elemelku. Po zakończeniu wspólnie zastanawiamy się na jaką chorobę mógł chorować wróbelek. Dzieci podczas indywidualnych wypowiedzi wymieniają nazwy różnych znanych im chorób; m.in. tych, na które same chorowały niedawno; wyliczając objawy i sposoby leczenia. Dzieci wysuwają także propozycje dotyczące działań profilaktycznych ( co można robić, aby chorować jak najrzadziej?). Następnie wymieniają imiona nieobecnych kolegów, którzy są chorzy na grypę, lub ospę wietrzną.
Część II: zabawa ruchowa przy muzyce smutnej i wesołej- dzieci ruchem i mimiką ilustrują sytuacje, w których są chore i źle się czują (muzyka smutna) oraz sytuacje, w których są zdrowe i chcą się bawić ( muzyka wesoła).
Część III: Dzieci rysują obrazki z pozdrowieniami i życzeniami szybkiego powrotu do zdrowia dla chorych kolegów i koleżanek z grupy. Ponieważ jest ich spora ilość, na dzień dzisiejszy narysują obrazki dla Gabrysi i Dawida, a do końca tygodnia postarają się wykonać obrazki także i dla reszty chorujących, aby wiedzieli, że o nich myślimy. Obrazki zostaną umieszczone w zaadresowanych kopertach i wysłane pocztą . Na obrazkach dzieci narysują w żartobliwy sposób w jaki sposób chorzy koledzy mogą przepędzić swoje grypy, ospy i anginy. Wygląd tych ostatnich dzieci mogą przedstawić wg swoich własnych pomysłów.
Elzbieta Kawszyniec- Przedszkole Nr 5 w Tomaszowie Lub.Luty 2007. |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|